Phil Spencer o grach first-party i projektowanym następcy Xbox One
Microsoft nie rezygnuje z planów podboju japońskiego rynku (choć póki co rezultaty tych starań są kiepskie). Phil Spencer udzielił Famitsu wywiadu, w którym pojawił się temat m.in. następcy Xbox One.
Szef działu Xbox w Microsoft miał ostatnio okazję porozmawiać z redaktorami japońskiego Weekly Famitsu. W wywiadzie Spencer podkreślił, że w ciągu ostatnich lat wielokrotnie podróżował do Japonii, odwiedzając wydawców z tego kraju. Microsoft ściśle współpracuje z wieloma japońskimi deweloperami, którzy pozwalają Spencerowi przetestować wypracowany kod w nowych grach zmierzających na Xbox One.
Nowy Xbox ma zaoferować wsteczną kompatybilność
Phil Spencer wspomniał w wywiadzie, że przejęcie przez Microsoft studia Ninja Theory, Compulsion, Playground i Undead Labs jest elementem strategii firmy, której zależy na zwiększeniu swojej biblioteki tytułów first-party, ekskluzywnych dla Xboksa. W wywiadzie Spencer zapowiedział, że gracze mogą spodziewać się jeszcze więcej znakomitych tytułów first-party, oprócz tych, które zostały już zapowiedziane w trakcie E3 2018.
Jeśli chodzi o konsolę Xbox nowej generacji, Spencer stwierdził, że w jej projektowaniu firma kładzie nacisk przede wszystkim na gracza, który znajduje się w centrum uwagi. Sprzęt ma być najpotężniejszy na rynku i możliwie najlepszy, tak by przekonać do zakupu graczy z całego świata. Szef działu Xbox stwierdził, że już Xbox One X jest pod tym względem sukcesem, ale temat można jeszcze ulepszyć. "Podróż w celu stworzenia nowego hardware'u już się rozpoczęła" - powiedział Spencer, dodając, że wie, jak ważny dla graczy jest wysoki framerate i rozdzielczość obrazu.
Wg Phila Spencera kluczem do rozwoju gier nowej generacji, oprócz lepszej grafiki, jest ulepszanie sztucznej inteligencji, dzięki której wirtualne światy staną się bardziej realne i żywe.