Unreal Engine 5 i pokaz możliwości Zorah w demie technologicznym to duże wyzwanie dla RTX 5090

Gry
2256V
Zorah DEMO
Maciej Zabłocki | 25.04, 14:40

Nowa wersja technologicznego dema Zorah, przygotowana w NvRTX branch Unreal Engine 5, pokazuje, że nawet najpotężniejsze GPU na rynku, czyli NVIDIA RTX 5090, ma poważne problemy z obsługą najnowszych rozwiązań graficznych przy natywnej rozdzielczości 4K.

W materiale wideo udostępnionym przez kanał Compusemble, możemy zobaczyć, jak zaawansowane technologie – takie jak Mega Geometry, ReSTiR Global Illumination, Path Tracing czy RTX Neural Rendering – potrafią sprowadzić wydajność karty graficznej do poziomu 13 FPS. To brutalne potwierdzenie, że nawet aktualny high-end od NVIDIA nie radzi sobie jeszcze z pełnią możliwości silnika UE5, przynajmniej bez wsparcia technik rekonstrukcji obrazu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sytuację ratuje nieco DLSS, ale nawet w trybie „Balanced” trudno osiągnąć stabilne 30 klatek na sekundę. Dopiero DLSS w trybie Performance pozwala RTX 5090 przebić się powyżej tej granicy w najbardziej wymagających scenach. Żeby osiągnąć 60 klatek, potrzebny jest generator, a najlepiej MFG. Tyle, że przy bazowych 13 klatkach jego działanie pozostawia wiele do życzenia.

Choć trudno dziś mówić o płynnej rozgrywce w natywnym 4K z pełnym pakietem nowinek graficznych, jedno jest pewne – technologia robi wrażenie. RTX Neural Rendering, będące jednym z elementów tego dema, pozwala na tworzenie neuronowych reprezentacji tysięcy tekstur w czasie rzeczywistym, co nie tylko odciąża VRAM, ale też może zastąpić tradycyjne metody kompresji w grach przyszłości.

Dajcie znać w komentarzach, jak Wam się podoba powyższe demo i czy właśnie takiej grafiki oczekujecie w nadchodzących produkcjach. Czy to dobry kierunek? Czy może wszystko świeci się aż za bardzo? 

Źródło: WCCFTech

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper