Chowańce z Diablo 3 na celowniku Blizzarda
Żyjemy w czasach, w których mechaniki gier mogą być regularnie szlifowane przy pomocy łatek. Twórcy są tego świadomi, dlatego w następnej aktualizacji zmodyfikowane zostaną mechaniki związane ze zwierzakami przywoływanymi przez gracza.
Pety głownie są domeną Witch Doctora, lecz inne klasy także mogą z nich korzystać w zależności od ich umiejętności. Na chwilę obecną, chowańce nie mają lekkiego życia w momencie, kiedy mierzymy się z przeciwnikiem, który stosuje ataki łatwe do uniknięcia dla samego gracza, lecz niekoniecznie dla przyzwanej istoty.
John Yang, jeden z twórców gry opublikował na forum Diablo III posta, w którym przedstawia cele jakie chcą osiągnąć przy rewitalizacji naszych posłusznych stworków.
"Chowańce powinny skalować wraz z przeżywalnością gracza. (...) Jeśli więc odpuścisz sobie budowanie własnej defensywy, twój pet powinien być zauważalnie mniej odporny na obrażenia. Analogicznie, im trudniej będzie zabić Ciebie, tym trudniej będzie zabić Twojego peta. Nie powinieneś rezygnować z defensywy, argumentując to posiadaniem petów."
Yang przedstawił także 3 ogólne kategorie ataków, od których chowańce otrzymają zmodyfikowane obrażenia:
- Pełne obrażenia - głownie od ataków wręcz/w słabe punkty. Tych ataków graczowi bardzo trudno jest uniknąć, nie oczekuje się więc unikania ich przez pety.
- Zredukowane obrażenia dla chowańców - czyli ataki specjalne, takie jak kule ognia, które na ogół są dobrze widoczne i często unikane przez gracza, niekoniecznie dla chowańca
- Drastycznie zredukowane obrażenia dla chowańców - długotrwałe AoE, z których gracz może łatwo się wydostać. Dobrym przykładem tutaj jest Burza czy meteory Morlu.
Nie sprecyzowano których platform dotyczyć będą te zmiany. Blizzard jednak przekonuje, że wersje konsolowe jak i na PC nie będą się zbytnio różnić. Pozostaje nam więc obserwować rozwój wydarzeń.