Gamescom 2013: Interfejs w PlayStation 4 stawia XMB na równi z neandertalczykami

Fergal Gara, szef brytyjskiego oddziału Sony Computer Entertainment powiedział, że porównując interfejsy PlayStation 3 i PlayStation 4, ten z młodszej konsoli prezentuje ogromny skok w jakości i wygodzie użytkowania.Fergal Gara, szef brytyjskiego oddziału Sony Computer Entertainment powiedział, że porównując interfejsy PlayStation 3 i PlayStation 4, ten z młodszej konsoli prezentuje ogromny skok w jakości i wygodzie użytkowania.
Cross Media Bar [XMB], źle się zestarzał. Brakuje mu świeżości i atrakcyjności. Niestety, ale nie spełnia on naszych oczekiwań i odstaje od naszej wizji PlayStation 4 oraz tego jak chcemy, by wyglądał interfejs nowej generacji. Pokazanie samego interfejsu na starcie konferencji Sony było dla mnie bardzo ekscytującym sposobem na rozpoczęcie swojego show.
Natychmiastowe włączanie i wyłączanie gier, wbijanie do trybu multi w oka mgnieniu, śledzenie poczynań przyjaciół - wszystko płynne, intuicyjne i przede wszystkim błyskawiczne.




Trzeba przyznać, że jeśli całość rzeczywiście działa tak, jak podczas wtorkowej prezentacji, to możemy być dobrej myśli co do działania samego systemu operacyjnego. Owszem, zdarzały się mikro-ścinki, jednak pamiętajmy, że oprogramowanie jest ciągle udoskonalane i do listopadowej premiery sporo może się jeszcze zmienić.