Znamy już charakter gameplayu w Journey

Gry
788V
Znamy już charakter gameplayu w Journey
Bartosz Dawidowski | 12.01.2011, 13:12

Ostatni trailer Journey zapierał dech w piersi. W komentarzach daliście wyraz podziwu dla nowego, artystycznego przedsięwzięcia thatgamecompany. Nie wiedzieliśmy jednak nic konkretnego o gameplayu tej produkcji. Pora na rozwiązanie tajemnicy!

Ostatni trailer Journey zapierał dech w piersi. W komentarzach daliście wyraz podziwu dla nowego, artystycznego przedsięwzięcia thatgamecompany. Nie wiedzieliśmy jednak nic konkretnego o gameplayu tej produkcji. Pora na rozwiązanie tajemnicy!xxxxx



Na oficjalnym, amerykańskim blogu PlayStation, pojawiło się kilka wypowiedzi dyrektora kreatywnego thatgamecompany. Jenova Chen został zapytany m.in.  o charakter gameplayu w Journey i o to, kim właściwie jest istota, którą będziemy sterować:

"Chcę żeby gracz sam odpowiedział na to pytanie; to część zabawy. To świat, w którym nie ma roślin, nie ma zwierząt, nie ma ani jednej kropli wody. Jedynymi rzeczami, które się poruszają są te istoty - postacie w całości zbudowane z szat".

Dalsza część tekstu pod wideo

 

 


Zadaniem graczy w Journey jest po prostu podróz z punktu A do B. Możemy to zrobić na wiele sposobów jak zapewnia Jenova Chen: "możemy surfować po pustynnych wydmach, zbierać ubrania, by wznosić się w powietrze na duże odległości, współpracować z innymi graczami online’owo, by przemieszczać się szybciej... czasami też istnieje możliwość użycia pewnych wierzchowców". W grze znajdować będziemy specjalne szaty, których założenie na postać spowoduje znaczny wzrost jej mocy (albo da nam zupełnie nowe zdolności, np. wspomniane latanie).


Deweloper chce, byśmy poczuli się w Journey jak małe, nic nieznaczące istoty. Potęga bezlitosnej natury ma nas przytłaczać z każdej strony. W związku z tym twórcy zrezygnowali z koncepcji nabijania kolejnych poziomów doświadczenia. Zrezygnowano również z internetowego lobby i głosowej komunikacji. Doświadczenie gameplayowe ma być proste, czyste i pozbawione wszystkiego co nie jest niezbędne.

 



Jenova Chen wspomniał również o tym, że cała gra będzie obsługiwana wyłącznie dwoma przyciskami i poprzez wychylenia DualShocka. Zapowiada się więc na to, że otrzymamy nie tylko minimalistyczna oprawa wizualną, ale również raczej uproszczony gameplay. W przypadku Journey może okazać się to bardzo dobrą decyzją - nic nie powinno przeszkadzać nam w podziwianiu niesamowitych obrazów, jakie przygotowuje thatgamecompany.


 

Źródło: własne

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper