Sony żałuje „olania" Demon’s Souls

Gry
633V
Sony żałuje „olania" Demon’s Souls
rogerio | 16.03.2010, 11:08
Wczoraj pisaliśmy o tym

, że Atlus USA, miedzy innymi dzięki wydaniu w Stanach Zjednoczonych Demon’s Souls, zarobił grube miliony. Jak zapewne większość z Was pamięta, wydawcą gry w Japonii i na terenach Azji było Sony, które świadomie zrezygnowało z dystrybucji gry poza jej granicami na rzecz Atlusa. Jaka była tego przyczyna i jak czują się z tym teraz włodarze koncernu?

Wczoraj pisaliśmy o tym, że Atlus USA, miedzy innymi dzięki wydaniu w Stanach Zjednoczonych Demon’s Souls, zarobił grube miliony. Jak zapewne większość z Was pamięta, wydawcą gry w Japonii i na terenach Azji było Sony, które świadomie zrezygnowało z dystrybucji gry poza jej granicami na rzecz Atlusa. Jaka była tego przyczyna i jak czują się z tym teraz włodarze koncernu?

Przemawiając podczas GDC, Yeonkyung Kim z Sony wykazał, że firma poczyniła błąd, rezygnując z wydania Demon's Souls w USA.

Dalsza część tekstu pod wideo
"To był duży błąd. Gra powinna pojawić się jako tytuł first-party."

- powiedział Kim. Chwilę potem przyznał, że Sony nie spodziewało się takiego sukcesu traktując grę jako tytuł niszowy, który sprzeda się w granicach 15tys sztuk. Rzeczywistość okazała się jednak zgoła odmienna i produkcja FromSoftware rozeszła się w ilości przekraczającej 500tys. egzemplarzy (dane z serwisu Chartz). Szkoda tylko, że europejscy gracze skazani zostali na import...

Źródło: własne

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper