Dlaczego nie zobaczymy Assassin’s Creed Unity na PlayStation 3? Ubisoft przemówił
Niektórych z nas zastanawiała przyczyna, czemu właściwie nie zobaczymy na starej generacji. Wiadomo, że kiedyś trzeba „odciąć się” od tego, co było, ale Assassin’s Creed Rogue potwierdza, że Ubisoft wciąż jest zainteresowany wydawaniem gier na starą platformę. Czemu jednak nie zobaczymy wirtualnej rewolucji francuskiej na PlayStation 3?
Na ten temat wypowiedział się dyrektor kreatywny Alex Amancio. O ile można uwierzyć, że gra będzie po prostu „zbyt duża”, aby pojawiła się na starej generacji, to bardziej interesująca jest jego dalsza część wypowiedzi. Ta dotyczy stworzenia nowego cyklu przygód asasynów.
Nie byliśmy w stanie stworzyć tej gry na wszystkie platformy. To po prostu niemożliwe. Powód? Tłum. To nie jest kwestia estetyki, co tego, że ten stanowi integralną część gameplayu. Od tej pory tłum ma reagować w pełni na nasze zachowania oraz próby ukrycia się. Stara generacja nie pozwalała nam nawet na próbę „zasymulowania” tego w jakikolwiek sposób. No i jest jeszcze samo miasto. Raz, że jest duże, dwa, że chcieliśmy je oddać w całości, a nie tylko jakiś jego wycinek. Do tego dochodzą niekończące się wnętrza pomieszczeń. W końcu mamy moc obliczeniową, aby to wszystko zbudować.
Zresztą same wnętrza też będą częścią gameplayu. Będziemy wykorzystywali pomieszczenia na niespotykaną dotąd skalę. Do tej pory biegaliśmy tylko po dachach, a teraz do naszych doświadczeń dołączy wbijanie się przez okna do budynków. Cały nowy system nawigacji jest obudowany wokół tego konceptu. Mógłbym tak wymieniać w nieskończoność, ale jeśli chcemy stworzyć coś nowego, rozpocząć nowy cykl przygód asasynów, to nadszedł moment, aby skończyć z kompromisami.
Wygląda na to, że Ubisoft planuje coś specjalnego. będzie pierwszym tytułem z serii, który pojawi się tylko na nową generację. Może to oznaczać, że z gry na grę będziemy otrzymywali znacznie większą gamę ulepszeń niż wcześniej. Mnie jednak bardziej ciekawi, jak to właściwie wpłynie na samą historię?