Magazyn GameInformer ujawnił zawartość kolejnego numeru. Jednym z głównych punktów ma być artykuł nt. LittleBigPlanet 2! W rozwinięciu mamy dla Was skondensowane informacje odnośnie najmłodszego dziecka Media Molecule, który będzie prawdziwą fabryką gier.
Magazyn GameInformer ujawnił zawartość kolejnego numeru. Jednym z głównych punktów ma być artykuł nt. LittleBigPlanet 2! W rozwinięciu mamy dla Was skondensowane informacje odnośnie najmłodszego dziecka Media Molecule, który będzie prawdziwą fabryką gier.
Z całą pewnością możemy tym samym przypuszczać, że sequel tej oryginalnej pozycji autorstwa studia Media Molecule pojawi się na zbliżających się targach E3. Fani serii mogą więc odetchnąć z ulgą.
Dalsza część tekstu pod wideo
A jakie są główne funkcje drugiego LittleBigPlanet? Przygotujcie się na prawdziwą rewolucję:
• LBP2 będzie czymś na kształt platformy służącej do tworzenia gier.
• Zaimplementowano całkowicie nowy kreator poziomów.
• Jako przykład podano, że gra umożliwi stworzenie gry jakiegokolwiek gatunku: od shooterów, poprzez wyścigi i gry logiczne, aż po RPG.
• Gracz będzie miał możliwość kustomizacji HUD. Jako przykład podano pasek zdrowia dla bijatyki.
• Jeden z pracowników Media Molecule stworzył przy użyciu LBP2 w pełni funkcjonalnego klona Command & Conquer.
• Nowym, bardzo ważnym narzędziem będzie “direct control seats”, dzięki któremu przywołamy mapę przycisków pada (również tilt) i przypiszemy do nich konkretne akcje. Odnosi się to nawet to konkretnych części pojazdu.
• W LBP2 będziemy mogli nagrywać własne dźwięki, które następnie przypiszemy do postaci lub obiektów.
• Będzie można wybrać gotowy schemat Sackbota, następnie dowolnie go ubierając, modyfikować posturę, zdefiniować jego zachowanie a nawet zmieniać jego AI. Korzystając z tej możliwości, pracownicy MM stworzyli dyskotekę wypełnioną 20 różnymi Sackbotami.
• Otrzymamy dostęp do opcji edycji filmików.
• Każdy grający w LBP2 otrzyma swój profil na LBP.me. Będą tam wyświetlane jego aktywności i prezentowane własne poziomy.
• Na starcie otrzymamy gadżet. Z czasem będzie ich więcej.
• Wszystkie DLC z oryginalnego LBP zostaną przetransferowane do "dwójki".
• Gracze będą mogli tworzyć profesjonalne cutscenki, włączając w to ustawienia kamery i podkład głosu. Będzie można stworzyć nawet krótki, 5-minutowy film!
Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to prawdziwa bomba! Zawsze bolał mnie fakt, że co bardziej kreatywni posiadacze konsol Microsoftu mogą tworzyć własne gry przy pomocy XNA, a my nie mamy takiej możliwości. A tu taka niespodzianka! No i nie bez znaczenia pozostaje fakt, że LBP2 będzie zdecydowanie bardziej dostępne, więc za domowy game developing weźmie się znacznie szersza grupa zainteresowanych.
PS: Bardziej szczegółowe informacje znajdziecie na forum NeoGAF, gdzie użytkownik o nicku Crysis zamieścił podsumowanie omawianego artykułu GameInformera.