Fortnite. Aktualizacja 3.4 wprowadza ogromne zmiany
Epic Games ponownie znacząco rozbudowuje Fortnite: Battle Royale oraz Fortnite: Ratowanie Świata. Twórcy przygotowali sporo nowości, a jednocześnie ulepszają produkcję pod wieloma względami. Poznajcie szczegóły.
Zanim wspomnę o wszystkich nowościach, muszę na pewno dodać, że Epic Games przygotowało „Pakiet Startowy” do Fortnite: Battle Royale. Gracze za zaledwie 15 zł mogą kupić 600 V-dolców, dodatkową skórkę „Zbuntowanego Agenta” i Katalizator. Specjalny pakiet dla początkujących graczy wylądował na PlayStation Store, Xbox Store oraz w wewnętrznym sklepie gry na PC.
PlayStation 4 i Xbox One ze wspólnymi serwerami to „nieuniknione”
Aktualizacja 3.4 do Fortnite znacząco rozbudowuje produkcję i dba o wcześniej przygotowane elementy. Firma przygotowała „Rakietę Kierowaną” (Battle Royale), którą wykorzystacie do niszczenia fortów, zainteresowani mogą zagrać w ulepszonym trybie „Starcie Snajperów” (Battle Royale), dodano wątek fabularny „Trzej Pustakierowie” (Ratowanie Świata), a zainteresowani wskoczą w specjalne stroje związane ze świętami.
Tak prezentują się zmiany ogólne:
OGÓLNE
- Kolejna faza ulepszeń rozgrywki międzyplatformowej na konsolach
- Umożliwiono dodawanie, usuwanie i zarządzanie epickimi znajomymi z poziomu menu głównego.
- Wysyłanie, otrzymywanie i odpowiadanie na międzyplatformowe zaproszenia do oddziału jest już możliwe.
- Wyszukiwarka ekip uwzględnia od teraz epickich znajomych z innych platform.
- Włączono możliwość przełączania trybu pełnoekranowego przy pomocy skrótu Alt + Enter na PC i kombinacji przycisków Opcje + Enter na komputerach Mac.
- Zwiększono jasność i widoczność skrzynek z amunicją.
Poprawki błędów
- Naprawiono rzadki błąd, powodujący, że gracze mogli być wystrzeliwani w powietrze po zetknięciu się z otoczeniem w ciasnych przestrzeniach.
- Naprawiono błąd, powodujący sporadyczne wyświetlanie się menu trybu edycji nad strukturami nie wzniesionymi przez graczy.
- Naprawiono błąd, sprawiający, że podczas wykonywania skoku przez gracza inni gracze wydawali się nie poruszać płynnie.
- Naprawiono błąd, powodujący, że po restarcie niektóre przypisane na klawiaturze QWERTY klawisze stawały się na powrót nieprzypisane.
- Naprawiono błąd, powodujący, że widok ekranu ustawień grafiki nie aktualizował się po przełączeniu opcji trybu pełnoekranowego.
BATTLE ROYALE
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano Rakietę Kierowaną.
- Statystyki:
- Obrażenia zadawane graczom: klasa Epicka – 105, klasa Legendarna – 110
- Obrażenia zadawane otoczeniu: 1000
- Czas trwania: 18 sekund
- Odstęp pomiędzy wystrzałami: 3,13 sekund
- Prędkość rakiety: 1300 jednostek/sekundę
- Punkty zdrowia rakiety: 100
- Osobiście steruj swoją rakietą po wystrzale.
- Na czas przejęcia kontroli nad rakietą poruszanie się postacią nie będzie możliwe.
- W każdej chwili można wyłączyć widok rakiety, a ona będzie kontynuowała swój lot po stałej trajektorii.
- Maksymalny czas lotu rakiety to 18 sekund.
- Porusza się z nieco mniejszą prędkością niż zwykła rakieta, ale zadaje takie same obrażenia.
- Rzadkość epicka i legendarna.
- Wykorzystywany rodzaj amunicji: rakiety.
- Można ją znaleźć w skrzyniach skarbów i zrzutach zaopatrzenia.
- Statystyki:
- Poprawiono kolory odzwierciedlające klasę rzadkości strzelb, by lepiej informowały o ich efektywności.
UWAGA: Cechy broni (takie, jak zadawane obrażenia czy częstotliwość występowania) nie zostały zmienione.- Strzelby taktyczne są teraz Zwykłe/Niepospolite/Rzadkie (były Niepospolite/Rzadkie/Epickie)
- Strzelby-pompki są teraz Niepospolite/Rzadkie (były Zwykłe/Niepospolite)
- Wyrzutnia Jaj to przedmiot okresowy, który zastąpi Granatnik (jest to zmiana wyłącznie kosmetyczna).
- O 25% zwiększono częstotliwość występowania panelu skokowego.
Poprawki błędów
- Naprawiono problemy występujące w związku z Bombą Taneczną, dzięki czemu przedmiot znowu jest dostępny..
- Naprawiono błąd, powodujący, że pułapki z kolcami aktywują się, kiedy gracz staje na szczycie ściany, do której została przymocowana pułapka.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający graczom włączenie trybu celowania po wylądowaniu na ziemi, jeżeli przytrzymywali przycisk celowania w trakcie skakania.
- Naprawiono błąd, powodujący, że wystrzały ze sztucera były niecelne na krótkich dystansach lub jeżeli gracz kucał.
- Detonator do zdalnego odpalania ładunków będzie odtąd poprawnie usuwany z ekwipunku gracza, jeżeli jego przeciwnik zniszczy umieszczony w świecie gry ładunek, a w ekwipunku gracza nie będzie już innych.
- Naprawiono błąd, powodujący, że gracze mogli kontynuować sprint w trakcie korzystania z detonatora do zdalnego odpalania ładunków, a animacja detonatora nie odtwarzała się.
ROZGRYWKA
- Tryb okresowy: Starcie snajperów
- Dodano sztucer oraz kuszę.
- Usunięto rewolwer.
- Możliwość przejścia w stan powalenia została wyłączona. Powaleni gracze są automatycznie eliminowani.
- Bronie legendarne można znaleźć wyłącznie w zrzutach zaopatrzenia.
- Bronie epickie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach skarbów.
- Częstotliwość występowania ciężkiej amunicji:
- Podłoga: 6
- Skrzynia: 6
- Skrzynki z amunicją: 12
- Zrzuty zaopatrzenia: 18
- Lamy: 90
- Zmieniono kolejność, w której kawałki budowli odpadają z umocnień gracza w miarę zadawania obrażeń.
- Zwiększono ilość łupów generowanych na wyspie początkowej.
- Usunięto tryb 30 FPS z konsol Xbox One i PS4.
- W aktualizacji 3.4 znacząco zoptymalizowaliśmy sposób, w jaki Fortnite wykorzystuje procesor graficzny, co poprawiło ogólny wygląd gry, włączywszy w to rozdzielczość w trybie 60 FPS. Po wprowadzeniu tych zmian nie widzimy powodu, dla którego ktokolwiek miałby nadal korzystać z trybu 30 FPS. (Komentarz twórców)
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, powodujący, że otwarte już skrzynie skarbów oglądane z dużych odległości wyglądały na zamknięte.
- Naprawiono błąd, powodujący, że reanimowani gracze blokowali się w nieprawidłowym stanie, jeżeli w trakcie trwania reanimacji między jednym graczem a drugim postawiono fragment budowli.
- Znaczniki środka tarczy nie będą się już wyświetlać po ukończeniu wyzwania.
- Naprawiono błąd, powodujący, że nakrycia głów innych graczy wyświetlały się tak, jakby unosiły się nad ich postaciami.
- Naprawiono rzadki błąd, powodujący, że gracze tracili możliwość sterowania swoją postacią po wyskoczeniu z busa bojowego.
- Naprawiono błąd, powodujący, że krzaki i inne elementy otoczenia pojawiały się i znikały z pola widzenia na średnich dystansach.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Dodano informację o tym, że dane urządzenie nie jest wspierane w przypadku konkretnych urządzeń. Brzmi ona następująco:
„Niestety, do uruchomienia Fortnite wymagane jest urządzenie z 2 GB pamięci RAM. Fortnite działa na: telefonach iPhone SE, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X; tabletach iPad Mini 4, Air 2, 2017, Pro”. - Antyaliasing (4x MSAA) jest teraz dostępny na wszystkich wspieranych urządzeniach.
- Możliwość szeptania oraz czat dla ekipy są już dostępne w wersji na urządzenia mobilne.
- Dodano krótki instruktaż dla „Dotknij, aby zrobić zamach”, który wyświetla się przy okazji pierwszego uruchomienia gry.
- Dodano wiadomość informującą o tym, że urządzenia po jailbreaku nie są wspierane.
- Automatyczne otwieranie drzwi bazuje odtąd na interakcji gracza z aplikacją, nie zaś na prędkości, z jaką porusza się postać.
Poprawki błędów
- Nieprzerwane ataki wykonywane za pomocą zbieraka są obecnie płynniejsze, jeżeli gracz dwukrotnie dotknie i przytrzyma prawą część ekranu.
- Lewy przycisk ataku jest odtąd bardziej niezawodny i ma większą czułość.
- Poprawiono ogólne odczucie reakcji sterowania podczas otwierania skrzyń skarbów.
- Naprawiono różnego rodzaju błędy i niespójności związane z funkcją „Dotknij, aby strzelać”, co sprawiło, że działa dokładniej.
- Naprawiono błąd minimapy, który sprawiał, że uniemożliwiała ona poruszanie się i rozglądanie.
- Naprawiono błąd powodujący, że broń nie strzelała, kiedy interfejs gry na ekranie został raz dotknięty.
- Naprawiono błędy, powodujące, że akcje „Dotknij”, a także „Dotknij i przytrzymaj” nie były rejestrowane przez grę.
- Naprawiono problemy związane ze zbyt długim czasem ładowania gry na telefonie iPhone X.
- Naprawiono błąd, powodujący, że gra mogła się zawiesić przez wykonywanie szybkich dotknięć listy epickich znajomych.
- Poprawiono błąd, powodujący, że efekty użycia granatów impulsowych nie były wystarczająco widoczne w trakcie gry na niskich ustawieniach.
- Ustawienia turbo-budowania oraz automatycznej zamiany materiałów będą odtąd zapisywać się poprawnie.
- Bronie i przedmioty jednorazowe, które zostały upuszczone, nie będą już podnoszone automatycznie przez gracza, który je wyrzucił.
WYDAJNOŚĆ
- Dokonaliśmy zaawansowanej optymalizacji kodu, w celu zredukowania lagów.
- Poprawiono reakcje gry dzięki umożliwieniu grze aktualizowania statusu wszystkich graczy w świecie gry na klatkę. Uprzednio gra mogła aktualizować status 50 graczy na klatkę.
- Zredukowano lag na początku rozgrywki dzięki optymalizacji łączności sieciowej w celu poprawy ogólnej wydajności serwera.
- Znacząco poprawiono jakość wyświetlania gry na konsolach, włączając w to poprawę rozdzielczości oraz wyrazistości tekstur.
- Poprawiono ostrość filtrowania tekstur na konsolach PS4 oraz Xbox One.
- Zwiększono rozdzielczość tekstur na konsoli Xbox One.
- Poprawiono liczbę klatek wyświetlanych na sekundę, gdy w pobliżu jest wielu graczy.
- Naprawiono błąd, powodujący zacinanie się gry w przypadku natykania się po raz pierwszy na pewne przedmioty kosmetyczne.
INTERFEJS
- W trakcie gry na konsoli ekipy wyświetlające się jako sugerowane epickim znajomym pojawiają się w lobby.
- Dodano opcję zbliżenia mapy.
- Mapę można przybliżyć i oddalić przy pomocy kółka myszy.
- W wypadku gry na kontrolerze prawy spust przybliża, a lewy oddala mapę.
- Aby powiększyć mapę, należy uszczypnąć ekran dotykowy. Przesunięcie palcem oddali ją.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, powodujący, że powaleni towarzysze wyświetlali się w ramach interfejsu jako zlikwidowani.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał umieszczenie znacznika na mapie, jeżeli pozostawała ona włączona w trakcie przemieszczania się z wyspy początkowej na pokład busa bojowego.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom umieszczanie znaczników na minimapie, jeżeli znalazłyby się one blisko krawędzi wyspy.
- Wskaźnik wyboru trybu gry nie będzie się już zerował do „Oddziałów”, jeżeli nowy gracz dołączy do ekipy, gdy wybrano już inny tryb.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych wartości pingu po włączeniu opcji „Pokaż statystyki sieciowe”.
- W przypadku korzystania z opcji odwróconego sterowania, kursor nie będzie już odwracany, jeżeli mapa będzie otwarta.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Dopracowano system wyświetlania efektu cząsteczkowego broni, by poprawić jego adekwatność:
- Zwiększono szczegółowość śladów przelotu kul dla karabinów i pistoletów, sprawiając, że określenie kierunku, z którego nadleciały jest łatwiejsze.
- Efekty uderzenia pocisków snajperskich w elementy otoczenia są obecnie bardziej widoczne.
- Ślady śrutu wystrzeliwanego ze strzelby i efekty graficzne w razie uderzenia w któregoś z graczy zostały poprawione tak, by wyraźniej pokazywać rozprysk każdego strzału i by łatwiej było ocenić, jaka jego część trafiła w przeciwnika.
- Bronie z zamontowanym tłumikiem mają subtelniejszy rozbłysk lufy, a pociski z nich wystrzelone nie pozostawiają za sobą smug.
- Animacje wystrzału ze strzelby-pompki i rękodziała zostały dopracowane tak, by były bardziej czytelne i gwałtowne.
Poprawki błędów
- Poprawiono efekt poświaty w przypadku niektórych skrzyń, które świeciły się na biało.
- Usunięto błąd, powodujący, że animacja przeładowania kuszy odtwarzała się w sytuacjach, gdy broń nie była przeładowywana.
DŹWIĘK
- Usunięto ćwierkanie wydobywające się z lądujących zrzutów zaopatrzenia.
- Dodano dźwięk trafienia, gdy gracz, którego rozgrywka jest obserwowana, trafi kogoś w tarczę, ciało lub głowę.
Poprawki błędów
- Dodano dźwięk sprężynowania stosu opon w trybie obserwowania graczy.
- Wyłączono walentynkowe efekty dźwiękowe dla wystrzelonych z kuszy bełtów, które trafiły przeciwnika.
- Efekty dźwiękowe przeszukiwania odtwarzają się teraz w pełnej długości podczas przeszukiwania łupolam.
- Naprawiono błąd, powodujący, że odgłosy lądowania gracza były trudno słyszalne, jeżeli jednocześnie odtwarzane były odgłosy kroków.
RATOWANIE ŚWIATA
ROZGRYWKA
- Bojowy Pro to nowy dostępny schemat kontrolera (więcej informacji znajduje się tutaj).
- Sprint nie zużywa już energii.
- Umieranie i reanimacja nie wpływają już na trwałość broni.
- Zwiększono prędkość przeszukiwania pojemników.
- Gracze nie będą już odnosili obrażeń od upadku z deskolotki, jeżeli wylądują na przyśpieszaczu.
- Maksymalna ilość składników w stosie została zwiększona z 99 do 200.
- Posiadane już przedmioty nie będą się automatycznie łączyć w stosy.
- Możesz kumulować stosy upuszczając i podnosząc przedmioty lub przenosząc je pomiędzy plecakiem i magazynem.
- Zwiększono limit stosu pułapek z 20 do 200.
MISJE I SYSTEMY
- Nowy element w ramach wątku fabularnego Wiosno przybywaj! – Trzej Pustakierowie
- Finał Wiosno przybywaj! zbliża się wielkimi krokami! Przygotujcie się na eksplozje, epickie walki z minibossami, i legendarną nagrodę za ukończenie zadań budowniczego: Penny z Ogonkiem!
- Specjalna wiosenna misja z króliczkiem trojańskim.
- Stocz bitwę z trzema minibossami podczas jednej walki – znajdź zwycięską strategię, by pokonać diabelskie trio!
- Pierwszy zakup ulepszlamy jest odtąd darmowy. Wszyscy gracze, którzy ukończyli samouczek łupolam również otrzymają darmową ulepszlamę.
- Wprowadziliśmy tę zmianę, ponieważ niektórzy z graczy nie mieli możliwości zrobienia postępów w samouczku łupolam jeżeli wydali V-dolce na zakupy w Battle Royale przed jego ukończeniem.
- Ulepszone lamy i inne wydarzenia w grze mogą obecnie wymagać od gracza podejmowania trudnych decyzji.
UWAGA: Dotyczy to tylko zwykłych lam, nie lam specjalnych.- Wydarzenie związane z podjęciem trudnej decyzji pozwoli graczowi na dokonanie dodatkowego wyboru po wyborze jednej z kart.
- Karty o epickiej i legendarnej klasie rzadkości w ramach tych typów będą regularnie wymagały od graczy dokonywania trudnych wyborów:
- Schemat broni dystansowej, schemat broni białej, schemat pułapki, bohater.
- Podwojono częstotliwość występowania lamy ze skrytki trolla.
- Skrytka trolla gwarantuje obecnie co najmniej jeden schemat epicki, jeden legendarny, jednego epickiego lub legendarnego ocaleńca (dowolnego typu).
- Zwiększono ilość materiałów do ewolucji, przyznawanych po ukończeniu misji:
- Lokacja, w której materiały się pojawiają: +10%
- Przykładowo, czysta kropla deszczu w Kamiennym Lesie.
- Po jednej lokacji: +25%
- Po dwóch lokacjach: +50%
- Po trzech lokacjach: +100%
- Czysta kropla deszczu w Twine Peaks
- Misje alarmowe zostały dostosowane do nowych wartości
- Lokacja, w której materiały się pojawiają: +10%
- Wszystkie misje w grze będą od teraz wynagradzać graczy pewną ilością PD na wszystkich poziomach dowódcy.
- Misje nie będą się już wyświetlać na szaro.
- Misje, które uprzednio wyświetlałyby się na szaro, teraz będą widoczne jako zielone.
- Co za tym idzie, gracze już nigdy nie natkną się na misję, która nie przyzna im żadnych PD, nawet jeżeli będą grali poniżej poziomu postaci.
- Podwyższono ilość PD, którymi gracze są wynagradzani za grę poniżej poziomu swojej postaci.
- W najgorszym przypadku gracze otrzymają 30% PD, które są przyznawane za daną misję.
- Misje alarmowe
- Z 60-150 do 100-240 zwiększono ilość talonów petard otrzymywanych za grupowe misje alarmowe (skalowane w zależności od poziomu trudności strefy).
- Wydarzenia zawierające zmutowaną burzę i misje alarmowe z minibossami także będą przynosiły graczom 100-240 talonów.
- Misje alarmowe z minibossami skupiają się teraz na wynagradzaniu graczy kluczami transformacyjnymi i przedmiotami o wysokim stopniu rzadkości.
- Znacząco zwiększono częstotliwość występowania kluczy transformacyjnych.
- Drastycznie zwiększono częstotliwość występowania rzadkich przedmiotów.
- Przykładowo, w Twine Peaks legendarne klucze transformacyjne mają 15% szans na pojawienie się jako nagroda za misję alarmową, przed wprowadzeniem zmian był to 1%.
- Zwiększono liczbę V-dolców pojawiających się w trakcie misji alarmowych z minibossami.
- Z 1 do 2 zwiększono liczbę minilam przyznawanych jako nagrody w Deskogrodzie i trudniejszych lokacjach.
- Zredukowano nieco szansę na to, by materiały do ewolucji były dodatkową nagrodą po wykonaniu misji alarmowej z minibossem. (Została ona jednak zwiększona dla misji zmutowanej burzy)
- Zredukowano szansę na to, by PD były dodatkową nagrodą po wykonaniu misji alarmowej z minibossem.
- Usunięto składniki niezbędne do tworzenia przedmiotów z listy nagród.
- Usunięto rozmaite przedmioty, których klasa rzadkości nie odpowiadała obszarowi, w którym można było je znaleźć.
- Przykładowo, w Twine Peaks nie będzie można znaleźć rzadkich ocaleńców.
- Z 60-150 do 100-240 zwiększono ilość talonów petard otrzymywanych za grupowe misje alarmowe (skalowane w zależności od poziomu trudności strefy).
- Gracze otrzymują lepsze nagrody za wykonanie misji w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
- Ocaleńcy / Bohaterowie / PD schematu
- Dolina Samowitości: Zaczyna się na poziomie +8.4% i zwiększa wraz z poziomem trudności do maksymalnej wartości +25%.
- Twine Peaks: Zaczyna się na poziomie +25% i zwiększa wraz z poziomem trudności do maksymalnej wartości +39%.
- Ocaleńcy / Bohaterowie / PD schematu
- Stosy zasobów przetworzonych, jak stosy drewna, metalowych belek itd. skalują odtąd poprawnie ilości drewna/kamienia/metalu, które z nich wypadają, a które zależne są od wielkości stosów.
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd, mogący powodować, że gracze mogli używać trójkątnych ścian, które zostały odwrócone podczas korzystania ze wzoru służącego do zbudowania radaru.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre pułapki nie przyznawały graczom punktów po tym, gdy zostały aktywowane.
- Panele skokowe, punkty strażnicze i przyspieszacze pojawiają się od teraz w dalszych strefach.
- Naprawiono błąd, sprawiający, że wyrzutnia ścienna nie aktywowała się, jeżeli umieszczono koło niej drewnianą podłogę trzeciego stopnia.
- Poprawiono literówkę w opisie zadania „Z kamerą wśród pustaków”.
- Ocaleniec stojący na dachu pojazdu jest bezpieczny do momentu, w którym pojazd zostanie zniszczony.
- Naprawiono błąd powodujący, że misje bramy w razie przegranej dwa razy nagradzały graczy odznaką.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano zdalnie odpalane ładunki! Idźcie i wysadzajcie, co popadnie... z bezpiecznej odległości.
- Aby umieścić ładunek w świecie gry, należy użyć przycisku strzelania. Alternatywny przycisk ognia wysadzi wszystkie podłożone ładunki.
- Mogą one być wykorzystywane do wysadzania struktur (pomijając te, które zostały wzniesione przez drużynę), a także wrogów.
UWAGA: Nie mogą one zadawać obrażeń celom. - Ponadto mogą eksplodować wskutek ostrzału z broni.
- Można znaleźć je w świecie gry, a ich maksymalna żywotność do koniec danej misji.
- Do ok. 30% wartości początkowej zmniejszono szansę wylosowania następujących profitów:
- Obrażenia zadawane celom pod wpływem bólu
- Obrażenia zadawane celom spowolnionym lub spętanym
- Obrażenia zadawane celom ogłuszonym/odrzuconym/wytrąconym z równowagi
- Obrażenia krytyczne zadawane celom pod wpływem bólu
- Koszt stworzenia przyśpieszacza jest teraz porównywalny z kosztami zbudowania innych paneli modyfikujących ruch.
- Współczynniki obrońców zostały nieco zrównoważone:
- Wartości profitów trafień krytycznych broni białej i dystansowej zostały zwiększone z 9% do 15%.
- Wartości profitów obrażeń krytycznych broni białej i dystansowej zostały zwiększone z 24% do 54%.
- Wartość profitu pojemność magazynka broni dystansowych została zwiększona z 20% do 30%.
- Wartość profitu ilość przechowywanej amunicji została zwiększona z 12% do 23%.
- Zdrowie, tarcza oraz regeneracja tarczy obrońcy zostały zwiększone z 20% do 24%.
- Wartość profitu obrażeń broni białej została zwiększona z 10% do 12%.
- Wartość profitów obrażeń rozmaitych broni została zwiększona z 12% do 15%, włączając w to:
- Bronie szturmowe, pistolety, strzelby, snajperki, topory, młoty, pałki, kosy, włócznie, miecze.
- Znacząco zwiększono celność obrońców, a także ich standardową szybkostrzelność w przypadku wszystkich broni dystansowych.
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd, który powodował, że ogniowa pułapka podłogowa zadawała przy wyższych ewolucjach mniejsze obrażenia, niż powinna.
- Dodano potencjalną poprawkę błędu z unoszącymi się w powietrzu sufitowymi pułapkami elektrycznymi.
- Pułapka znajdzie się nieco poniżej powierzchni sufitu, na którym zostanie podłożona i będzie uwzględniana w systemie kolizji z kamerą.
BOHATEROWIE
- Do sklepu okresowego dodano legendarną skórkę podklasy Żołnierza, Najeźdźcy: Króliczego Najeźdźcę Jonesy'ego.
- Za ukończenie wątku fabularnego Wiosno przybywaj!, można otrzymać legendarną skórkę podklasy Budowniczego, Specjalisty od plazmy: Penny z Ogonkiem.
- Koszt energii Skoku Modliszki zmniejszono z 50 do 20.
- W ramach zmiany polegającej na usunięciu wymogu energii do sprintu, usunęliśmy także profit Energia Fazowa. Rubieżnicy, który go mieli, otrzymają w zmian profit Przesunięcie Fazowe.
- Profit Zwiadowczyni fazowej Jess na 12 poziomie: Energia Fazowa, został zastąpiony Tarczą Fazową.
- Tarcza Fazowa: Tarcza Fazowa sprawia, że osłona będzie się odnawiać przez 4 sekundy. Osłona będzie odnawiać się nawet jeśli będziesz otrzymywał obrażenia, ale tempo odnawiania wynosić będzie 20% standardowego.
- Profit Rubieżnika-Odzyskiwacza na 15 poziomie, Energia Fazowa, został zastąpiony profitem Goniec Fazowy.
- Goniec Fazowy zwiększa prędkość ruchu o 25% na 4 sekundy po użyciu Przesunięcia Fazowego.
- Profit Zwiadowczyni fazowej Jess na 12 poziomie: Energia Fazowa, został zastąpiony Tarczą Fazową.
- Zwiększono skuteczność profitu Recykling:
- Recykling będzie teraz uwzględniać poziom budynków znajdujących się w pobliżu BAZY.
- Budynki 1 poziomu mają wartość 1 fragmentu budynku.
- Budynki 2 poziomu mają wartość 3 fragmentów budynku.
- Budynki 3 poziomu mają wartość 6 fragmentów budynku.
- Recykling wymaga obecnie 3 fragmentów budowli z tego samego materiału (zamiast 5), do wygenerowania 1 sztuki danego materiału.
- Wielowątkowość ulepsza Recykling tak, by wymagał jedynie 2 fragmentów budowli z tego samego materiału (zamiast 3), do wygenerowania 1 sztuki danego materiału.
- Do Wyspiarskiego Odzyskiwacza dodano plecak i nakrycie głowy.
- Nakrycie głowy pojawia się wraz z drugim poziomem gwiazdy.
- Plecak pojawia się wraz z trzecim poziomem gwiazdy.
Poprawki błędów
- Rozwiązano problem, który powodował, że maksymalne obrażenia od Żrącego Ostrza wynosiły 10 000. Teraz będą się poprawnie skalować.
- Rozwiązano problem, który powodował, że maksymalne obrażenia profitu taktycznego Korozja wynosiły 10 000. Teraz będą się poprawnie skalować.
- Naprawiono błąd, który mógł sprawić, że profit Pukawka z Naparzania działałby błędnie. Efekty związane z energią powinny odtąd obejmować broń tak, jak to zaplanowano.
- Naprawiono błąd, powodujący, że profit ninjy Shurikeny używany z bliskiej odległości nie zadawał żadnych obrażeń.
- Naprawiono błąd powodujący zawieszanie się gry podczas przeglądania pięciogwiazdkowych epickich oraz legendarnych wersji następujących bohaterów:
- Komandos Ramirez.
- Stróż Penny.
- Błękitny Skrytobójca Ken.
- Przecieracz szlaków Faza.
- Przecieraczka szlaków Jess.
- Naprawiono błąd powodujący, że rzadkie wersje Księżycowego Budowniczego i Rubieżnika otrzymywały 25 poziom i 30 profitów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikona wrażliwości profitu Strzały Osłabiające pojawiała się ponownie przy wrogach, którzy nie byli już pod jego wpływem.
- Naprawiono błąd powodujący, że profit Szansa na Trafienie Krytyczne Młotem w przypadku klasy budowniczych nie działał w połączeniu z młotem Pięść Smoka.
- Epicka wersja Świątecznej Sary na poziomie 12 posiada obecnie właściwy profit Lecznicze Opary zamiast Smoczego Oszołomienia.
- Naprawiono błąd powodujący, że profit Ogon Smoka za pierwszym uderzeniem zadawał mniejsze obrażenia.
- Naprawiono błąd, powodujący, że profit Recykling generował drewno w obrębie BAZY Budowniczego, nawet jeżeli w pobliżu bazy nie było żadnych drewnianych elementów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że maksymalna ilość zasobów zbieranych na minutę nie wyświetlała się w oknie profitu Recykling.
- Naprawiono następujące problemy, które występowały przy okazji korzystania z bomby dymnej:
- Bomba dymna poprawnie pojawia się w miejscu, w którym ma eksplodować, a nie w miejscu, w którym przebywa używający jej gracz.
- Rzucane przez graczy pociski, nie otrzymują dodatkowo prędkości równej tej, z którą gracz się w danym momencie porusza.
- Efekt zasłony dymnej działa jedynie na tych graczy, którzy znajdują się w kręgu działania tego efektu obszarowego.
- Usunięto przyciski z panelu ilości amunicji punktu strażniczego.
- Zmieniono tekst zawarty w sekcji dodatkowej opisu zrzutów zaopatrzenia, który można znaleźć na drzewku zdolności. Zamiast „Zyskaj 1 dodatkowy” powinien brzmieć: „Zawiera co najmniej 1”.
INTERFEJS
- Zaktualizowano animacje w głównych zakładkach.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że gra mogła się zawiesić przy dodawaniu kogoś do listy znajomych po zakończonym meczu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że na stronie z wszystkimi statystykami bohatera wszystkie wartości były wyświetlane jako 0%.
- Poprawiono przeskakiwanie pomiędzy opisami umiejętności w drzewku zdolności za pomocą kontrolera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kolor klasy rzadkości wyświetlany dla profitu 15% do Obrażeń od Pułapek był złoty, zamiast niebieskiego.
- Usunięto opcję „Więcej” z plecaka i ekranów magazynu. Nie była ona dostępna na kontrolerach i nie została opracowana z myślą o tych ekranach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre przedmioty nie były dodawane do największego niepełnego stosu.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Zmieniono animacje strzelania ze Smoczej Mocy, aby odrzut nie był tak potężny.
EFEKTY DŹWIĘKOWE
- Dodano nowe dźwięki interfejsu przy zakupach w obrębie Księgi Kolekcji, szafki w magazynie oraz drzewka zdolności.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.