Chiński klon Horizona na rozgrywce. Walki z bossami, kooperacja i oswajanie potworów

Zespół Polaris Quest szykuje projekt, który nazywany jest "klonem" marki Horizon, stworzonej przez studio Guerilla. Sprawdźmy, jak tytuł wygląda na nowym gameplayu.
Chińskie studio zaprezentowało dziś świeżą rozgrywkę z Light of Motiram. Gameplay prezentuje eksplorację z Outcast Forest, a przy tym starcia z kilkoma bossami.
Skojarzenia z estetyką marki Horizon narzucają się tutaj same, ale wygląda na to, że charakter rozgrywki jest jednak wyraźnie inny w tej chińskiej produkcji. Zamiast wielkiego, otwartego świata zwiedzamy tutaj sztywno wyznaczone sektory, a sama rozgrywka skoncentrowana jest na motywach survivalowych, takich jak ścinanie drzew czy rozbijanie kamieni, tak by pozyskać budulec na kolejne konstrukcje. Gra odstaje też od dzieła Guerrilla pod względem wizualnym, oferując wyraźnie gorszą grafikę od przygód Aloy.




Jedną z najważniejszych cech Light of Motiram są przy tym motywy budownicze. Według autorów gra pozwala na ogromną swobodę w planowaniu i wykonywaniu własnej bazy/osady, gdzie ma działać "realistyczna symulacja fizyki".
Inną wyróżniającą cechą gry są "mechaniczne zwierzaki". To kompani, których można oswoić i zaprzęgać do pomocy w walkach. Takich stworów do zrekrutowania jest w grze ponad 100.
Light of Motiram zapewni przy tym również kooperacyjną zabawę online. Gra trafi na PC, PS5 oraz smartfony (iOS, Android) prawdopodobnie jeszcze w tym roku.