Fable 4 od twórców Forza Horizon? Nowy zespół ma pracować nad wielką opowieścią
Microsoft strzeże informacji dotyczących przygotowywania nowych produkcji na 2018 i 2019 rok, jednak zdaniem najnowszych przecieków gracze mogą szykować się na Fable 4. Nad tytułem mają pracować doświadczeni deweloperzy z Wielkiej Brytanii.
Na wstępie na pewno warto zaznaczyć, że są to tylko i wyłącznie plotki, jednak w ostatnich dniach coraz to częściej pojawiają się głosy o możliwym powrocie do Albionu.
Już w ubiegłym tygodniu pojawiły się przecieki dotyczące nadciągających tytułów i na liście pojawiło się właśnie nowe Fable. Nie możemy oczywiście liczyć na jakikolwiek komentarz dotyczący tego przecieku od Microsoftu, ale dość niespodziewanie w temacie gry wypowiedział się Don Williamson – jeden z byłych pracowników studia Lionhead:
„Hmm ok, nie mam informacji z wewnątrz, ale wiem, kto pracuje nad Fable 4. Interesujący wybór…”
Mężczyzna bardzo szybko usunął tę wiadomość z Twittera, jednak słowa wywołały sporą burzę. Poprzedni przeciek sugerował, że nad tytułem pracuje jedna z brytyjskich ekip i w międzyczasie pojawiła się ciekawa wiadomość: Electric Square z Brighton tworzy tajny projekt dla Microsoftu.
Czy to właśnie ten zespół kreuje nowe Fable? Podobno nie. Williamson podkreślił, że nie jest to zespół znajdujący się w Brighton. W tej sytuacji sympatycy marki wciąż szukali informacji, przyglądali się wewnętrznym ekipom amerykańskiej korporacji i natrafili na… Playground Games.
Twórcy serii Forza Horizon utworzyli nowy, duży zespół, który zdaniem oficjalnych informacji rozwija „RPG-akcji w otwartym świecie”. Jest to produkcja wysokobudżetowa, a do zespołu na przestrzeni ostatnich miesięcy dołączyło wielu uznanych i doświadczonych deweloperów:
Firma w bardzo poważny sposób podchodzi do nowej marki i dyrektorem produkcji został Sean Eyestone, który wcześniej był starszym producentem Star Wars: Battlefront II, a przed dołączeniem do DICE przed 10 lat pracował dla Kojima Productions i pomagał rozwijać markę Metal Gear Solid – w tym The Phantom Pain. Głównym projektantem został Will Kennedy (przez 8 lat pracował dla Rockstar North nad między innymi Grand Theft Auto V), a głównym projektantem walki został Juan Fernandez di Simon (pracował nad rozwojem Hellblade, a wcześniej nad RIME).
Co ciekawe, w ofercie pracy na stronie studia zostały zmieniony dwa słowa – firma nie szuka teraz pracownika do zupełnie nowej marki, a… „ekscytującego, wielkiego IP”.