Zmiany w branży na przestrzeni 20 lat

Gry
353V
Zmiany w branży na przestrzeni 20 lat
admin | 21.02.2010, 12:13

John Schappert, dyrektor ds. operacyjnych w Electronic Arts, na spotkaniu z DICE opowiedział o zmianach, jakie nastąpiły w branży elektronicznej rozrywki na przestrzeni minionych 20 lat.

John Schappert, dyrektor ds. operacyjnych w Electronic Arts, na spotkaniu z DICE opowiedział o zmianach, jakie nastąpiły w branży elektronicznej rozrywki na przestrzeni minionych 20 lat.



Po pierwsze, dane sprzedażowe są nadal niedokładne. NPD, na którego badaniach polega większość wydawców, nie jest kompletny, nie śledząc chociażby sprzedaży za pośrednictwem Sieci. To z kolei prowadzi do nie do końca trafnych i zgodnych z prawdą opinii kreowanych przez media.

Dalej: klienci są bardziej świadomi rynku niż kiedykolwiek wcześniej. Jako przykład Schappert przywołał tu serię FIFA, która dzięki dostosowywanej w czasie strategii ostatecznie zdetronizowała wcześniejszego króla wirualnego futbolu, serię Pro Evolution Soccer. Ponadto firma nauczyła się słuchać fanów (czego przykładem jest nadchodzący Battlefield: Bad Company 2), co ma zapewnić jej przewagę w stosunku do konkurencji.

Schappert mądrze stwierdził, że "dobry marketing nie uczyni złej gry ani trochę lepszą, ale dobre gry zasługują na odpowiednie wsparcie". Jako przykłady porażki na tym polu wskazał ubiegłoroczne Mirror's Edge i Dead Space. Przeciwnie ma się sprawa z marketingiem Mirror's Edge 2 czy Dante's Inferno, których trailery pokazywano przy okazji dużych wydarzeń sportowych, jak np. Super Bowl.

Ponadto korporacje powinny utrzymywać ze swoimi klientami długotrwałe relacje, w formie dystrybucji DLC i innych rozwiązań sieciowych, np. społeczności internetowych. Schappert oczekuje ich znacznego rozwoju w niedalekiej przyszłości. Mimo gwałtownego wzrostu znacznie dystrybucji sieciowej nie przewiduje on zniknięcia ze sklepowych półek fizycznych nośników: zarówno w bliskiej, jak i dalszej, perspektywie czasowej.

Na koniec Schappert podał uniwersalną radę, nie tylko dla developerów: "nie daj się cynikom". Stwierdził, że dziś branża daje o wiele większe możliwości niż jeszcze kilka lat wstecz, a wszystko ciągle ewoluuje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Materiał źródłowy przeczytacie tutaj.

Źródło: własne

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper