Niezwykle zaawansowana fizyka w RDR..?

Gry
1178V
Niezwykle zaawansowana fizyka w RDR..?
Bartosz Dawidowski | 30.12.2010, 08:47

Czasy, gdy deweloperzy musieli przejmować się każdą interakcją dwóch wirtualnych obiektów, odeszły do lamusa. Dzisiaj gry takie jak Red Dead Redemption wykorzystują zaawansowane silniki fizyczne, które generują efekty w czasie rzeczywistym. Przyjrzyjmy się, wg jakich zasad są one budowane.

Czasy, gdy deweloperzy musieli przejmować się każdą interakcją dwóch wirtualnych obiektów, odeszły do lamusa. Dzisiaj gry takie jak Red Dead Redemption wykorzystują zaawansowane silniki fizyczne, które generują efekty w czasie rzeczywistym. Przyjrzyjmy się, wg jakich zasad są one budowane.xxxxx



NaturalMotion pracowało ostatnio przy Red Dead Redemption (w porfolio deweloperów znajduje się też GTAIV i Backbreaker). Firma miała zapewnić jak najbardziej rzeczywiste zachowanie wirtualnych obiektów w grze Rockstar. Chodzi oczywiście m.in. o detekcję kolizji, oddanie wrażenia ciężaru przedmiotów i działania siły bezwładności.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

 

THE PHYSICS OF VIDEO GAMES from Dave Thomas on Vimeo.





Czy NaturalMotion udała się sztuka opracowania odpowiedniej fizyki w RDR? Tu zdania będą pewnie podzielone... szczególnie jeśli ogląda się takie glitche, jak w materiale poniżej.

 

 


 

Źródło: własne

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper