Anthem to „być albo nie być” dla BioWare. Premiera w 2019 roku, a nowy Dragon Age został zresetowany
BioWare stoi teraz przed wyjątkowo wymagającym zadaniem. Twórcy pierwszy raz od wielu lat pracują nad zupełnie nową marką, która zdaniem kilku pracowników wpłynie na losy całego studia. Premiera pod koniec 2018 roku jest podobno nierealnym marzeniem.
Anthem zostało zapowiedziane na ubiegłorocznym E3. To aktualnie najważniejszy projekt BioWare, które zawiesiło prace nad wszystkimi innymi tytułami – wszystkie wewnętrzne ekipy mają pracować wyłącznie nad tym projektem.
Anthem otrzyma betę. BioWare sprawdzi nową markę przed premierą
Tymi informacjami dzieli się redaktor Kotaku, który już wcześniej udowodnił, że posiada świetne dojście do twórców z BioWare – to między innymi ta redakcja przedstawiła historię udręki Mass Effect: Andromeda, potwierdziła ogromne problemy Star Wars od EA Motive, czy też zapowiedziała brak DLC do wspomnianego Mass Effecta.
Teraz Jason Schreier postanowił porozmawiać z deweloperami BioWare na temat Anthem i zdaniem trzech pracowników premiera jesienią 2018 roku jest nierealna, a produkcja musi wskoczyć na półki sklepowe przed 31 marca 2019 roku. EA jako firma znajdująca się na giełdzie dba o inwestorów, a przełożenie premiery na kolejny rok finansowy podobno nie wchodzi w grę. Twórcy nadal stoją przed zadaniem przygotowania obiecanej bety, zaplanowania premiery w EA Access i muszą uwzględnić liczne poprawki.
Nad Anthem pracuje teraz każdy oddział BioWare, ale jest to podobno normalna sytuacja – przy Mass Effect: Andromeda oraz Dragon Age: Inkwizycja również na ostatniej prostej wszyscy skupiali się na jednym tytule – jednak jeden z twórców nie ukrywał podczas rozmowy, że w zespole pojawia się przeświadczenie, że to właśnie Anthem jest najważniejszym projektem BioWare od lat:
„Jak powiedział mi jeden z deweloperów, istnieje przekonanie, że jeśli Anthem nie spełni oczekiwań Electronic Arts, BioWare w przyszłości będzie wyglądało zupełnie inaczej, zwłaszcza po rozczarowującym Mass Effect: Andromeda, które sprawiło, że BioWare Montreal zostało wchłonięte przez EA Motive.”
Dziennikarz nie ukrywa, że rozmawiał z kilkoma deweloperami i w trakcie tych dyskusji miał świadomość złej atmosfery i naciskania na twórców, którzy muszą stworzyć wielką produkcję. Tutaj nie ma mowy o porażce.
Zastanawiacie się, gdzie mityczny i często pojawiający się w mediach Dragon Age 4? Zdaniem Schreiera produkcja nosiła kodową nazwę Joplin i według dwóch źródeł gra została zresetowana. Podobno brakowało w nim „żywych” elementów i nowa wersja ma nadal skupiać się na bohaterach oraz historii, ale dodatkowy „element” może sugerować pojawienie się sieciowych elementów lub „gry jako usługi”, czyli propozycji rozwijanej latami przez dodatki.
Aktualnie nawet Mark Darrah – producent wykonawczy Dragon Age, który wielokrotnie zapowiadał na Twitterze pojawienie się nowej odsłony – pracuje teraz nad Anthem. Mężczyzna potwierdził tę wiadomość, jednak wspomniał, że jednocześnie ma okazję rozwijać markę o smokach.
BioWare ma sporo własnych problemów (porażka z Mass Effect: Andromeda, odejście kluczowych deweloperów), a jednocześnie studio obserwuje sytuację skrzynek z Star Wars: Battlefront II – podobno nadal nie zostały podjęte ostateczne decyzje dotyczące małych płatności w Anthem, jednak tytuł może otrzymać wyłącznie kosmetyczne dodatki…
Anthem powstaje od 2012 roku i jest to bez wątpienia ogromny projekt, który mam nadzieję odniesie sukces. Uwielbiam gry BioWare i wierzę, że studio nie podzieli losów między innymi Visceral Games.