Rune: Ragnarok. Umiejscowienie wydarzeń, nawiązania do pierwowzoru, multiplayer oraz więcej
Human Head Studios zaskoczyło w sierpniu zapowiadając nową odsłonę Rune. Krótki zwiastun nie powiedział za wiele o grze, ale deweloperzy postanowili uchylić rąbka tajemnicy. Nadal nie poznaliśmy wielu konkretów, ale fani pierwowzoru mogą zacierać rączki.
Pierwsza zajawka Rune: Ragnarok wywołała wśród wielu graczy spory entuzjazm. Twórcy oryginalnego Prey zdecydowali się powrócić do tego uniwersum i wielu graczy ma nadzieję, że tytuł osiągnie wysoką jakość i ponownie pozwoli im poznać wielką historię.
Rune: Ragnarok to nowy RPG twórców oryginalnego Prey. Pierwszy zwiastun pobudza nadzieje
Redakcji WCCftech udało się porozmawiać z reżyserem projektu, który choć aktualnie nie może mówić za wiele to deweloper zdradził kilka ciekawostek o grze. Chris Rhinehart na początku rozmowy wspomniał, że gra nie jest typową kontynuacją, ponieważ nowa opowieść została umiejscowiona na wiele lat po oryginale, jednak w tym wypadku świat narodził się na nowo.
Ragnarok jest wielką wojną pomiędzy ludźmi, gigantami oraz bestiami, w której umierają nawet sami bogowie. Na końcu wydarzeń świat jest pochłonięty przez wielki ogień i powstaje na nowo – akcja z Rune: Ragnarok odbywają się właśnie po tym „odrodzeniu”, a dokładnie w trakcie bitwy, która trwa już siedem lat. Gracz zostaje jednym z ludzkich niedobitków, który stara się przetrwać i doprowadzić do końca Ragnaroku.
Tytuł powstaje na Unreal Engine 4, a autorzy wciąż się zastanawiają jak mogą wykorzystać istotne elementy z Rune, które zostaną odpowiednio zaimplementowane do nowej przygody – na pewno w trakcie historii otrzymamy możliwość wchodzenia w interakcje z bogami.
Twórcy planują ciekawe zwroty akcji związane z mitologią nordycką, a podczas rozgrywki odwiedzimy wiele miejsc, jednak głównie będziemy przemierzać Midgard. Gra zaoferuje brutalna walkę – przykładowo wyrwiemy łapę przeciwnikowi, a następnie pobijemy go na śmierć.
Rhinehart aktualnie nie zdradza nic na temat trybu sieciowego, ale zaznaczył, że autorzy doskonale widzą zainteresowanie fanów, którzy uwielbiają multiplayer z Rune.
Rune: Ragnarok powstaje na komputery osobiste, jednak nie możemy liczyć na rychłą premierę. Na deser na pewno wspomnę, że twórcy nie wykluczają wersji na konsole.