Reklamy Heavy Rain niezwykle brutalne?
W angielskiej telewizji pojawiły się, na krótko przed premierą Heavy Rain, reklamy pokazujące fragment gameplayu dzieła Quantic Dream. Zawartość tego materiału wzburzyła pewną grupę osób, które wystosowały pisemne protesty...
W angielskiej telewizji pojawiły się, na krótko przed premierą Heavy Rain, reklamy pokazujące fragment gameplayu dzieła Quantic Dream. Zawartość tego materiału wzburzyła pewną grupę osób, które wystosowały pisemne protesty...
Do angielskiej komisji cenzorskiej Advertising Standards Authority wpłynęło 38 pisemnych zażaleń. Wszystkie powstały w związku z rzekomą ogromną brutalnością krótkich wstawek reklamowych Heavy Rain. O które sekwencje chodzi? Rzecz dotyczy 30 sekundowych pokazów gameplayu, które demonstrują, jak wybory podejmowane przez gracza wpływają na świat gry. Do sklepu wchodzi bandzior i grozi subiektowi. Scott Shelby ma cztery możliwości postąpienia w tej dramatycznej sytuacji. Każda z czterech wariantów reklamy pokazywał odmienny efekt podjętej decyzji...
Większość protestujących widzów twierdziła, że reklama z taką dozą przemocy (szczegóły poniżej, w filmiku) nie powinna być wyświetlana przed godziną 22:00 (stacje TV emitowały reklamę już od 19:30). Inni uważali, że przemoc jest tutaj pokazana w zbyt atrakcyjny, efektowny sposób, który gloryfikuje akty brutalności.
Dzisiaj Advertising Standards Authority odpowiedziało na wszystkie zażalenia widzów. Organizacja nie znalazła powodów, dla których miałaby ukarać SCEE za sklecenie rzeczonych reklam. Organizacja nie dopatrzyła się również uchybień w działaniu telewizji, która emitowała materiały.
Jestem ciekawy co Wy sądzicie o całej sytuacji? Czy takie reklamy mogłyby być pokazywane w naszej telewizji od godziny 19:30-20:00?