Far Cry 6: pasek obławy, zagrożenia - co oznacza i jak go zmniejszyć?
Pasek obławy stanie się aktywny w Far Cry 6 tuż po wejściu na pierwszy region kontrolowany przez poddanego Antona Castillo. Wskazuje on, jak bardzo źle jesteś postrzegany w obecnym momencie przez wojska dyktatora Yary - im jest większy, tym wzrasta szansa na wysłanie za Tobą lepiej uzbrojonych wojsk.
Działa to na podobnie systemu znanego fanom GTA. Im większy szum robimy na ulicach zwiedzanego przez nas terenu, tym pasek obławy (widoczny w pobliżu mini-mapy) szybciej się ładuje. Do połowy będzie on oznaczony na żółto, co będzie sugerować, że spotykani albo wysyłani za Tobą wrogowie nie będą aż tak agresywni i ciężko uzbrojeni.
Sytuacja zmieni się wtedy, gdy pasek zapełni się w minimum 51%. Anton Castillo uzna wtedy, że jesteś bardzo niebezpieczny i na drodze możesz spotkać nawet czołgi i ciężką amunicję. W największym skrócie, zabawa zwiększa się wraz z robieniem coraz to niebezpieczniejszych akcji.
Pasek obławy zmniejsza się z każdą sekundą spokoju. Jeśli schowasz się w krzakach lub pod mostem i nie będziesz wyrządzał szkód Antonowi Castillo, zainteresowanie Twoją osobą przez wojskowych zacznie spadać. A gdy zleci do zera, "pościg" zostanie zakończony, a Ty znowu będziesz miał okazję udać się na teren zastrzeżony (ze schowaną bronią) bez martwienia się, czy wrogowie od razu Cię zaatakują.