LittleBigPlanet 2 - pierwsze konkrety!
Wiemy już, że LittleBigPlanet 2 nadchodzi - mimo zaprzeczeń Sony wyciekały kolejne drobiazgi, które utwierdzały nas w przekonaniu, że coś się kroi. Magazyn Game Informer widział demo gry u dewelopera - i świat obiegły pierwsze konkretne informacje o tym gorącym sequelu...
Wiemy już, że LittleBigPlanet 2 nadchodzi - mimo zaprzeczeń Sony wyciekały kolejne drobiazgi, które utwierdzały nas w przekonaniu, że coś się kroi. Magazyn Game Informer widział demo gry u dewelopera - i świat obiegły pierwsze konkretne informacje o tym gorącym sequelu...
Oto lista informacji, jakie mógł zdradzić światu magazyn Game Informer, po obejrzeniu w akcji grywalnej wersji nowych Sackboyów:
- LBP 2 stawia mniejszy nacisk na aspekt typowo platformerowy, a bardziej samo jest platformą do tworzenia gier,
- całkiem nowy edytor nie jest już tylko narzędziem do budowy platformerów,
- gra posiada wbudowane przykłady, które zachęcają gracza do budowy shootera, racera, puzzli, np. klonów Space Inavders czy nawet RPG-ów,
- gracz może kustomizować HUD, np. dodać paski zdrowia jeśli tworzy bijatykę,
- Media Molecule w ramach pokazu możliwości, zbudowało na bazie LBP 2 w pełni funkcjonalny klon Command & Conquer,
- nie jesteśmy już ograniczeni do mechaniki ze świata LBP, tworząc np. klon Mario, bohaterowie mogą skakać dokładnie jak Mario,
- nowe, bardzo ważne narzędzie edytora nosi nazwę "Direct Control Seat" - "miejsce bezpośredniej kontroli",
- DCS "przyklejone" do konkretnego mechanizmu, wehikułu lub postaci, pozwala - za pomocą specjalnego interfejsu - w dowolny sposób zmodyfikować schemat kontroli, przypisać dowolne funkcje kontrolerowi i przyciskom, np. używać tilta pada do napędu i hamowania pojazdów, X jako klaksonu, itp.
- koniec z ograniczeniem sampli i dźwięków - teraz możemy nagrywać i używać własnych,
- będzie można stworzyć wzorzec wroga NPC zwany Sackbot, zmodyfikować jego SI, dowolnie ubrać, określić wielkość oraz kopiować tworząc kolejny klony (oraz je później modyfikować),
- będzie można określić jego słabe punkty, np. czy Sackbot boi się wysokości, oraz zaprogramować schematy zachowań (a także kontrolować przy pomocy DCS),
- MM stworzyło na szybko dyskotekę i jednego Sackbota, nadając mu ruchy kończynami i głową w rytm muzyki - potem skopiowano je na 20 innych botów, każdego inaczej ubierając i uzyskując ruchliwą dyskotekę,
- w sequelu będzie też opcja edycji filmów,
- każdy gracz w LBP 2 otrzyma własny profil na stronie lbp.me, gdzie będzie można dzielić się swymi przemyśleniami, aktywnością i projektami poziomów (coś jak portal społecznościowy, tylko wokół LBP),
- gra generować będzie kody QR przypisane do kreowanej przez graczy zawartości - będzie można je pobrać i nadrukować na wizytówkach, w reklamach. Bez żadnego specjalnego menu, kod przyłożony do kamery PlayStation Eye z włączonym LBP 2, automatycznie ładował będzie adekwatną zawartość przypisaną do kodu,
- możliwe będzie tworzenie wielopoziomowych kreacji, których levele (osobne plansze) płynnie będą połączone w jedną, długą misję,
- nowy gadżet (w stylu pistoletu na farbę z MGS) to linka z hakiem, ale MM zapowiada jeszcze wiele innych,
- wszystkie DLC z LBP są kompatybilne z LBP 2 - pakiety, levele, ubrania itd.,
- tryb Story zbudowany jest momentami na podobnej zasadzie platformera co oryginał, z 3. warstwami głębi,
- fabuła jest teraz mniej "wiejsko-krajobrazowa", a bardziej związana z różnymi epokami,
- można robić wypasione cut-scenki, włącznie z głosami i ujęciami kamery, a nawet 5-minutowe miniatury filmowe - są jasno oznaczone na etapie wyboru levelu, żebyśmy wiedzieli, czy służy do grania czy oglądania.
UWAGA - możliwe SPOILERY poniżej - lista ujawnionych leveli:
- Techno-Renesans - postać w stylu Da Vinci prowadzi nas przez level pełen rozmaitych wynalazków technologicznych,
- Para & Ciastko - chore połączenie klimatów steampunk z imprezką przy herbatce (??)
- Neonowa Propaganda - fabryka z czasów Zimnej Wojny, pełna plakatów z epoki, a Sackboy uwalnia uciskanych pracowników, ciemna natura poziomu kontrastuje z neonami wystroju,
- Puchowe High-Tech - ściany telewizorów, ekranów wideo i nowoczesnej technologii połączone z pluszowymi króliczkami i owieczkami, zimne, futurystyczne środowisko zamieszkałe przez puchate istotki,
- Designer Organic - "art noveau" - eko-architektuta, połączona z jej kontrolowaną, designerską wersją - level najbliższy naturze, zawiera rośliny,
- Rękodzieło Arcade: wielki hołd klasycznym tytułom arcade, stworzony w stylu z LBP, pixele robione z drewna i kartonu.
Jak widać, zmiany są więcej niż kosmetyczne, czego zresztą można było oczekiwać po geniuszach z Media Molecule. LBP 2 rozwija pomysły poprzednika i to w bardzo wielu kierunkach. "Play, create, share" do kwadratu - co Wam najbardziej się podoba w nowościach?