Zniszczenia w Battlefield 6 będą odgrywać kluczową rolę. Ujawniono szczegóły i fragment rozgrywki

Gry
2362V
Battlefield 6 DICE
Mateusz Kucharski | Wczoraj, 17:57
PS5 XSX|S PC

Electronic Arts udostępniło kolejny artykuł z omówieniem nowego Battlefielda. Tym razem skupiono się na systemie destrukcji. Zaprezentowano urywek możliwości.

Jeśli chodzi o model zniszczeń, Battlefield był niegdyś wzorem do naśladowania (chociażby w czasach Bad Company 2). Ostatnie odsłony były pod tym względem dość sporym rozczarowaniem. Twórcy podkreślają, że kolejna część to wielki powrót do korzeni, a zatem destrukcja znów będzie odgrywać kluczową rolę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Autorzy zamieścili przed chwilą obszerny artykuł, w którym omówiono plany dotyczące systemu zniszczeń i zadania na kolejne testy. Destrukcja budynków w następnym Battlefieldzie ma sprawić, że pole bitwy będzie cały czas się zmieniać, a my zyskamy nowe sposoby na rozgrywkę i zaskoczenie przeciwników.

Nasze cele związane z systemem zniszczeń skupiają się na dodaniu większej głębi rozgrywki poprzez umożliwienie kształtowania otoczenia i przekształcania środowiska w celu odniesienia taktycznych korzyści. Na przykład, przebijanie się przez ściany, by zaskoczyć przeciwników, zmienianie pola bitwy w celu tworzenia nowych ścieżek do stref przejęcia lub niszczenie budynków, by wyeliminować atakującą drużynę.

Naszym celem jest uczynienie zniszczeń integralną częścią doświadczenia w Battlefield, tworząc intuicyjne, satysfakcjonujące i angażujące środowisko, w którym gracz ma możliwość kształtować otaczający go świat.

Gdy ściana otrzyma wystarczająco dużo obrażeń od eksplozji, mniejsze uderzenia, takie jak pociski, również zaczną przyczyniać się do jej zniszczenia, co pozwoli graczom przebić się przez ścianę. Nowe mechaniki umożliwiają tworzenie większej liczby okazji związanych ze zniszczeniami w trakcie rozgrywki, a także wpływanie na otoczenie poprzez użycie różnych typów broni lub pojazdów. Na przykład gruz powstały w wyniku zniszczeń pozostaje teraz na polu bitwy, co pozwala tworzyć i wykorzystywać nowe możliwości osłony i ochrony.

Na tym etapie testów w ramach Battlefield Labs chcemy skupić się na:

  • zrozumieniu, które elementy środowiska mogą lub nie mogą zostać zniszczone oraz jaki typ siły ognia jest wymagany do [zniszczenia] różnych materiałów
  • wpływie szkód pobocznych spowodowanych przez odłamki
  • taktycznym wykorzystaniu zniszczeń do tworzenia nowych ścieżek lub trwałych zmian w otoczeniu
  • zbalansowaniu ekosystemu obrażeń poprzez odpowiednie dopasowanie siły ognia i możliwości destrukcyjnych

Poniżej możecie zobaczyć fragment rozgrywki, gdzie zaprezentowano zniszczenia w wersji pre-alpha. Już teraz wygląda to bardzo imponująco, a twórcy planują wprowadzić jeszcze wiele zmian i ulepszeń. Cały wpis możecie znaleźć w tym miejscu.

Pozostaje mieć nadzieje, że studia tworzące nowego Battlefielda zrealizują swoją wizję w pełni i dostarczą nam część, na jaką czekamy od dawna.

Źródło: X: Battlefield

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper