3DTV: czas na Sony
Wczoraj informowaliśmy Was o planach firmy Samsung na rynku trójwymiarowych odbiorników. Teraz czas na Sony.
Wczoraj informowaliśmy Was o planach firmy Samsung na rynku trójwymiarowych odbiorników. Teraz czas na Sony.
Poprzeczka jest postawiona wysoko: 2,5mln sprzedanych 3DTV w tym roku fiskalnym plus 25mln, z planowanych poprzednio 15mln, "zwykłych" telewizorów LCD. Sony planuje rozpocząć sprzedaż nowej generacji odbiorników w Japonii 10 czerwca. Biorąc pod uwagę fakt, że konkurencji, Samsung i Panasonic, planują rozpocząć sprzedaż dużo wcześniej, japońska korporacja może mieć pewne problemy z "nadgonieniem" powstałego dystansu.
Za Sony przemawiają jednak pewne kluczowe atuty. Po pierwsze, korporacja ogłosiła niedawno nawiązanie współpracy z Discovery Communications i IMAX'em w celu budowy całodobowej sieci telewizyjnej nadającej w 3D na obszarze Stanów Zjednoczonych. Ponadto ESPN ma uruchomić specjalny kanał, na którym transmitowane będzie Fifa World Cup w trójwymiarze - a to dopiero początek.
Nie należy również pomijać faktu, że Sony jako jedyna firma posiada już ponad 30mln zdolnych do odtwarzania trójwymiarowych treści odtwarzaczy Blu-Ray - stosowna aktualizacja oprogramowania PlayStation 3 pozwoli posiadaczom konsoli na zanurzenie się w trzecim wymiarze.