Ranker: 10 najbardziej odjazdowych mocy w grach wideo
Co jest fajnego w grach wideo? Pytanie wcale nie jest tak łatwe, ale z pewnością wielu z was powie "możliwość bycia kimś innym.". Gdy w coś gram lubię sobie wyobrażać siebie jako bohatera tej produkcji, dysponującego pakietem zdolności. Teraz przygotowałem dla was zbiór 10 najciekawszych według mnie supermocy.
Nieśmiertelność -
Mówi się o klątwie nieumarłych, o przekleństwie, które uniemożliwia normalną egzystencję. Jednak wiąże się ona również z pewnymi udogodnieniami. Niezależnie od tego ile razy będziemy ginąć i tak finalnie wstaniemy na nogi. Świetna sprawa, szczególnie jeśli nasza praca nie należy do bezpiecznych. Szczególnie zyskaliby na tym żołnierze. Co prawda po odrodzeniu nie do końca jesteśmy sobą, ale wszystko można naprawić. Wystarczy odrobina człowieczeństwa spalona przy magicznym ognisku i wszystko wraca do normy. Będąc nieumarłym mielibyśmy możliwość spróbowania Estusa, nie wiem ile to ma %, ale skoro jest w stanie postawić na nogi ciężko rannego, umierającego bohatera to trochę tam tego będzie.
Kontrola nad elektrycznością -
Niemal każde urządzenie na naszym globie jest napędzane energią elektryczną. Ktoś kto potrafiłby ją kontrolować mógłby wpłynąć na kształt całego naszego świata. Cole MacGarth pokazał ile można wyciągnąć z zdolności kontrolowania prądu. Na początku ładował baterie i napędzał TV, później wykorzystywał swoje specjalne umiejętności do walki. W normalnym świecie człowiek mogący kontrolować elektryczność mógłby obniżyć swoje rachunki za dom i nigdy więcej nie stać na czerwonym świetle. Mimo, że sam motyw kontroli nad prądem jest już dość oklepany to jednak inFamous pokazał go w nowym świetle.
Zamiana w kogoś innego -
James Heller mógł być każdym. Wiąże się to z pewnymi obostrzeniami, bo najpierw trzeba danego człowieka wchłonąć, ale możliwości są! Bohaterowi gry pomagało to ukrywać się przed czujnym wzrokiem wroga i infiltrować jego bazy. Umiejętność jest naprawdę niesamowita, ale czy zdecydowalibyście się z niej korzystać? W końcu w procesie ginęliby niewinni ludzie. Zdolność przyjęcia formy drugiego człowieka mogłaby się okazać bardzo przydatna dla agentów dbających o dobro świata. W ten sposób bez większego problemu można infiltrować każdy rząd, czy grupę przestępczą.
Kontrola umysłu - Psychonauts
Witajcie w obozie dla szczególnie uzdolnionych! W przyszłości wyrosną z was członkowie elitarnego oddziału Psychonauts pilnującego porządku na świecie. Rasputin (w skrócie Raz), jest głównym bohaterem gry i posiada niesamowitą moc powiązaną z umysłem. Na obozie szkoleniowym uczy się w pełni wykorzystać swoje zdolności, które pozwalają mu grzebać w mózgach ludzi. Nasz umysł to największy skarbiec jaki można sobie tylko wyobrazić. Informacja ma nierzadko wartość dużo większą, niż sztabki złota. Gdyby tak mieć prawdziwego Raza pod ręką, żaden egzamin, ani żaden konkurs nie byłby problemem. Nie wiesz jaka powinna być odpowiedź? Z pewnością w pobliżu jest ktoś kto wie! Tę moc można by też wykorzystać do walki o pokój na świecie. Kto próbowałby wypowiedzieć wojnę przeciw komuś kto zna wszystkie jego plany?
Summony - seria Final Fantasy
Teraz coś co ma każdy szanujący się jRPG. Chodzi o możliwość przywoływania bestii. W zależności od gry są one różnie nazywane, jednak to nie o nazwę tutaj chodzi, a o możliwość zawarcia magicznego kontraktu z potężną istotą, która następnie będzie nam podległa. Moc istoty jest na każde nasze wezwanie, niezależnie od tego kiedy lub gdzie ją przywołujemy. Wyobraźcie sobie dojazd do szkoły/pracy na grzbiecie Ixiona lub Valefora z Final Fantasy X. Zabrakło węgla do ogrzania mieszkania, a nie chce wam się wychodzić z domu? Wystarczy wezwać Ifrita. Podczas gdy wasi znajomi będą chwalić się swoimi nowymi pieskami i kotkami wy będziecie głaskać waszego Chocobo.
Smoczy krzyk -
Smoki to przebiegłe i potężne bestie. Na szczęście mamy na świecie wojowników gotowych oddać życie by uratować mieszkańców ziemi przed tymi gadami. To tylko gra? Widzieliście gdzieś kiedyś smoka? Właśnie. Dovakiin poza bojowymi umiejętnościami pozwalającymi mu toczyć równy bój z prehistorycznymi gadami jest również w stanie wchłonąć ich duszę i wykorzystać nagromadzoną przez bestie wiedzę. Co więcej jest również w stanie korzystać z ich mocy! W świecie Skyrim smoki korzystały z pradawnej formy magii. Po prostu wypowiadały komendy w swoim własnym języku. Słowa mocy to potężna magia, którą jest w stanie opanować jedynie Dovakiin. Może być coś lepszego niż wykrzyczenie komuś w twarz Fus Ro Dah?
Teleportacja -
Zabójstwo idealne to zabójstwo ciche, takie gdy sprawcy nie da się odnaleźć. Kiedyś mistrzami byli ninja, przemykający w cieniu. Teraz wyobraźcie sobie takiego japońskiego zabójcę, który potrafi się teleportować. Kimś takim jest Corvo z Dishonored. Umiejętność teleportacji na krótkie dystanse pozwala bohaterowi gry na wypełnianie niemożliwych misji. W mgnieniu oka jest w stanie znaleźć się za plecami wroga i poderżnąć mu gardło. Zdolność umożliwia również dostanie się do trudno dostępnych miejsc, w których można spokojnie przeczekać trudne momenty. W prawdziwym życiu korzystalibyśmy z umiejętności teleportacji do omijania zatłoczonych miejsc i unikania wchodzenia po schodach, chyba, że udałoby się wydłużyć zasięg zdolności. Wtedy moglibyśmy całkowicie zapomnieć o wszystkich innych metodach podróżowania. Jednodniowy wypad na Haiti? Jasne!
Manipulacja czasem -
Możliwość kontroli czasu w zamian za uszkodzenie świata? Na taki układ poszedł Książę Persji. Co prawda nie był go do końca świadom, ale jak wyszło tak wyszło. Zdolność manipulowania czasem według naszego uznania jest bardzo znanym motywem, wykorzystywanym nie tylko w grach komputerowych, ale też w literaturze i filmie. Dzięki tej zdolności nic nie stoi nam na przeszkodzie. Jesteśmy w stanie uniknąć własnej śmierci, poprawić popełnione błędy, czy po prostu drugi raz wziąć udział w tym samym koncercie. Jedynym co ogranicza manipulatora czasem jest jego wyobraźnia i ilość piasku zebrana w sztylecie, ale jego uzupełnianie traktujemy jako sposób na owocne zagospodarowanie nadmiaru wolnego czasu. Wystarczy tylko ubić kilka piaskowych demonów.
Duchowy towarzysz -
Jodie Holmes to przedziwna dziewczyna, od momentu narodzin różniąca się od swoich rówieśników. Wszystko za sprawą towarzyszącego jej wszędzie ducha. Aiden mimo, że dość humorzasty i potrafi czasem zajść za skórę, jest też najlepszym przyjacielem bohaterki. Gdy nie potrafili nawiązać ze sobą kontaktu Jodie panikowała i poczuła się opuszczona. Taki duchowy towarzysz to przyjaciel na całe życie. Ogrywając Beyonda można wyczuć jaka relacja wiąże bohaterkę z Aidenem i mimo, że często mieli się całkowicie dość, to i tak dbali o siebie i nawzajem się ubezpieczali.
Podróże między wymiarami -
Witamy w świecie… właśnie, którym? Gdy ma się zdolność podróżowania między wymiarami nic nie jest już tak jasne i proste. Raz trafimy do rzeczywistości bardzo podobnej do naszej, a raz do zupełnie innej. Elizabeth z Bioshock Infinite wykorzystywała tę umiejętność pomagając Bookerowi w jego walce. Poszerzając wyrwy w czasoprzestrzeni przerzucała elementy z innego wymiaru do tego, w którym się znajdowali. My moglibyśmy wykorzystać tę moc zupełnie inaczej. Na przykład w celach poznawczych. Dzięki mocy pozwalającej na podróże między wymiarami moglibyśmy odnaleźć światy, w których technologia poszła w zupełnie innym kierunku. Z pewnością znaleźlibyśmy również wymiary, w których ludzie już wymarli, czy to na skutek jakiegoś wewnętrznego konfliktu, czy też w wyniku ingerencji istot pozaziemskich. Możliwości są olbrzymie, a moc zdecydowanie należy do najciekawszych.
W jakim cyklu Daaku powinien wystąpić jako następnym?
Przeczytaj również
Komentarze (17)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych