Deus Ex: Rozłam Ludzkości i Call of Duty: Black Ops III w PSX Extreme 219
W najnowszym numerze PSX Extreme, który w sprzedaży dostępny jest od środy, 28 października, znajdziecie dwa Tematy Numeru - oba dotyczą gier. W pierwszym przypadku mowa o Deus Ex: Rozłam Ludzkości, który mieliśmy okazję sprawdzić w Montrealu, gdzie wybrał się Rozbo. Druga produkcja to Call of Duty: Black Ops III, które w Paryżu testował Wojtek Gruszczyk.
Deus Ex: Rozłam Ludzkości
PS4/XOne
Deweloper: Eidos Montreal Wydawca: Square Enix Data wydania: 23.02.2016
"Gorący, słoneczny Dubaj. Zrzucony z samolotu, zupełnie w stylu Major Kusanagi z „Ghost in the Shell”, ląduję na dachu budowanego na wodzie, luksusowego hotelu. Wielka, monumentalna konstrukcja, której budowa stanęła po wydarzeniach z 2027 roku, przypomina martwe cielsko wieloryba. Obraz jest niesamowity! Z góry mam widok na cały Dubaj i pochłaniającą go właśnie burzę piaskową. Szkielet niedokończonego hotelu pełen jest śmieci, martwych ciał, falujących na wietrze kawałków materiału."
"Mimo pewnych udogodnień w sterowaniu wciąż czuję, że Deus Ex nie jest po prostu strzelanką. Brakuje tu precyzji i płynności ruchów typowych dla FPS-ów – ale to dobrze, bo strzelanie nigdy nie było celem samym w sobie w tej cyberpunkowej serii."
Krótki kontakt z niedokończonym jeszcze kodem Rozłamu Ludzkości był dla mnie doświadczeniem zapadającym w pamięć
"Równie ciekawe elementy arsenału ujawnia próba bardziej ofensywnego podejścia. Moim nowym ulubieńcem jest umiejętność zwana Nanoblade. Adam może teraz wystrzelić swoje markowe ostrze, które schowane jest w przedramieniu. W zależności od długości trzymania przycisku, możemy albo przyszpilić nieszczęśnika, który się nawinie, albo przeciążyć ostrze, co skutkuje jego eksplozją krótko po wystrzeleniu."
"Kiedy masz do czynienia z taką grą jak Deus Ex, to musisz być przygotowany na coś więcej niż tylko analizowanie sumy zastanych elementów. Te elementy wyglądają póki co na porządnie przemyślane i dopasowane – zarówno rozgrywka, nowy interfejs, jak i nowa, świetna oprawa AV (...)".
Materiałowi towarzyszy tekst o Montrealu, w którym Rozbo opisuje kulisy podróży, ale także wrażenia z wizyty w studiu.
Call of Duty: Black Ops III
PS4/XOne/PS3/X360
Deweloper: Treyarch Wydawca: Activision Data wydania: 06.11.2015
"Nasza sesja miała w zasadzie jeden cel – przekonać niezdecydowanych do fabularnej części gry. Dlatego Blundell [producent wykonawczy - dop. red] rozpoczął od wprowadzenia do historii i dla nikogo ze zgromadzonych nie było zaskoczeniem, że jest to kontynuacja wcześniejszych odsłon Black Ops."
"Kampania to 11 misji i pierwszy szoker: od samego początku mamy możliwość zapoznania się z każdą z nich. Decyzja to pewnie dla wielu zaskakująca, ale studio twierdzi, że konsumenci są bardziej dojrzali i wiedzą, w jaki sposób chcą podchodzić do rozgrywki."
Kampania Zombies jest największym spektaklem zombie w historii uniwersum
"W rozgrywce trudno oczekiwać fundamentalnych zmian i stawania na głowie, ale Treyarch wyraźnie pokazuje, że każdy żołnierz ma swój indywidualny charakter."
"Szoker kolejny: wszystkie przyjemności kampanii przygotowano wyłącznie dla aktualnej generacji. Wersja gry na PS3/X360 została wykastrowana z opowieści i Blundell nie ukrywał, że jego zespół zajmował się wyłącznie edycją na PlayStation 4 i Xboksa One."
Podobnie jak w przypadku materiału o Deus Ex, tak i tutaj znajdziecie tekst towarzyszący playtestowi, w którym Wojtek spisał swoje wrażenia z wyjazdu do Paryża.
Oba playtesty znajdziecie rzecz jasna w aktualnym numerze PSX Extreme. Wydanie możecie nabyć w stacjonarnych punktach z prasą, jak również w formacie cyfrowym - jako PDF lub poprzez aplikację e-Kiosk.pl. Miłej lektury!