Fortnite 4 sezon. Pełna lista zmian, zwiastun, skórki
Koniec z czekaniem. Epic Games właśnie zaprezentowało ostateczne informacje dotyczące czwartego sezonu rywalizacji w Fortnite. Firma jak zawsze znacząco rozwija i ulepsza produkcję. Poznajcie wszystkie informacje.
Od kilku dni otrzymywaliśmy liczne zajawki dotyczące kolejnego rozdziału zmagań w Fortnite. Epic Games właśnie odświeżyło serwery, więc gracze mogą pobrać aktualizację i rozpocząć zmagania w czwartym sezonie.
Fortnite w zeszłym miesiącu zarobił 233 mln dolarów i przebił całą konsolową konkurencję
Twórcy zajęli się poprawkami w Ratowaniu Świata, jednak odnoszę wrażenie, że gracze najbardziej czekali na rozwój trybu Battle Royale. W tym wypadku studio usprawnia rozgrywkę, interfejs, bronie, przedmioty, system powtórek, grafikę, animacje, dźwięk, wydajność, czy też wersję na urządzenia mobilne.
W galerii znajdziecie wszystkie skórki dostępne w Battle Passie.
BATTLE ROYALE
PRZYGOTUJCIE SIĘ NA UDERZENIE! NOWA AKTUALIZACJA MAPY
W teren gry uderzyły odłamki komety! Kataklizm ten zmienił oblicze wielu miejsc. Odkryjcie nowe lokacje na mapie i sprawdźcie, czy wasze ulubione miejsce lądowania się nie zmieniło.
SKOKSKAŁY
Kometa odcisnęła swe piętno na ziemi... Zajrzyjcie do krateru, a znajdziecie w nim świecące kamienie.
Użyjcie ich, by cieszyć się zmniejszoną grawitacją!
RATOWANIE ŚWIATA
Wydarzenie „Hit Ekranu” - Część 1: Początki
Dołączcie do Kulomiota i Loka w badaniu komety i przygotujcie werbunek drużyny superbohaterów!
Łupy z pustaków!
Za pokonanie pustaków zdobywacie łupy! Zlikwidowani wrogowie mogą teraz zostawiać po sobie materiały budowlane, składniki, amunicję, a czasami nawet schematy.
INFORMACJE O AKTUALIZACJI 4.0
OGÓLNE
- Ustawienia sterowania są teraz filtrowane zależnie od trybu gry.
- Zostały one też pogrupowane według kategorii (walka, budowa, edycja itd.), aby ułatwić ich przeszukiwanie.
- Dodano ikony zakładek na górze ekranu ustawień.
- Dodano opcję ignorowania sygnałów z kontrolera do zakładki ułatwień dostępu.
- To ustawienie może się przydać graczom, którzy przypisują sygnał kontrolera przy pomocy zewnętrznych programów i nie chcą, by gra rejestrowała te sygnały bezpośrednio.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący zawieszenie się gry podczas używania menu kołowego.
- Poprawiono wczytywanie tekstur podczas patrzenia przez lunetę.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie niektórych obiektów z teksturami niskiej rozdzielczości.
- Usunięto błąd czasami powodujący wyświetlenie nieprawidłowej ilości pozostałej amunicji w interfejsie w grze.
ZNANE PROBLEMY
- Chcielibyście śledzić problemy znane społeczności? Udajcie się na nową stronę Trello poświęconą Fortnite.
BATTLE ROYALE
ROZGRYWKA
- Teraz można niszczyć budowle na wyspie startowej. Oczywiście za wyjątkiem bojowego busa.
- Trafienia w głowę mają teraz priorytet, gdy inne części ciała zasłaniają tor lotu pocisku.
- Nadlatujące pociski trafiające w głowę (z góry lub z przodu) nie będą już blokowane przez inne części ciała postaci.
- Na przykład jeśli pocisk trafi postać w dłoń, będzie w stanie przebić ją i nadal trafić w głowę, jeśli był wystrzelony wystarczająco celnie. Takie trafienie spowoduje obrażenia od strzału w głowę, a nie normalne.
- Trafienia w głowę od dołu, zablokowane przez inne części ciała (np. nogi, korpus, dłonie, barki, ramiona) spowoduje otrzymanie normalnych obrażeń, chyba że miejsce trafienia jest bardzo blisko głowy postaci.
- Ta zmiana dotyczy wszystkich broni oprócz wyrzutni rakiet i granatników.
- Nieznacznie zmniejszono aktywny rozmiar dłoni postaci.
- Liczby pokazujące obrażenia są teraz widoczne w trybie obserwatora.
- Wyrzucenie gracza z wyspy zaliczy likwidację, tak jak normalne obrażenia od upadku.
- Gdy gracz zostanie zmuszony do upadku przez przeciwnika, wysokość upadku jest teraz podawana w komunikacie o likwidacji.
- Na wyspie startowej można teraz dostrzec innych graczy (oraz ich budowle) z trzy razy większej odległości niż dotychczas.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że po jednoczesnej likwidacji gracza i zniszczeniu budowli pozostawała ona widoczna jeszcze przez kilka sekund.
- Powodowało to „przenikanie” graczy przez budowle.
- Usunięto sytuacje, w których przedmioty nierówno ześlizgiwały się po pochylniach.
- Usunięto błąd sprawiający, że zniszczenie budowli pod nogami wroga nie zaliczało likwidacji.
- Usunięto błąd czasami powodujący zacinanie się ruchu podczas machania kilofem.
- Usunięto błąd sprawiający, że istniejące drewniane łuki nie mogły zostać zniszczone przez budowle graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że po skoku z bojowego busa wydawał się on bardzo szybko odlatywać z mapy.
- Usunięto błąd powodujący zatrzymanie paska zdrowia powalonego gracza, jeśli gracz ożywiający go rozłączył się w trakcie reanimacji.
INTERFEJS
- Teraz w szafce można zaznaczać przedmioty kosmetyczne jako ulubione.
- Dodano opcję wyboru losowego elementu kosmetycznego dla każdego pola w Szafce.
- W każdej rozgrywce wybierze ona losowe przedmioty z zaznaczonych jako ulubione (lub z wszystkich posiadanych, jeśli żadnego przedmiotu nie dodano do ulubionych).
- Nie jesteście już ograniczeni do 6 miejsc na graffiti i emotki w kole emotek; teraz podczas rozgrywki możecie używać całej swojej kolekcji!
- Pola szafki służą jako strona wcześniej ustawionych opcji, lecz możecie również przełączyć się do ulubionych emotek, a następnie wszystkich emotek, posortowanych według typu (PS4: L1/R1; XB1: LB/RB; PC: kółko myszy; Urządzenia mobilne: przyciski dodane do menu kołowego).
- Dodano nowe przypisanie „Pole emotki szafki”, które umożliwi wam natychmiastowe użycie dowolnej z 6 ustawionych wcześniej emotek lub graffiti.
- Gdy automatyczny bieg jest aktywny, teraz pojawia się ikona.
- Poprawiono ogólny wygląd i funkcjonalność zakładki opcji gry.
- Nieznacznie zmniejszono rozmiar strzałek nad głowami pobliskich graczy.
- Czwarte i piąte pole broni po użyciu opcji „Przywróć domyślne” zostaną teraz domyślnie przypisane do klawiszy 5 i 6, a nie Z i X, jak dotychczas.
- Obsługiwane są teraz również proporcje ekranu 4:3.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że kompas pokazywał „360”, gdy powinien pokazywać „359”.
- Usunięto błąd powodujący zacięcie się ekranu ekwipunku po szybkim otwarciu i zamknięciu go kilka razy pod rząd.
- Usunięto błąd powodujący wyłączanie opcji statystyk sieciowych po każdym restarcie gry.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie licznika czasu przedmiotu jednorazowego, gdy użyto przedmiot zaraz po anulowaniu go.
- Usunięto literówkę w opisie Pomidorka (w jęz. angielskim).
- Kółko komunikacji oddziału można teraz zamknąć przy pomocy przycisku kółka na kontrolerze PS4 lub przycisku B na kontrolerze Xbox.
- Przypisania pól broni nie są już nazywane w menu sterowania „polami zdolności”.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Kusza trafiła do skarbca.
- Celownik wyrzutni rakiet ma teraz stały rozmiar, niezależnie od ruchu gracza.
- Znaczniki trafienia są teraz wyświetlane podczas patrzenia przez lunetę.
- Zwiększono obrażenia zadawane zaopatrzeniowym lamom kilofem - teraz wynoszą one 50 pkt. przy każdym trafieniu.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący znikanie amunicji broni, jeśli upuszczono ją natychmiast po podniesieniu.
- Usprawniono reakcję ataku kilofem po przełączeniu z innej broni podczas trzymania przycisku ataku.
- Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne przeładowanie sztucerów, jeśli wystrzelono zaraz po przeładowaniu.
- Usunięto błąd pozwalający na szybkie rzucanie kilku granatów po kolei podczas sprintu.
- Usunięto błąd sprawiający, że przełączenie w tryb budowy podczas wymierzania rzutu granatem nie przerywało rzutu.
- Usunięto błąd w konfiguracji „Budowniczy Pro”, powodujący w niektórych przypadkach wystrzał z broni podczas próby budowy.
- Czepiaki będą się teraz poprawnie przyczepiać do zrzutów zaopatrzenia.
SYSTEM POWTÓREK
- Do powtórek dodano listę uczestników.
- Po opuszczeniu powtórki oglądający powróci teraz do przeglądarki powtórek.
- Nazwy powtórek są teraz ograniczone do 32 znaków.
- Zwiększono rozmiar kolumny nazwy w przeglądarce powtórek.
Poprawki błędów
- Naprawiono ustawienie kolumny likwidacji w przeglądarce powtórek.
- Usunięto błąd uniemożliwiający poruszanie się po przeglądarce powtórek przy pomocy kontrolera po anulowaniu zmiany nazwy powtórki.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Zaktualizowano model i animacje sztucera.
- Poprawiono animacje wyposażania strzelb, rewolwerów, rękodziała i wyrzutni rakiet - teraz powinny one pasować do czasu wyposażania.
- Czas wyposażania pozostaje taki sam.
- Tuman kurzu powstający przy lądowaniu gracza jest teraz widoczny u wszystkich graczy.
- Burzowy wiatr teraz działa na drzewa w obrębie burzy.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów zniszczenia zaopatrzeniowej lamy, gdy zostanie ona zabita przez pocisk.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie sprzętu na plecy po użyciu panelu skokowego.
- Gracze mogą teraz wykonywać emotki podczas latania na rakiecie.
DŹWIĘK
- Poprawiono czasy odgłosów wyposażania strzelb. Teraz odgłos przeładowania strzelby rozlega się tuż przed gotowością do oddania strzału.
- Zwiększono różnice głośności między miękkim i twardym lądowaniem.
- Gracze spadający z wysokości 1 piętra lub wyższej będą lądować z głośniejszym odgłosem.
- Dodano osobne odgłosy upadku na rośliny, krzaki i kukurydzę.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosów kroków, gdy gracze są w powietrzu po skoku.
- Usunięto błąd sprawiający, że odgłos wyposażania miniguna utrzymywał się nawet wtedy, gdy szybko zmieniono broń ponownie.
- Odgłos znacznika mapy nie jest już odtwarzany przy usuwaniu znacznika.
WYDAJNOŚĆ
- Poprawiono płynność ruchu innych graczy na wyspie startowej poprzez zwiększenie częstotliwości aktualizacji sieci.
- Poważnie poprawiono wydajność gdy na ekranie widać kilku graczy naraz poprzez zmniejszenie obciążenia przez części ciała postaci.
- Zredukowano zacinanie się gry podczas porządkowania obiektów.
- Usunięto zacinanie się gry podczas dużej aktywności budowlanej.
- Zoptymalizowano poziom szczegółowości budynków w Szemranych Szybach i Spawalni Spłuczek.
- Zoptymalizowano wydajność wejścia/wyjścia na konsolach, co powinno zredukować zacinanie się gry i skrócić czasy ładowania.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Pasek szybkiego dostępu obsługuje teraz funkcję przeciągania i upuszczania, która umożliwia przestawianie i upuszczanie przedmiotów w ekwipunku.
- Przytrzymanie drążka ruchu w jednym kierunku przez 3 sekundy teraz umożliwia włączenie automatycznego biegu.
- Dodano przycisk naprawy budowli.
- Dodano przycisk przełączenia broni.
- Dokonano poprawek w celu zapobieżenia zsuwaniu się palców z przycisków.
- Nieznacznie zmniejszono wspomaganie celowania przy większej odległości, aby umożliwić dokładniejsze celowanie ręczne.
- Po wyposażeniu granatów pojawia się znacznik granatu.
- Poprawiono wydajność na urządzeniach mobilnych o niższych parametrach dzięki dynamicznemu skalowaniu odległości renderowania tła zależnie od wysokości gracza.
- Zmniejszono odległość renderowania obiektów na urządzeniach iOS o średnich/niższych parametrach.
Poprawki błędów
- Usunięto przeskoki ekranu spowodowane bezwładnością po przesunięciu palcem i odjęciu go od ekranu.
- Usunięto problemy powodujące przypadkowe strzały i błędy w sterowaniu.
RATOWANIE ŚWIATA
ROZGRYWKA
- Łupy z pustaków!
- Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
- Szansa zdobycia łupów jest większa w przypadku patrolujących wrogów oraz grup rozsianych po świecie gry.
- Wrogowie mogą zostawić po sobie materiały budowlane, składniki i amunicję.
- Więksi/silniejsi wrogowie pozostawiają więcej przedmiotów oraz lepsze składniki.
- Stopień składników zależy od trudności misji, podobnie jak szansa zdobycia rzadkich składników w rodzaju aktywnych baterii.
- Minibossowie pozostawiają nowy rodzaj przedmiotów - skrytki.
- Skrytki ze schematami mogą mieć trzy klasy rzadkości (rzadka, epicka, legendarna) i zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej. Szansa zdobycia skrytki epickiej lub legendarnej zależy od poziomu trudności misji.
- Skrytki z materiałami do ewolucji zawierają burzowe materiały (czyste krople deszczu, odłamki burzy itp.). Ich ilość i jakość zależą od poziomu trudności misji.
- Miniboss upuści jedną skrytkę (tego samego typu) dla każdego gracza, biorącego udział w jego eliminacji (wystarczy zadać obrażenia, lub być blisko w momencie eliminacji)
- Niektóre rzadkie skrzynie skarbów w świecie gry również mogą zapewniać skrytki.
- Skrytki otwierane są na koniec misji.
- Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
- Zwiększono ilość zdrowia ocaleńców o 40%, aby dać graczom więcej czasu na uratowanie ich z trudnej sytuacji.
- Przerobiono gadżet Teleporter w celu poprawy jego atrakcyjności i przydatności!
- Nowe zachowanie domyślne:
- Zwiększono podstawowy zasięg Teleportera do 20 pól.
- Teleporter nie ma już czasu odnowienia po aktywacji!
- W związku ze znacznie większą użytecznością przy braku czasu odnowienia Teleporter nie przenosi już wrogów.
- Teleporter nie aktywuje się już po umieszczeniu go w miejscu, w którym nie można go normalnie postawić. Nadal można go jednak wtedy przemieszczać.
- Teleporter odlicza teraz czas „uzbrajania” po ustawieniu lub przesunięciu, zanim się aktywuje. Bazowo wynosi on 5,5 sek.
- Podniesienie Teleportera trwa teraz pewien czas; bazowo wynosi on 2,5 sek.
- W ramach poprawek Teleportera zmieniliśmy również jego ulepszenia!
- Ulepszenie nr 1 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski sojuszników!
- Pociski wychodzą z Teleportera w kierunku zależnym od kierunku jego ustawienia.
- Tak, oznacza to, że można wystrzelić przez Teleporter rakietę lub rzucić granat - przekonajcie się sami!
- Ulepszenie nr 2 skraca czas podniesienia Teleportera do 0,5 sek.
- Ulepszenie nr 3 skraca czas uzbrojenia Teleportera po ustawieniu go do 1,5 sek.
- Ulepszenie nr 4 zwiększa zasięg Teleportera o 10 pól.
- Ulepszenie nr 5 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski wrogów!
- Mówimy tu m.in. o kościach pustaków lub bombach czachomiotek - spróbujcie ustawić Teleportery na dachach, które chcecie obronić!
- Ulepszenie nr 1 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski sojuszników!
- Usprawniono również automatyczną wieżyczkę latającą:
- Nowe zachowanie domyślne
- Skrócono czas ładowania z 240 do 150 sek.
- Skrócono domyślny czas trwania do 20 sek.
- Nie wystrzeliwuje już pocisków - teraz strzały natychmiast trafiają w cel.
- Zwiększono bazową szybkostrzelność z 1,33 do 6 strzałów/sek.
- Zmniejszono obrażenia bazowe z 20 do 15.
- Dostosowano ulepszenia:
- Zwiększenie czasu trwania nadal wynosi +10 sek., czyli ostateczny czas trwania wynosi 30 sek.
- Usunęliśmy błąd w ulepszeniu zasięgu, uniemożliwiający jego poprawne działanie. Domyślny zasięg nadal wynosi 4 pola, lecz to ulepszenie zwiększa go do 8 pól.
- Ulepszenie szybkostrzelności teraz zwiększa ją do 10 strzałów/sek.
- Nowe zachowanie domyślne
- Klawisz „B” jest teraz domyślnie przypisany do emotki, a klawisz „V” do czatu drużynowego. Gracz może teraz przełączać między czatem drużynowym, emotkami i notatkami, niezależnie od tego, którym klawiszem wywołał menu.
- (PS4: L1/R1, XB1: LB/RB, PC: Kółko myszy).
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający przeszukanie kukurydzy. Znów jest to możliwe, więc możecie już zdobyć upragniony boczek!
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.