PSX Extreme 240 już w sprzedaży
Od dzisiaj w sprzedaży dostępny jest sierpniowy numer PSX Extreme. W najnowszym wydaniu porównujemy konsole obecnej generacji, przybliżamy historię Wiedźmina, recenzujemy aktualne produkcje, jednocześnie pamiętając o tym, aby było co poczytać w wakacje (m.in. teksty o Nintendo, sztucznej inteligencji, Japonii, big boksach, virtual reality, narodzinach Uncharted). Miłej lektury!
Roger: Papier (toaletowy ;) – Rozbo) towarzyszy mi od dziecka. Zbierałem Secret Service, Zwierzaki, Świat Wiedzy, Piłkę Nożną, Kawaii, PSX Extreme, Neo Plus. Półki uginały się od komiksów TM-Semic, „Tytusa, Romka i Atomka”, „Kaczora Donalda”, „Gigantów”, albumów Panini z naklejkami czy zeszytów, w które wklejałem historyjki z gum Turbo. Dziś prasa nie ma się najlepiej, stojąc na krawędzi cyfrowej rewolucji, która za jakiś czas może zmieść papier z rynku. Czy czytanie książek i czasopism będzie dla naszych wnuków fanaberią? Przejawem hipsterstwa, miłości do klasyki? PSX Extreme we wrześniu będzie obchodził okrągłe 20. urodziny i wierzę, że jeszcze niejeden młody umysł zarazimy pasją do gier.
Z racji mniejszej liczby recenzji w sezonie letnim numer 240. stoi przede wszystkich publicystyką. I to jaką! Rozbo po konsultacjach z CD Projekt RED dostarcza Wam opis fabuły uniwersum Wiedźmina. Skąd wziął się Geralt? Jak wygląda sytuacja polityczna na mapie świata? I jak prezentowały się losy bohaterów na przestrzeni kolejnych odsłon? Idealny materiał do zimnego piwerka w upalne dni. W drugim temacie numeru porównujemy dostępne na rynku modele PS4 i Xboksa One, dorzucając do zestawienia najnowszą konsolę Nintendo – Switcha. Jakie są mocne i słabe strony systemów? Jaki model wybrać? Które gry warto nabyć i jaka przyszłość czeka poszczególne konsole? Wbrew pozorom każdy z trzech gigantów obrał nieco inną drogę.
Co jeszcze? Dżujo we współpracy z ludźmi z CD Projekt RED, Techlandu i Flying Wild Hog zgłębia temat sztucznej inteligencji w grach, przyglądając się nowinkom i prezentując najlepsze produkcje w tej materii. Mazzi zabiera nas w podróż do współczesnej Japonii, Zax cofa się w czasie, aby sprawdzić, jak narodził się termin „nekromancja”, HIV analizuje, co dzieje się z rynkiem wirtualnej rzeczywistości i jaka czeka go przyszłość, a debiutujący na łamach PSX-a NRGeek opowiada o historii edycji kolekcjonerskich w big boksach. Mało? Przy okazji recenzji odrestaurowanych przygód Crasha przygotowaliśmy ciekawostki z historii rudego kurokrada, zapraszając starą gwardię redaktorów (uaktywnił się nawet Ściera!), a nostalgiczne teksty o Żeleźniakach i Transformersach zabiorą Was w czasy pięknego dzieciństwa. W ramach rozszerzonego kącika filmowego mamy też dla Was wywiad z jedną z gwiazd serialu „Gra o tron”, idealny na start nowego sezonu, oraz recenzję świetnego serialu opartego na serii Castlevania.
Bawcie się na wakacjach i do przeczytania pod koniec sierpnia. O ile wszystko pójdzie dobrze na kolejnej końcówce, która czeka nas w Kolonii w trakcie gamescomu. Na trzeźwo to nie przejdzie :).
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
TEMATY NUMERU
Starcie gigantów – PS4 vs XOne vs Switch
Wiedźmin – historia Dziecka Starszej Krwi
CO NOWEGO
Hidden Agenda
Starlink: Battle for Atlas
The Last Night
Test New 2DS XL
RECENZJE
Accel World vs Sword Art Online – The Witch of Twilight
Auta 3: Wysokie obroty
Aven Colony
Call of Duty: Infinite Warfare – Absolution
Chess Ultra
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls
Dead by Daylight
Diablo III: Przebudzenie Nekromantów
Dr Kawashima’s Devilish Brain Training
Final Fantasy XII: The Zodiac Age
Final Fantasy XIV: Stormblood
Final Fantasy XV – Episode Prompto
Ghost Recon Wildlands – Fallen Ghosts
God Wars: Future Past
GoNNER
Hey! Pikmin
Implosion: Never Lose Hope
Iron Crypticle
Marvel Heroes Omega
Micro Machines World Series
RPG Maker Fes
Serial Cleaner
Splatoon 2
The Golf Club 2
Unbox: Newbie’s Adventure
Valkyria Revolution
The Legend of Zelda: BotW – The Master Trials – DLC Pack 1
HARDKOR
Nintendo – zdobywcy nowych gatunków
Pierwsze razy z Crashem
Matchbox – samochody w kieszeniach
Dialogi z trupami
Kącik bijatyk
Sztuczna inteligencja kontra gracz
Virtual reality
Big boksy wczoraj i dziś
Japonia – jak zmienia się Kraj Kwitnącej Wiśni
Warsztat – sceny szybkich zdarzeń
Nie wiem, któ wygra „Grę o tron” – rozmowa z Carice van Houten
Huuuge Games – rozmowa z Marcinem Moysem
„Castlevania” – recenzja serialu
Uncharted: Zaginione Dziedzictwo – wystrzałowe dziewczyny
Uncharted – jak hartowała się stal
RETRO
Trzeba znać
Comix Zone – rozmowa z Michałem Ambrzykowskim
Historia gier wideo w Polsce (cz. XXXII) - Transformers
FELIETONY
Z dziennika gracza [Dżujo]
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [Roger]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Graczpospolita
Region Filmowy
Listy
Głos Ludu
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
Prenumeratę numeru sierpniowego wysłaliśmy w niedzielę, 23 lipca. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected] lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.
Kup numer w formie papierowej lub w formacie PDF
E-wydania dostępne jest także na platformach e-Kiosk i eGazety.pl.