Molyneux: "Odmienność Natala to wyzwanie"
Tydzień bez "złotoustego Piotrusia" to tydzień stracony. Tym razem pierwszy gaduła i wizjoner naszej branży postanowił podzielić się ze światem swymi bardziej osobistymi przemyśleniami co do Projektu Natal, także w kontekście powstającego Fable III.
Tydzień bez "złotoustego Piotrusia" to tydzień stracony. Tym razem pierwszy gaduła i wizjoner naszej branży postanowił podzielić się ze światem swymi bardziej osobistymi przemyśleniami co do Projektu Natal, także w kontekście powstającego Fable III.
Nigdy dość okazji, aby dorzucić kilka groszy w jednym z najgorętszych tematów tego roku - tym bardziej, gdy jest się dyrektorem kreatywnym Microsoft Games Studios Europe. A nie zapominajmy, że taką właśnie rolę - poza byciem szefem studia Lionehad - ma Peter Molyneux w europejskich strukturach koncernu z Redmond.
Najnowszą okazją do przypomnienia nam o wyjątkowości Natala był wywiad dla Official Xbox Magazine - Molyneux stwierdził na jego łamach:
"Dla mnie Natal jest wyzwaniem, ponieważ jest tak inny. Jest bardzo, bardzo odmienny od wszelkich innych mechanizmów kontroli, które zna świat, ponieważ nie ma tam żadnych przycisków - to jego siła, a zarazem duże wyzwanie. Gdy masz więc grę pokroju Fable, ilość rzeczy jakie można z nim zrobić jest ogromna.(...) Chciałbym, aby gracz poczuł się częścią świata gry - a nie tylko pograł w kilka mini-gierek kompletnie do niego nie pasujących. Chciałbym aby gracz odczuł, jak gdyby Natal był zintegrowany ze światem Fable, wzbogacał go. Będzie zintegrowany, ma więc swój cel, daje ci coś i masz powody aby go używać."
Przypomnijmy jednak przy okazji, że zabawa Natalem sama w sobie nie ma być podstawową treścią Fable III, co Molyneux zastrzegał w wywiadach na początku roku. Gra nie będzie zawierać HUD-a i ma dawać graczowi poczucie mocy, stawiając nas w roli władcy. Jednak nie będzie w całości oparta na nowym kontrolerze Microsoftu, a ma jedynie z niego korzystać - cokolwiek to oznacza.
Najwyraźniej Piotruś w tej kwestii chciałby być "trochę w ciąży", tylko jeszcze nie wie jak to do końca rozwiązać... A premiera gry podobno już na tegoroczną Gwiazdkę...