Dead Space 2 nie osiągnął oczekiwanych wyników. Identycznie jak pozostałe części
Nie musieliśmy długo czekać na konkretne informacje dotyczące serii Dead Space od twórców z Visceral Games. Deweloperzy są załamani, ale jednocześnie chętnie komentują całą sytuację.
Moja nocka została wczoraj przerwana paskudną informacją. Electronic Arts zdecydowało się zamknąć Visceral Games, twórców między innymi serii Dead Space, a przygotowywana przez deweloperów gra w świecie Gwiezdnych Wojen została przerzucona do innego studia.
Electronic Arts zamknęło Visceral Games - twórców Dead Space. Opóźniono grę w świecie Star Wars
Gracze nie mogą zrozumieć tej decyzji, ponieważ wielu fanów wspomnianego Dead Space wierzyło, że deweloperzy po przygodzie ze światem Star Wars, otrzymają możliwość rozwijania swojego, genialnego IP.
Możemy jednak sądzić, że nawet przy wielkim sukcesie wciąż tajemniczej produkcji, nie otrzymalibyśmy nowego Dead Space. W sprawie serii zabrał głos Zach Wilson, który wspomniał, że przygotowanie Dead Space 2 kosztowało 60 milionów dolarów, a gracze nabyli 4 miliony egzemplarzy produkcji.
Sporo? Na papierku może tak, ale deweloper pracujący teraz dla Bethesdy napisał, że ta kwota obejmowała również marketing oraz prowizje dla sklepów, więc w prostych słowach tytuł zarobił, ale nie osiągnął oczekiwanych rezultatów.
Warto jednocześnie wspomnieć, że pierwszy Dead Space również zanotował zysk, jednak Electronic Arts w 2011 roku informowało o nie spełnieniu oczekiwań. Identyczną sytuację widzieliśmy w przypadku Dead Space 3, które również nie zagwarantowało rezultatów oczekiwanych przez Elektroników.
Matematyka jest tutaj w zasadzie prosta: 3 gry świetne gry (no dobra… 2), które jednak nie osiągnęły założonych celów.