Wiedźmin 3 - Dawno, dawno temu...
Opis misji Dawno, dawno temu w Wiedźminie 3.
Po dotarciu do krainy będącej iluzją idź przed siebie leśną ścieżką.





Dotrzesz do Syanny, która konfrontuje się z babką. Będziesz musiał z nią zawalczyć - najpierw będzie unosić się w powietrzu, a gdy będzie atakować, jej osłona przestanie działać. Użyj wtedy Aardu.
Potem pozbądź się najpierw miotły, a potem dobij czarownicę, używając znaku Yrden, który ją spowolni. Teraz pozostaje Ci pomówić z siostrą Anny i uwolnionym Jasiem.

Następnie szukaj Józia. Idź za żółtymi kamieniami przez jaskinię i zabijaj po drodze irytujące skrzaty. Potem wsiądź też na białego jednorożca i jedź do Józia, którego atakują cztery wilki. Wybij zwierzęta, a potem pomów z chłopcem o trzech fasolkach.
Trzy niedźwiadki
Pierwszym, najbliższym celem jest udanie się do trzech niedźwiadków.

Zbadaj przy stole zabitą dziewczynę, a potem dźwignij choć jeden z talerzy. Finalnie będziesz musiał pokonać 3 niedźwiedzie i dowiesz się jednocześnie, że one nie mają magicznej fasolki.
Dom babci i Zły Wilk
W tym celu spotkasz Złego Wilka, który jest pijany. Ponadto będziesz musiał zdobyć strój czerwonego kapturka.

Wskocz w tym celu do studni i przeszukaj ciało na dnie. Po zabraniu kostiumu wróć do Syanny, wypływając z jaskini. Potem odegraj scenę ze złym wilkiem (pokonując go w walce). Wróg jest bardzo szybki, więc złap go w Yrden.

Koniec końców wyciągniesz z ciała zabitego magiczną fasolkę. Wysłuchaj Syannę, po czym zacznij szukać kolejnych przedmiotów.
Długowłosa
Tym razem musisz się trochę pogimnastykować, aby dostać się na sam szczyt wieży.

Idź po schodach i kładkach. Po skorzystaniu z drabiny wejdź do środka wieży i przejdź schodami wyżej, a potem przejdź jeszcze przez drzwi po prawej stronie, aby dostać się na szczyt wieży.

Tam z kolei przyjdzie Ci walczyć z upiorem, którego najlepiej - podczas wszystkich 3 faz starcia - łapać w Yrden. W przerwie eliminuj szkielety (wtedy jest dobry moment na odnowienie HP). Potem sprawdź poduszkę na łóżku, pod którą znajdziesz fasolkę.
Teraz wróć do Syanny, wyskakując przez okno do wody. Pomów z nią i zacznij szukać ostatniej fasolki.
Dziewczynka z krzesiwami
Dotrzesz do zamarzniętej lokacji. Na skrzyżowaniu obok tablicy z ogłoszeniami zauważysz dziewczynkę z zapałkami - pomów z nią. Możesz:

- Zostawić dziewczynkę w spokoju, co sprawi, że zbliżysz się do dobrego zakończenia.
- Kupić od dziewczynki wstążkę za pieniądze (lub wygrać ją w karty), co sprawi, że zbliżysz się do najlepszego zakończenia gry.
Więcej szczegółów nt. zakończeń przedstawiamy w sekcji poradnika o tej samej nazwie.
3 świnki
Ostatnim celem w tej misji będzie odnalezienie domku 3 świnek. Na miejscu zburz ich dom znakiem Aard.

Po tym wybij 3 agresywne zwierzęta i zbierz niebieską fasolkę z domku. Mając je wszystkie, idź zasadź fasolki w wyznaczonym miejscu (jeśli chcesz wykonać misję poboczną Gę, gę, gę, to teraz jest na to ostatnia okazja!).

Po zasadzeniu fasolek Geralt i Syanna wespną się do chmur, gdzie stoczą także batalię z olbrzymem.

Gigant jest bardzo powolny i atakuje przede wszystkim ręką i nogą. Unikaj ciosów, gdy widzisz, że szykuje się do ataku, odskakując w bok. Gdy wpadnie do chmur, to czekaj, aż wybije się w powietrze i także od niego odskocz.

Po zabiciu wroga Syanna wyskoczy do Ciebie z nietypową prośbą - mianowicie będzie chciała uprawiać z Tobą seks. Możesz się zgodzić lub odrzucić jej zaloty, nie wpływa to na fabułę.
Zabłądzony ognik + miecz

Po tym ruszysz do zamku - natkniesz się też na ognika, za którym możesz podążać. Przeskocz przez most na lewą stronę przy murze i zejdź w dół. Przejdź po drewnianej kładce do jaskini i podpal ognisko.

Wyciągnij miecz, a potem wyjdź z jaskini, idąc prosto. Wskakuj na skały, a wrócisz do Syanny. Idź z nią do studni, do której musisz wskoczyć. Finalnie wyjdziesz z baśniowej krainy ze Syanną, co też zakończy to zadanie i uruchomi kolejne.