Halo Infinite - Podpokład
Po ukończeniu pierwszej misji fabularnej w Halo Infinite przeniesiesz się od razu do drugiego zadania. Gdy protagonista trafi na platformę zostanie od razu zaatakowany przez wroga, którego otacza tarcza - musisz najpierw ją zniszczyć (przyda się do tego plazma), a dopiero zabić przeciwnika. Po pokonaniu go, korzystając z liny z hakiem, przeskakuj między kolejnymi platformami.
Po drodze będziesz atakowany przez wrogów, których będziesz musiał zabić, aby kontynuować misję. Gdy zabijesz drugi oddział na ogromnej platformie skorzystaj z liny z hakiem, aby dostać się do góry. Przejdź przez krótki korytarz, a potem dostaniesz się na kolejny poziom misji. Przechodź przez mosty korzystając również z bocznych ścieżek, na których tradycyjnie znajdziesz wrogów.
Koniec końców dotrzesz do pomieszczenia z windą grawitacyjną, z której musisz skorzystać, aby dostać się do góry. Tam będziesz musiał przeskakiwać między kolejnymi skrzynkami i kontenerami, aby kontynuować zadanie. Przejdź przez most, a potem przez ogromne drzwi, które zaprowadzą Cię do kolejnej dużej lokacji. Jest tutaj dużo wrogów, więc postaraj się przynajmniej kilku z nich zabić z dużej odległości.
Następnie przejdź przez kolejne duże drzwi. Za nimi znajdziesz płyty z ikonami dzieci - przejdź między nimi aż do końca mostu, gdzie znajduje się szukana przez Ciebie broń. Wysłuchaj dialogu i włóż czip do swojego hełmu, aby kontynuować zadanie. Przedostaniesz się po paru minutach do kolejnego pomieszczenia, w którym zauważysz duchy biegających dzieci. Przejdź przez niebieski korytarz, a potem odbij w lewo.
Po zabiciu kilku wrogów nie idź korytarzem na wprost, a popatrz do góry - na samym szczycie budowli znajdziesz kolejną czaszkę. Aby się do niej dostać skorzystaj z liny z hakiem i dostań się na pierwszy filar. Potem popatrz na jeszcze wyżej położony filar z lewej strony - na niego także musisz się dostać, aby potem przeskoczyć ponownie na pierwszy filar z tą różnicą, że na jego wyższy poziom.
Z tego miejsca wymierz celownikiem do pokazanego wyżej miejsca i dostań się na platformę, na której znajduje się czaszka. Teraz możesz wrócić na główną drogę i kierować się w stronę źródła mocy. W kolejnej dużej lokacji zabraknie mostu, a aby go zdobyć podnieś przedmiot pod Tobą i umieść go w panelu obok mostu, aby go aktywować.
Skorzystaj z nowej drogi i zbierz dane. Po obejrzeniu scenki przejdź przez wcześniej zamknięte drzwi i kieruj się w stronę celu. Gdy znajdziesz się przy kolejnej ogromnej lokacji uzupełnij amunicję lub zbierz nowe giwery i aktywuj most. Cel jest podzielony na dwa etapy - ten drugi jest cięższy, ponieważ musisz uważać na wrogów korzystających z wieżyczki plazmowej. Pamiętaj, aby unikać linii strzału.
Po zabiciu wszystkich skieruj się w stronę głównych drzwi - po drodze znajdziesz dziennik audio Wygnańców, więc zbierz go i rusz przed siebie. Dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się winda grawitacyjna. Nie jest jednak zasilana, więc musisz znaleźć źródło mocy. Wejdź na jeden z elementów podtrzymujących konstrukcję i przeskocz do miejsca, w którym znajdował się snajper.
Zbierz znajdujące się za nim źródło mocy i włóż je do panelu przy windzie grawitacyjnej. Będąc na górze biegnij przed siebie aż dotrzesz do ciała spartanki. Zbadaj je i zabierz modyfikację, a potem przejdź do kolejnej dużej miejscówki. Zabij znajdujących się w niej wrogów i dostań się w pobliże windy, którą musisz ściągnąć.
Gdy spróbujesz przyzwać windę dowiesz się, że brakuje źródła mocy. Idź do znacznika i przejdź do bardzo długiego mostu, na którego końcu czeka na Ciebie przedmiot zasilający, a także pierwsze nagranie audio UNSC. Zbierz obie rzeczy i wróć do windy. Po jej aktywacji rozpoczniesz pierwsze starcie z bossem - Tremoniusem.
Będą mu towarzyszyć dwaj kompani z tarczą, więc w pierwszej kolejności pozbądź się ich. Potem zalecane jest skorzystanie z karabinu plazmowego, który znajduje się na stojaku z bronią po lewej stronie od aktywatora windy. Dzięki tego typu broni bardzo szybko zniszczysz bossowi tarcze, a rzeczona giwera dobrze radzi sobie również z zabieraniem mu sporej ilości życia. Z pewnością jest dużo bardziej opłacalna niż karabin ze zwykłymi nabojami.
Tremonius nie jest mobilny, ale potrafi odzyskiwać tarcze i doskakiwać do Twojej postaci. To drugie jest sygnalizowane - gdy widzisz, że przeciwnik unosi się w powietrzu, jak najszybciej zmień swoją pozycję (najlepiej korzystając z liny z hakiem). Jeśli tego nie zrobisz, Tremonius spróbuje Cię zmiażdżyć, niszcząc całą Twoją ochronę.
Starcie nie jest bardzo wymagające, o ile skorzystasz z karabinu plazmowego. Jeśli skończy Ci się do niego amunicja pamiętaj, że po arenie są rozsiane skrzynki z tym rodzajem amunicji. Po starciu skorzystaj z windy, co zakończy tę misję i od razu przeniesie Cię do kolejnej.