Ratchet & Clank (PS4) - solucja gry

Ratchet & Clank (PS4) - solucja gry

Paweł Musiolik | 29.04.2016, 15:45

mimo, że opiera się w większej mierze na grze wydanej oryginalnie w 2002 roku na PlayStation 2, dokłada sporo od siebie. W tej solucji poznacie dokładny opis przejścia każdej z planet.

Zanim przejdę bezpośrednio do opisu, kilka spraw, które warto mieć na uwadze.

  • Jeśli jest to wasz pierwszy kontakt z serią, rozpocznijcie grę na normalnym poziomie trudności. Najwyższy jest zarezerwowany dla osób sprawniej radzących sobie z padem. Na nim nasz bohater po prostu szybciej ginie.
  • Do każdej planety możemy wrócić, nawet z punktu zaraz przed ostatnim bossem. Jeśli więc pominiecie jakąś znajdźkę - nie musicie się martwić.
  • Broń starajcie się kupować i ulepszać na bieżąco. Skupcie się na 2-3 najczęściej używanych przez was broniach. Waszym priorytetem powinien być Pan Zurkon, który pełni rolę personalnego ochroniarza.
  • Gra oferuje opcję kontynuowania jej po ukończeniu z zachowaniem zdobytych rzeczy, dokładając do tego mnożnik zbierania śrubek. Jeśli więc chcecie wymaksować narzędzia wojny - zrobicie to właśnie w tym trybie gry (nazwano go trybem Wyzwań).
  • Sekcje w których sterujemy Clankiem to sekcje nastawione na rozwiązywanie zagadek. Wbrew temu co czasami sugeruje gra - nie mamy w nich limitu czasowego, a zniszczone boty się odnawiają.
  • W tej odsłonie, Ratchet od początku dysponuje niektórymi gadżetami ułatwiającymi poruszanie się, więc tzw. backtracking ograniczono do absolutnego minimum i zbierania dodatkowych rzeczy.

I to wszystko. Przejdźmy do solucji.

0. Planeta Kerwan - Więzienie w Aleero

Gra rozpoczyna się od scenki przerywnikowej, która wprowadza nas fabularnie w cała grę. Nowa postać obecna także w animowanym filmie - Shiv - prowadzony jest na spotkanie z kapitanem Qwarkiem. Ten dowiadując się o tym, że powstaje gra oparta na filmie opartym o grę jest zaskoczony i postanawia opowiedzieć historię ze swojego punktu widzenia. Pokręcając co nieco jak to ma w zwyczaju.

1. Planeta Veldin - Kyzil Plateu

Zostajemy wrzuceni do właściwej historii. Ratchet marzy o dostaniu się w szeregi Strażników Galaktyki pracując w warsztacie Grima. Właściciel nakrywa Ratcheta na obijaniu się i goni go do pracy.

Ta planeta pełni rolę samouczka, więc sceny w garażu pozwolą zapoznać się z podstawą sterowania. Gdy Ratchet zostanie nam oddany w ręce, otrzymamy polecenie spojrzenia na każdy z silników. Wciskamy kwadrat by złapać kluczem śrubę i kręcimy nią aż pojazd zostanie opuszczony. Sprawdzenie silników wykonujemy prawą gałką analoga, patrząc wpierw na lewy-dolny silnik, później na górny, a na końcu na prawy, będący obok Grima.

Po tym, będziemy mogli udać się na plac w Wesołym Miasteczku. Zanim wyjdziemy z garażu, warto zerknąć do opcji [Options] na padzie i dostosować czułość ruchu kamery. Gdy to zrobimy, w rogach warsztatu leżą skrzynie, rozwalamy je kluczem (atak przy użyciu przycisku [kwadrat]) i śrubki zostaną automatycznie zebrane. Wychodzimy z warsztatu.

Po wyjściu ukazuje nam się widok piaskowej planety. Na dalszym ekranie widzimy most, który jest celem naszej wędrówki. Rozglądamy się i po drodze rozwalamy wszystkie skrzynie jakie znajdziemy. Uważamy także na żaby, które co prawda pokonujemy jednym ciosem, ale występują w grupach, więc łatwo mogą nas otoczyć. Dochodzimy do mostu, przechodzimy przez niego, pokonujemy grupę żab i wskakujemy po skałach by przeskoczyć nad małą przepaścią. Niszczymy kolejne skrzynie i dochodzimy do rozwidlenia. W lewej odnodze znajdziemy kolejne skrzynki, niszczymy je i idziemy prawą ścieżką.

Dochodzimy do placu na którym zaczyna się rekrutacja do Strażników Galaktyki. Droga tutaj jest prosta i wystarczy, że wykonujemy podawane nam polecenia. Na początek niszczymy skrzynie i idziemy przed siebie.

Stajemy na przycisku, który wysunie dwie platformy po których przeskakujemy dalej. W następnym segmencie niszczymy skrzynie i przechodzimy dalej. Podchodzimy do skrzynki z hologramem Gadgetronu i kupujemy naszą pierwszą broń - Bomby Fuzyjne.

Przy ich użyciu pokonujemy żaby (bomby rzucamy za pomocą przycisku [R2]), by później mierząc [L2] wycelować w bramę i zniszczyć ją rzutem bomby. Idąc dalej, niszczymy kolejną bramę, przeskakujemy nad lawą i dochodzimy do kolejnego placu. Zanim pójdziemy w prawo - na przeciwko nas jest kolejna brama - niszczymy ją. Za nią kryje się pierwsze zestaw kart. Ich zbieranie pozwala na zwiększanie zbieranych śrubek, rarytanium czy daje większe szanse na znalezienie kart po pokonaniu przeciwnika.

Wychodzimy z zagrody i wracamy na główną ścieżkę. Wchodzimy na platformę, która przewiezie nas do ostatniego punktu. Naszym celem będzie pokonanie grupki przeciwników. Najwygodniej jest rzucać po prostu granatami fuzyjnymi w grupki wrogów, uzupełniając zapas amunicji niszcząc żółte skrzynie.

Po wszystkim oglądamy scenkę w której Ratchet niestety nie dostaje się do grona Strażników Galaktyki.

Źródło: własne

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper