"Xbox Game Pass nie jest dla każdego". Phil Spencer komentuje temat usługi i konsol

Game Pass to tylko jedna z opcji na granie. Szef Microsoft Gaming zdaje sobie sprawę, że abonament nie jest dla wszystkich.
Nie od dziś wiadomo, że Microsoft realizuje zupełnie inna strategię niż Sony. Producent Xboksa zdecydował się przede wszystkim na rozwój Game Passa oraz granie na różnych urządzeniach poprzez Xbox Cloud Gaming i Play Anywhere.
Phil Spencer udzielił wywiadu dla serwisu Variety, w którym podkreślił, że Game Pass to tylko jedna z możliwości na granie w gry. Szef Microsoft Gaming zdaje sobie sprawę, iż nie wszyscy są zainteresowani usługą, dlatego firma zamierza oferować różne opcje. Wszystko, co znajduje się w Game Passie, ma być również dostępne do normalnego zakupu. Spencer potwierdził także, że firma obserwuje największe wzrosty na PC i w chmurze. W przypadku konsol jest nieco inaczej




Nasze największe obszary wzrostu to obecnie PC i chmura – konsole to dobry, ugruntowany biznes, ale nie są już segmentem, który dynamicznie rośnie w branży gier. Mamy więc solidny wzrost na PC i w chmurze – zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i liczby godzin grania. Konsole wciąż stanowią istotną część Game Passa, ale nie ma potrzeby, żeby Game Pass był jedynym sposobem na granie. Jeśli każdy subskrybent Game Passa zdecydowałby się zamiast tego kupować gry, to też byłoby dobre dla naszego biznesu.
Dla mnie Game Pass to dobra opcja dla określonej grupy graczy. Nie jest dla każdego. Jeśli grasz w jedną lub dwie gry rocznie, Game Pass raczej nie jest dla ciebie najlepszym modelem – lepiej po prostu kupić te dwie gry i to będzie całkowicie sensowne. Ale zależy mi na tym, żebyś miał wybór. Dlatego nadal skupiamy się na tym, aby wszystko, co znajduje się w Game Passie, było również dostępne do kupienia. Udostępniamy te gry do zakupu w coraz większej liczbie miejsc.