Elden Ring - Szopa Burzowego Wzgórza, boss: Margit
Czas skorzystać z szybkiej podróży. Wróć do Szopy Burzowego Wzgórza. Dostrzeżesz, że nie ma tutaj już tajemniczej, zakapturzonej niewiasty. To Rodericka, która obecnie jest w Twierdzy Okrągłego Stołu. Natomiast w tym miejscu znajdziesz teraz kolejne złote nasiono. Zanim ruszysz przed siebie, skup się chwilę na eksploracji tego fragmentu obszaru. Trafisz tutaj na conajmniej dwóch gigantów, których teraz bardzo łatwo okiełznać przy pomocy wierzchowca. Nieopodal (bardziej z tyłu) znajdzie się również Wieczne Wiezienie Burzowego Wzgórza z opcjonalnym bossem, Rycerzem z Taverick. Lokalizację podajemy na mapie. Na lewo od miejsca, w którym jest zejście do Więzienia znajduje się skromna wieża z trzema zbrojnymi w środku oraz skarbem po drugiej stronie przejścia.
Ruszaj na północ od szopki. Przed Tobą kolejne drewniane umocnienia oraz wielu żołnierzy na czele z balistą pilnującą wejścia do zamku. Skorzystaj z wierzchowca aby nieco ułatwić sobie zadanie. Po uporaniu się z przeciwnościami, pozwiedzaj okolicę by zebrać złote runy pod błyszczącymi czaszkami. Teraz ruszaj do zamku
W tym miejscu znajdziesz kolejne miejce łaski do odkrycia. Zanim przejdziesz dalej warto zorientować się jaki masz aktualnie poziom postaci i ponownie zajać się zwiedzaniem obszaru Przedniej Bramy. Wzmocnij bohatera o kilka poziomów i dopiero ruszaj na spotkanie z pierwszym, fabularnym przeciwnikiem.
Zanim przekroczysz zamglone przejście, zwróc uwagę na obecny totem przywołania. Masz teraz możliwość skorzystania z pomocy kompana oraz pamiętaj o możliwości przywołania duchów. Jeśli jeszcze nie odkryłeś Dzwonka Przywoływania Duchów skieruj się do Kościoła Elleha pod osłoną nocy i porozmawiaj z wiedźmą Renną. Jeśli masz już wszystko, nastała pierwsza mocna próba w Elden Ring.
Boss: Margit, Upadły Omen
Czas na poważne starcie. Przeciwnik dysponuje dalekosiężnym orężem, więc podstawą są tutaj uniki. Stąd rekomendujemy inwestycję Run w wytrzymałość. Warto przyzwać sobie towarzysza, Rogiera. To mag, więc będziesz miał chwilę aby zająć Margita nim Twój pomocnik nie padnie. Margit atakuje czterema rodzajami ataków. Wszystkie są dość dorze markowane, więc łatwo wykonać unik. Wato jednak zastosować się do kilku porad, jakie dla Was przygotowaliśmy:
- Otwarcie walki to bardzo ważna rzecz, Margit najpewniej rozpocznie od rzucania magicznym ostrzem, zawsze jest to sekwencja dwóch szybkich rzutów w stronę gracza. Od razu nie zważając na Rogiera podążaj w jego stronę, ten szybko wykona atak z wyskoku, wystarczy unik i na starcie zadasz mu nawet cztery ciosy mieczem, lub magią trzymając się bezpiecznej odległości
- Warto jak najdłużej przytrzymać przy życiu wezwanego towarzysza. Po pierwsze, Margit po utracie mniej więcej 1/3 paska życia sięgnie po bardzo niebezpieczną broń, młot. Unikaj przede wszystkim ataku z wyskoku, gdyż ten ma bardzo potężną siłę rażenia i potrafi za jednym zamachem odebrać nam życie
- Postaraj się utrzymać Rogiera, Czarodzieja przy życiu chociaż do zbicia połowy życia Margita. Kiedy czarodziej zacznie padać, przyzwij duchu (najlepiej Wilki), to jest Twoja decydująca okazja aby zadać przeciwnikowi obrażenia
- Margit atakuje dość wyraźnie markowanymi ciosami, więc nie skupiaj się na obronie, lecz na unikach. Warto zadabć o jak najdłuższy pasek wytrzymałości.
- Druga faza walki jest zdecydowanie trudniejsza a Ty musisz skupić się na atakowaniu od tyłu. Stąd kluczowym jest posiadanie aktywnej sfory wilków do tego momentu
- Przewagę zyskujesz unikami. Obrona wytrzyma tak naprawdę tylko jeden cios, jeśli Margit zacznie atakować łanćuchem ciosów, nie masz szans.
Po zwycięstwie otrzymasz sakwę oraz 9000 Runy. Warto przysiąć do nowoodkrytego miejsca łaski i wzmocnić swoją postać. Po wszystkim, ruszamy dalej w Ziemie Pomiędzy. Pokonałeś właśnie jednego z głównych, fabularnych bossów.