Nier Automata poradnik. Bronie, chipy, sekrety, crafting, zakończenia, trofea, nude mode - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Nier Automata poradnik. Bronie, chipy, sekrety, crafting, zakończenia, trofea, nude mode

Zakończenia (Endings)

Roger Żochowski | 31.03.2017, 23:50

Zakończenia (Endings) - spoilery

W Nier Automata mamy aż 26 zakończeń przypisanych do liter alfabetu (A-Z). Pięć z nich (A-E) to zakończenia główne, kanoniczne, dzięki którym możemy poznać wspaniałą historię opowiedzianą w grze. Zakończenia F-Z to z kolei endingi poboczne, często przedstawione w formie żartów i easter egów. Część z nich możemy zobaczyć już przy pierwszym przejściu gry (Route A). Przechodząc Automatę nie musimy się martwić, że jakąś końcówkę ominiemy. Po zobaczeniu trzeciego zakończenia (C lub D), dostaniemy możliwość odwiedzenia każdego rozegranego wcześniej rozdziału i wyczyszczenia tego, co ominęliśmy. Wyjątkiem jest tutaj zakończenie o literze Y, które można przegapić (całe szczęście można się przed tym zabezpieczyć o czym przeczytacie poniżej).

Zakończenie A - flowers for m[A]chines

Po prostu przejdź grę do końca przy pierwszym (Route A) podejściu grając 2B

Zakończenie B - or not to [B]e

Obejrzyj napisy końcowe i wczytaj stan gry po pierwszym zakończeniu. Wcielisz się tym razem w rolę 9S i prześledzisz wszystkie wydarzenia z jego perspektywy. Przejdź ten scenariusz do końca (Route B), aby zobaczyć zakończenie.

Zakończenie C - meaningless [C]ode

Po zobaczeniu drugi raz napisów końcowych i zapisaniu stanu gry wczytaj Save i śledź dalsze wydarzenia. Nową postacią grywalną będzie cyborg 2A. Przy końcu tego scenariusza (Route C) trzeba będzie dokonać wyboru. Wybierz A2 i zobacz zakończenie.

Zakończenie D - chil[D]hood's end

Po trzecim przejściu gry w Access Pointach odblokowana zostanie opcja wyboru rozdziałów, więc aby zobaczyć czwarte zakończenie nie trzeba ponownie przechodzić trzeciego scenariusza. Wystarczy wybrać „Chapter 17: The Tower - Ch 17-09: 9S and A2” i tym razem wybrać 9S.

Zakończenie E - the [E]nd of yorha

Gdy zobaczymy już końcówki C i D (bez względu na to, którą pierwszą zobaczyliśmy) na napisach końcowych włączy się dodatkowa scenka. Zgódź się na propozycję PODa a rozpocznie się szalona mini-gierka, w której naszym zadaniem będzie strzelanie do… napisów końcowych i nazwisk twórców gry. Jeśli będzie nam ciężko szło gra zaproponuje pomoc innych graczy, a wówczas nie powinno być problemu. Jeśli zginiemy zaczynamy od checkpointu – końcówka nie przepada. Gdy uda się przebrnąć przez sekcję strzelankową zobaczymy piąte, ostatnie kanoniczne zakończenie. UWAGA: Gdy pojawi się zapytanie o usunięcie stanów gry: jeśli nie chcecie ich stracić nie zgadzajcie się. Gra zapyta nas o to kilka razy, ale jeśli potwierdzimy faktycznie stracimy wszystkie save’y. Wyczyszczone zostaną wszystkie sloty (zdobyte trofea rzecz jasna zostaną). Podobne rozwiązanie zastosowano w pierwszym Nierze.

Zakończenie F - mission [F]ailed

Pod koniec prologu drugiego przejścia (Route B), 9S będzie pomagał 2B w walce z bossem - Engelsem. Gdy 9S zostanie rzucony na jego plecy otrzymamy 3-minutowy licznik czasu, aby zreperować swój system i wrócić do życia. Należy zignorować licznik i czekać aż dobije do zera, by zobaczyć zakończenie.

Zakończenie G - hun[G]ry for knowledge

Zakończenie można wbić zaraz na samym początku drugiego przejścia (Route B), gdy tylko przejmujemy kontrolę nad 9S (po scence z robotami-braćmi). Sterując już 9S nie schodzimy na dół do mecha, tylko wskakujemy na dźwig i opuszczamy teren, aby uzyskać zakończenie.

Zakończenie H - no mountain too [H]igh

Kiedy Goliaty zaatakują City Ruins (Chapter 05: Excavated Land), dostaniecie instrukcję, aby wsiąść do mecha i ruszyć na walkę. Zignorujcie rozkaz i przejdźcie do innej lokacji (Desert Zone, Abandoned Factory, Amusement Park), aby zobaczyć zakończenie.

Zakończenie I - no [I] in team

Można zdobyć po walce z Adamem jako 2B w lokacji Copied City (Chapter 08: Copied City). Po pokonaniu Adama nie podchodzimy do rannego 9S, a zamiast tego opuszczamy obszar idąc do wyjścia.

Zakończenie J - bad [J]udgment

Pod koniec pierwszego przejścia gry (Route A - Chapter 09: Deranged Religion). Gdy dotrzemy w skórze 2B razem z Pascalem do Abandoned Factory zaraz po wejściu przywita nas fioletowa maszyna z towarzyszami (na samym końcu przy drzwiach). Trzeba ją zniszczyć, aby zobaczyć zakończenie.

Zakończenie K - aji wo [K]utta

Po tym jak odwiedzimy lokację Alien Ship (Chapter 06: King of the Forest - Ch. 06-02: To the Commercial Facility) otrzymamy wiadomość e-mail zatytułowaną Jackass: Fish. Jackass znajdziemy w Desert Camp (to ona wysadzała wejście na pustynię), a po rozmowie dostaniemy makrelę. Wystarczy zjeść rybę (znajdziemy ją w menu w zakładce "Caught Fish"), aby zobaczyć zakończenie. Alternatywnie można złowić Makrela za pomocą PODa w lokacji Flooded City.

Zakończenie L - [L]one wolf

Można uzyskać na dwa sposoby podczas drugiego przejścia gry (Route B) sterując 9S. Zakończenie zobaczymy gdy opuścimy rejony Resistance Camp (Chapter 10-01_3) zamiast walczyć z bossem (Spherical Machine), kulistą sferą przyciągającą do siebie maszyny. Trofeum wpadnie też gdy zamiast bronić zaatakowaną wioskę Pascala (Chapter 10-03) spróbujemy ją opuścić.

Zakończenie M - break ti[M]e

Można to zrobić podczas trzeciego podejścia do gry (Route C - Chapter 14: Pascal's Despair). Grając jako A2, POD nada komunikat, że Pascal potrzebuje pomocy. Zamiast udać się do jego wioski, po prostu udajemy się z City Ruins w inne miejsce (np. Desert Zone), aby zobaczyć zakończenie.

Zakończenie N - [N]o man's village

Aby uzyskać to zakończenie musimy zniszczyć wszystkie przyjaźnie nastawione maszyny maszyny w Pascal's Village. Najlepiej zrobić to w okolicach rozdziału siódmego (Chapter 07: Lost Child - Ch. 07-02: The Aircraft Carrier), gdyż wraz z postępami w fabule w wiosce pojawiają się nowi mieszkańcy i podczas pierwszych wizyt wszystkich nie będziemy w stanie zabić. Trzeba to zrobić za jednym razem, bo jeśli opuścimy wioskę przed zabiciem wszystkich maszyny się respawnują i trzeba będzie zaczynać od nowa.

Zakończenie O - y[O]u and me

Zaraz na początku trzeciego przejścia (Route C - Chapter 11: Full-scale Attack), kiedy przejmujemy kontrolę nad 9S mamy rozkaz pomóc 2B i innym zainfekowanym wirusem androidom YoRHa. Zamiast pomagać 2B, po prostu uciekamy.

Zakończenie P - corru[P]tion

Do zrobienia w trakcie trzeciego przejścia (Route C - Chapter 11: Full-scale Attack 11-06: 2B's Final Moments), gdy system 2B jest uszkodzony. Na ekranie pojawi się pasek odliczający procenty do całkowitej awarii. Gdy osiągnie 100% zobaczymy zakończenie. Wystarczy stać w miejscu i się nie ruszać.

Zakończenie Q - [Q]uestionable actions

Kiedy po raz pierwszy przejmujemy kontrolę nad 9S w trzecim scenariuszu (Route C - Chapter 11: Full-scale Attack - Ch. 11-07: 9S Gets Separated), będziemy musieli szukać 2B. Gdy POD poda nam jej lokalizację udajemy się w innym kierunku (Resistance Camp tudzież Desert Zone).

Zakończenie R - mave[R]ick

Zaliczymy to zakończenie w trzecim scenariuszu (Route C - Chapter 14: Pascal's Despair - Ch. 14-05: A2 and the Childre). Należy udać się w skórze A2 do lokacji Abandoned Factory na spotkanie z Pascalem i dziećmi robotów, a następnie zabić ich wszystkich.

Zakończenie S - city e[S]cape

Zaraz pod koniec trzeciego scenariusza (Route C - Chapter 17: The Tower - Ch. 17-01: 9S Heads to the Tower), będziemy musieli włamać się za pomocą hakowania do Tower (białej wieży) w kraterze w lokacji City Ruins. W misji tej po pokonaniu części przeszkadzających wrogów z pomocą przyjdą nam Devola i Popola odciągając uwagę wrogów i pozwalając nam w spokoju hakować. Aby uzyskać to zakończenie należy uciec z krateru zostawiając dziewczyny same.

Zakończenie T - fa[T]al error

Bardzo łatwo wbić to zakończenie i można to zrobić praktycznie w każdej chwili. Należy wejdź do menu i wybrać zakładkę Skills, w której zarządzamy chipami (Plug-in Chip). Jeden z ekwipowanych od początku gry chipów nazywa się OS. Trzeba go usunąć wówczas nasz cyborg przestanie działać.

Zakończenie U - deb[U]nked

To zakończenie można zrobić w dowolnym momencie, tak długo jak mamy dostęp do lokacji The Bunker (baza na księżycu). Gdy już tam będziemy należy przytrzymać L3 + R3 i dokonać autodestrukcji bazy. W [pewnym momencie gry dostęp do bazy będzie zablokowany, ale jeśli po trzecim przejściu odblokowaliście wybór rozdziałów, najlepiej zrobić to zakończenie wybierając Chapter 06-01 (od razu znajdziemy się w bunkrze).

Zakończenie V - reckless bra[V]ery

Zaraz pod koniec trzeciego scenariusza (Route C - Chapter 17: The Tower - Ch. 17-01: 9S Heads to the Tower), będziemy musieli włamać się za pomocą hakowania do Tower (białej wieży) w kraterze w lokacji City Ruins. W misji tej po pokonaniu części przeszkadzających wrogów z pomocą przyjdą nam Devola i Popola odciągając uwagę wrogów i pozwalając nam w spokoju hakować. W przeciwieństwie do zakończenia S tym razem zamiast uciekać walczymy z maszynami razem z dziewczynami albo nic nie robimy stojąc w miejscu. Chodzi o to, aby nie hakować wieży. Po kilku minutach zobaczymy zakończenie.

Zakończenie W - broken [W]ings

Możemy to zrobić praktycznie w każdym momencie w trakcie prologu (Chapter 01: Prologue) zarówno grając jako 2B (Route A), jak i 9S (Route B). Wystarczy, że poniesiemy śmierć i nie dokończymy misji. Jeśli odblokujemy już dostęp do wyboru rozdziałów najlepiej - zanim odpalimy chapter - zdjąć wcześniej bronie i przedmioty leczące gdyż postać może być zbyt silna, a w trakcie prologu nie możemy grzebać w chipach.

Zakończenie X - time to rela[X]

To zakończenie można uzyskać w trzecim scenariuszu (Route C - Chapter 11: Full-scale Attack - Ch. 11-06: 2B's Final Moments), gdy sterujemy 2B, której wirus uszkodził system (moment, w którym zaczyna wzrastać wskaźnik z procentami a my musimy dotrzeć do zrujnowanego centrum handlowego w City Ruins). Gdy przeprawimy się przez most i przejmiemy kontrolę nad 2A to zamiast chronić 2B uciekamy wspomnianym mostem.

Ending Y - head[Y] battle

UWAGA: jest to jedyne zakończenie, które można przegapić. To zdecydowanie najtrudniejszy do osiągnięcia ending i trzeba się do niego odpowiednio przygotować. Zanim zaczniemy się za niego brać najlepiej przejść grę trzy razy i odblokować wybór rozdziałów choć teoretycznie można do niego przystąpić już w Chapter 6: King of the Forest - Ch. 06-03: Searching the Forest. Należy też zapisać stan gry na drugim slocie, aby w przypadku niepowodzenia mieć deskę ratunku, gdy zakończenie nie wpadnie. Bardzo wskazane jest też posiadanie postaci na levelu 99, więc nie obędzie się bez pakowania.

Zakończenie można uzyskać w trakcie questu Emil's Determination (patrz sekcja poradnika z Sekretami), co wymaga od nas zdobycia i maksymalnego ulepszenia WSZYSTKICH 39 broni dostępnych w grze. W trakcie questu będziemy walczyli z kilkoma głowami Emila na pustyni (Desert Zone). Należy uszkodzić każdą głowę tak, aby włączyła się ich osłona. Kiedy się nam to uda rozpocznie się odliczanie. Musimy pozwolić na to, by licznik osiągnął zero a Emil dokonał autodestrukcji, aby zobaczyć końcówkę. Jeśli w trakcie odliczania zaatakujemy Emila zakończymy zadanie i nie będzie można powtórzyć walki (chyba że wczytacie przygotowany wcześniej drugi stan gry, o którym wspomniałem).

Ending Z - over[Z]ealous

Do zrobienia w trzecim scenariuszu kiedy po raz pierwszy spotkasz Pascala jako A2 (Route C - Chapter 14: Pascal's Despair - Ch. 14-01: A2 and the Oil Filter), zaraz po wyjściu z obozu rebeliantów (Resistance Camp). Pascal zapyta cię, czy chcemy go zniszczyć. Wybieramy opcję "Destroy Pascal", a następnie atakujemy go aby zobaczyć zakończenie.

Poniżej filmik, na którym możecie zobaczyć wszystkie zakończenia.

Źródło: własne

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper