Anthem oficjalnie opóźniony. Nowy Battlefield w tym roku!

Ostatnie przecieki właśnie zostały potwierdzone. Anthem nie zadebiutuje na rynku w przeciągu następnych 11 miesięcy, a jednocześnie wydawca opublikował konkretne wyniki finansowe za ostatni okres.
W ubiegłym tygodniu informowałem naszych czytelników o niepokojących informacjach dotyczących BioWare. Zdaniem redaktora Kotaku, znane studio znajduje się w bardzo trudnej sytuacji i pierwotna data premiery wyznaczona przez EA była w zasadzie nierealnym marzeniem.
Anthem to „być albo nie być” dla BioWare. Premiera w 2019 roku, a nowy Dragon Age został zresetowany




Dzisiaj możemy potwierdzić – Anthem nie zadebiutuje w drugiej połowie 2018 roku, więc możemy spodziewać się premiery od 1 stycznia do 31 marca 2019 roku. Zdaniem ostatnich doniesień, EA nie może pozwolić sobie na większe odroczenie produkcji.
Co ciekawe, wydawca nie mówi o „opóźnieniu”, a dyrektor finansowy Electronic Arts wspomniał w rozmowie z Wall Street Journal o „odroczeniu”. Jakkolwiek to brzmi możemy mieć pewność, że w BioWare nie dzieje się najlepiej.
Możemy jednocześnie potwierdzić, że w okresie od 1 października do 31 grudnia 2018 roku odbędzie się premiera nowej odsłony serii Battlefield! Aktualnie bez jakichkolwiek szczegółów, jednak te powinny nadejść już wkrótce.
Blake Jorgensen wspomniał, że w czwartym kwartale i roku fiskalnym 2019, Electronic Arts wyda pięć różnych gatunkowo gier na trzech platformach…
Firma zaprezentowała dokładne wyniki finansowe za okres od 1 października do 31 grudnia 2017 roku i w informacji znalazła się wyłącznie skromna informacja dotycząca Star Wars: Battlefront II – „prawie” 70% graczy sprawdziło kampanię single-player. A ile osób zagrało, ile kupiło, jak wygląda zainteresowanie zmagań sieciowych? Wymowna cisza. Według analityków tytuł mógł osiągnąć około 9 mln sprzedanych egzemplarzy (założone 10-12 mln) i wkrótce mają do gry powrócić mikrotransakcje.
EA chwali się wynikiem Battlefield 1 (25 milionów unikalnych gracz od dnia premiery), Fify (42 milionów graczy) oraz podaje kilka dodatkowych ciekawostek – FIFA Mobile dotarła do 26 mln graczy, FIFA Ultimate Team urosła o 12% względem tego samego okresu ubiegłego roku, a The Sims 4 osiągnął wzrost zainteresowania o 35% względem identycznego okresu 2016 roku.