Tekken 8 skończy z przesadną ofensywą? Aktualizacja z kluczowymi zmianami ma datę premiery

Tekken 8 od momentu startu sezonu 2 jest w stanie, który rozczarował i zniechęcił graczy do gry. Już za moment ukaże się aktualizacja, która zapoczątkuje proces naprawy.
Od początku kwietnia Tekken 8 mierzy się z falą krytyki. Wraz z wyczekiwanym debiutem Anny Williams twórcy wprowadzili szereg zmian. Miały one poprawić rozgrywkę, która zdaniem wielu jest zbyt agresywna i zbyt ofensywna, a w rzeczywistości jeszcze bardziej jej zaszkodziły. Od tego momentu gracze już nie tylko krytykują produkcję, ale wręcz bojkotują ją i wracają do starszych części.
Deweloperzy nie pozostali obojętni i ogłosili, że już w połowie miesiąca ukaże się aktualizacja, która ma wprowadzić pierwsze, wyczekiwane zmiany. Łatka oznaczona numerem 2.00.02 ukaże się już 17 kwietnia o godzinie 4:00 rano czasu polskiego i oprócz zapowiadanych usprawnień dla Paula i Jacka-8 będzie składać się z trzech poprawek:




- Zwiększenie maksymalnej wartości zdrowia, aby pomóc złagodzić sytuacje, w których mecze rozstrzygane są przez zbyt jednostronną przewagę.
W związku z obecną tendencją do zwiększania obrażeń, spowodowaną ofensywnym balansem gry i zwiększonymi obrażeniami od powietrznych kombinacji, maksymalna wartość zdrowia zostanie zwiększona. Zmiana ta ma na celu złagodzenie sytuacji, w których mecze zbyt łatwo rozstrzygane są przez jednostronną przewagę. - Stopniowe zmiany w ruchach oferujących zbyt wysokie nagrody. Ta aktualizacja rozwiązuje problem ogólnego wzrostu siły ataku i obrażeń kombinacji poprzez wprowadzenie szybkich zmian w ruchach oferujących zbyt wysokie nagrody. Twórcy zdają sobie sprawę, że to problem, który dotyczy całej gry, a nie tylko konkretnych postaci. Dlatego planowane jest dalsze śledzenie sytuacji i stopniowe dostosowywanie tych aspektów.
- Ponowne zrównoważenie ofensywnych i defensywnych aspektów systemu Heat. Obecnie korzyści, jakie zyskuje zawodnik atakujący dzięki systemowi Heat, są uważane za zbyt duże. Aby to zbalansować, zmieniono skalowanie obrażeń podczas używania Heat Dash w celu ograniczenia wzrostu obrażeń od kombosów, skorygowano przewagę liczby klatek przy trafieniu Heat Engagerem, utrzymując korzyści dla atakującego, a jednocześnie dając broniącemu się więcej możliwości reakcji, zmniejszono dodatkowy chip damage w czasie trwania systemu Heat i zmieniono system tak, aby ruchy, które zadają obrażenia podczas blokowania bez aktywnego systemu Heat, po jego aktywacji nie zadawały dodatkowych obrażeń. Przyszłe aktualizacje będą również zawierać zmiany dotyczące ilości chip damage zadawanego przez poszczególne ruchy.
Co ważne, to nie koniec zmian. Twórcy mają świadomość, że Tekken 8 potrzebuje więcej usprawnień, dlatego nie tylko "pracowali dzień i noc nad nową aktualizacją", jak twierdzi Katsuhiro Harada, ale i już zapowiedzieli, że w połowie maja ukaże się aktualizacja mająca zmniejszyć ilość obrażeń od powietrznych kombinacji i zmienić efektywność Heat Burst, a także zamierzają zająć się problemami, których nie udało się teraz rozwiązać. Mowa o ciosach, które konsekwentnie prowadzą do jednostronnej przewagi i zapewniają nieproporcjonalnie wysokie korzyści w stosunku do podejmowanego ryzyka.