SCEP: 300.000 sztuk PlayStation 3 w Polsce!

Tak, padła kolejna psychologiczna bariera sprzedaży konsoli PlayStation 3 na terenie naszego kraju. Marka PlayStation rośnie w siłę na terenie nadwiślańskiego państwa każdego dnia. Szczyptę informacji tematycznych od samego polskiego oddziału Sony, wraz z obszerną informacją prasową, znajdziecie oczywiście w rozwinięciu owego newsa...Tak, padła kolejna psychologiczna bariera sprzedaży konsoli PlayStation 3 na terenie naszego kraju. Marka PlayStation rośnie w siłę na terenie nadwiślańskiego państwa każdego dnia. Szczyptę informacji tematycznych od samego polskiego oddziału Sony, wraz z obszerną informacją prasową, znajdziecie oczywiście w rozwinięciu owego newsa...
Warszawa, 24 lutego 2011:
Ponad 300.000 sztuk PS3 sprzedanych w Polsce.
Marka PlayStation liderem rynku konsol w 2010 roku.
Sony Computer Entertainment Polska ma przyjemność poinformować, że sprzedaż PS3 w Polsce przekroczyła 300.000 sztuk*. PS3 to konsola do gier najnowszej generacji, również w stereoskopowym 3D, oraz kompletny system domowej rozrywki oferujący między innymi możliwość oglądania filmów Blu-ray, w tym również w 3D, korzystania z darmowego dostępu do PlayStation Network**, czy materiałów telewizyjnych na żądanie.
Chcieliśmy podziękować za wsparcie wszystkim fanom i posiadaczom produktów marki PlayStation w Polsce – powiedział Marcin Ziobrowski, dyrektor generalny w SCE Polska – Sukces PS3 w Polsce jest możliwy nie tylko dzięki fantastycznej sprzedaży, ale również poprzez tworzenie aktywnej i dynamicznej społeczności użytkowników, skupionych wokół marki PlayStation - zakończył.
Według danych GfK Polonia***, udział marki PlayStation w sprzedaży konsol w Polsce w 2010 roku wyniósł 72,4%. W kategorii konsol domowych (Home Console) produkty PlayStation miały 64,4% rynku, natomiast PS3 posiadało ponad połowę sprzedaży z udziałem 51,4%. W segmencie przenośnych konsol do gier (Portable Console) udziały PSP (PlayStation Portable) wyniosły 95,4%.
Polska jest fenomenalnym rynkiem dla marki PlayStation, czego dowodem jest nie tylko silna sprzedaż PS3, ale również dominująca pozycja PSP – dodał Maciej Kmiołek, dyrektor marketingu w SCE Polska. Mamy nadzieję, że również w 2011 roku będziemy mogli cieszyć się z sukcesów naszych produktów. Wierzymy, że wraz z premierami Killzone 3, Motorstorm Apokalipsa, Socom: Polskie Siły Specjalne, inFamous 2, Resistance 3, Ratchet & Clank: 4 za Jednego, Uncharted 3: Oszustwo Drake’a, wieloma nowymi grami do PlayStation Move i poszerzającą się ofertą katalogu PSP Essentials dla najmłodszych, uda nam się to osiągnąć. Wszystkie najważniejsze premiery gier od SCE Polska wydawane są w polskich wersjach językowych.
I szczypta historii oraz liczb...




Od premiery systemu PlayStation 3 w listopadzie 2006 roku, sprzedano na świecie ponad 47,9 miliona sztuk, a liczba sprzedanych egzemplarzy ciągle wzrasta i utrzymuje się na rekordowym poziomie. Będąc najlepiej sprzedającym się elektronicznym produktem konsumenckim w historii, konsola PlayStation®2 sprzedała się na całym świecie w ponad 149,8 miliona egzemplarzy. Od swej premiery pod koniec 2004 roku systemy PSP sprzedały się ponad 67,8 miliona sztuk, udowadniając tym samym, jak ważny jest rynek urządzeń przenośnych. Przy wzrastającym zainteresowaniu dostępnością aplikacji sieciowych oraz grami w sieci, ponad 69 milionów użytkowników założyło profile na PlayStation Network, łatwo dostępnym środowisku interaktywnym, skąd pobrano ponad 1,43 miliarda plików.
* - odsprzedaż ze sklepów do konsumentów, dane SCE Polska
** - usługa bezpłatna w ramach wykupionego dostępu do szerokopasmowego Internetu u operatora
*** - źródło: GfK Polonia, Retail and Technology – badanie panelowe „Konsol do gier wideo” za okres styczeń - grudzień 2010 r. ; udziały ilościowe