Sony przeprasza za usunięcie opcji Other OS
Wczoraj informowaliśmy Was o zwrocie pieniędzy, jaki uzyskał od brytyjskiego oddziału Amazona niezadowolony z zaistniałej sytuacji posiadacz PlayStation 3. Spekulowaliśmy wtedy, że Sony prędzej czy później będzie musiało zabrać głos w tej sprawie - no i stało się.
Wczoraj informowaliśmy Was o zwrocie pieniędzy, jaki uzyskał od brytyjskiego oddziału Amazona niezadowolony z zaistniałej sytuacji posiadacz PlayStation 3. Spekulowaliśmy wtedy, że Sony prędzej czy później będzie musiało zabrać głos w tej sprawie - no i stało się.
Brytyjski thinq.co.uk zwrócił się z prośbą o komentarz do tamtejszego oddziału Sony. Przedstawiciel Sony UK powiedział:
Przepraszamy, jeśli użytkownicy Linuksa lub innego systemu operacyjnego są zawiedzeni naszą decyzją wydania aktualizacji oprogramowania, po instalacji której wyłączana jest funkcja tego systemu operacyjnego. Podjęliśmy decyzję, by chronić integralność konsoli; świadomi wpływu na użytkowników Linuksa lub innych systemów operacyjnych, mimo wszystko uznaliśmy, że wybór tego kierunku działań będzie w interesie większości użytkowników.
Jak wiecie ulepszaliśmy i poszerzaliśmy funkcjonalność i funkcje konsoli poprzez liczne aktualizacje oprogramowania, a to jest bardzo rzadki przypadek, kiedy funkcja znika. Przyszłe ulepszenia są w drodze.
Użytkownicy mieli wybór, czy instalować aktualizację oprogramowania i było to im jasno wyłożone, kiedy aktualizacja pojawiła się do instalacji. Ponadto nasze warunki i zastrzeżenia jasno określają, że mamy prawo do korekcji ustawień PS3 i funkcji, celem zapobiegania dostępności nieautoryzowanej lub pirackiej zawartości.
Jakby nie patrzeć, mają rację. Niby każdy ma wybór, ale nieaktualizowanie konsoli jakby zatrzymuje ją w czasie: ani nie skorzystamy z PlayStation Network, ani, co gorsze, nie odpalimy nowszych gier - sytuacja patowa.
Czytelnicy thinq pytają, jak Sony może ignorować europejskie prawo (dyrektywa 1999/44/EC) i zmieniać reklamy/dokumentację systemu dla własnej korzyści oraz czy korporacja będzie zwracać sprzedawcom pieniądze w sytuacjach takich jak ta z dnia wczorajszego. Pytania te zostały przekazane dalej do Sony.