Mass Effect: Andromeda działa tylko w 30 fps na PS4 i PS4 Pro

Wczoraj wieczorem w trakcie PlayStation Meeting zaprezentowano nowy trailer z Mass Effect: Andromeda w związku z ujawnieniem PS4 Pro. Filmik mógł robić wrażenie, ale tak naprawdę o konkretnych informacjach i gameplayu można było pomarzyć.
O tym, że Andromeda działa w rozdzielczości 4K na PS4 Pro, które dysponuje mocą szacowaną na ok. 4 teraflopy już wiemy. Pytanie jak konsola poradzi sobie z ogólną jakością obrazu przy takiej konfiguracji? Na temat grafiki w szykowanej produkcji kilka pytań udało się zadać redakcji Gamespot. W trakcie rozmowy z Fabricem Condominasem, producentem Mass Effect: Andromeda, okazało się, że produkcja działać będzie finalnie w 30 fps na zwykłych modelach PS4 i na PS4 Pro.
Niestety sporo wskazuje, że z taką sytuacją będziemy mieli również do czynienia w kolejnych grach. Wszystko z tego powodu, że moc obliczeniowa, którą posiada PS4 Pro nie jest na tyle duża, by poradzić sobie z wysoką rozdzielczością 4K i jednocześnie z generowaniem 60 fps (takie wnioski można wysnuć spoglądając na rynek PC). Prawie na pewno zresztą sprzęt będzie używać w wielu grach mniejszej rozdzielczości natywnej niż 4K, korzystając ze skalowania obrazu do tego standardu.




Oczywiście BioWare może zdecydować się na wprowadzenie opcji graficznych dla osób z PS4 Pro (jak w Rise of the Tomb Raider), którzy nie posiadają wyświetlaczy 4K. Wtedy, przy rozdzielczość 1080p, możliwe byłoby uzyskanie 60 fps. Czas pokaże czy takie rozwiązanie się przyjmie.