Wywiad: OnLive ma więcej abonentów niż przewidywano
wystartował w czerwcu, budząc miks sceptycyzmu z zainteresowaniem, a wielu postronnych obserwatorów zastanawiało się, czy eksperyment pod tytułem "gry w chmurze", przy objętym modelu biznesowym (miesięczny abonament), wypali. Jak się okazuje, wyniki zaskoczyły nawet samo szefostwo firmy!
OnLive wystartował w czerwcu, budząc miks sceptycyzmu z zainteresowaniem, a wielu postronnych obserwatorów zastanawiało się, czy eksperyment pod tytułem "gry w chmurze", przy objętym modelu biznesowym (miesięczny abonament), wypali. Jak się okazuje, wyniki zaskoczyły nawet samo szefostwo firmy!
CEO OnLive, Steve Perlman, przyznaje, że jak dotychczas projekt okazał się na tyle dużym sukcesem, że liczba abonentów jest "znacznie większa, niż wcześniej zakładaliśmy". Perlman co prawda nie podał konkretnych liczb, ale powiedział, że wzrost był tak wielki, że "dosłownie zabrakło nam miejsca w centrach obliczeniowych". Na pewno nie bez wpływu na te świetne wyniki pozostaje program AT&T Founding Member, który oferował rok bezpłatnej subskrypcji tym, którzy zarejestrowali się przed 15 lipca; ważność programu przedłużono 6 września.
Dzięki temu niewątpliwemu sukcesowi firma jest w stanie obniżyć cenę miesięcznego abonamentu z wcześniejszych $14.95 do $4.95 - różnica kolosalna, szczególnie w ujęciu całorocznym!
Niektóre gry są niedzielne, mamy wyścigi, mamy FPS-y, mamy gry logiczne; odbiorcy każdego z tych typów gier mają swoje szczyty w różnych porach dnia. Ale te same serwery są oczywiście wykorzystywane do różnych gier, tak więc w ten sposób rozkłada się obciążenie w ciągu dnia. A to oznacza, że nasze największe obawy co do najpoważniejszych przypadków obciążeń okazują się chybione, i w tak możemy pobierać znacznie mniejsze opłaty.
Kto wie, czy jeśli sprawy dalej będą toczyły się tym torem, to nie poznamy kolejnej generacji konsol w dzisiejszym tego słowa znaczeniu... Jak podoba się Wam taka wizja?
Zainteresowanych tematem odsyłam do naszego redakcyjnego testu platformy OnLive.
Do źródła