Devil May Cry 5 (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, edycja kolekcjonerska, opinie
Po ładnych paru latach dominacji Platinum Games na polu gier akcji w konwencji slasherowej rękawicę podnosi wreszcie Capcom. Na początku marca do sprzedaży trafia Devil May Cry 5 - pierwsza zupełnie nowa część serii wydana po pięcioletniej przerwie.
Data premiery
Ogólnoświatowa premiera Devil May Cry 5 odbędzie się 8 marca 2019 roku.
Cena i edycje specjalne
Devil May Cry 5 dostępne ma być w trzech edycjach.
Edycja standardowa - 249,00 zł (PS Store), 249,99 zł (Microsoft Store), 249,00 zł (Steam)
- Gra
Edycja Deluxe - w cyfrowych sklepach około 300 zł
- Steelbook
- Ulepszone uzbrojenie motocyklu Dantego
- Alternatywne oceny stylów w grze
- 12 muzycznych motywów bitewnych
- Materiały zza kulis produkcji gry
- Cztery rodzaje broni dla Nero (Mega Buster, Gerbera GB-01, Sweet Surrender, Pasta Breaker)
Edycja kolekcjonerska (na razie tylko USA) - 149,99$
- Zawartość edycji Deluxe
- Replika kampera z gry
- Art book i notatnik Nico (jednej z bohaterek)
- Przypinka
- Naklejka “I love Osaka” (siedziba developera)
- Nadruk na tkaninę
Co warto dodać, w Japonii oferowane będą trzy edycje specjalne z kurtkami (prawdziwymi) głównych bohaterów. Ich cena wynosić ma równowartość kilku tysięcy dolarów.
Lokalizacja
Gra będzie dostępna z polskimi napisami.
Historia powstania
Odnosząca największe sukcesy w czasach PlayStation 2 seria Devil May Cry od 2013 roku znajdowała się w stanie zawieszenia. Wydany wówczas reboot DmC: Devil May Cry, za którego developing odpowiadało studio Ninja Theory, nie spełnił do końca pokładanych w nim nadziei i sprzedał się słabiej od części czwartej, od której (tak jak i od poprzednich odsłon) próbował się odcinać.
O prawdziwej kontynuacji wspominano przy różnych okazjach, po raz pierwszy w październiku 2013 roku, gdy Hideaki itsuno, który trzyma pieczę nad serią od czasów Devil May Cry 2 (przejął wówczas obowiązki reżysera na pięć miesięcy przed zakończeniem prac), wyraził chęć stworzenia “piątki”. Na oficjalną zapowiedź gry, którą poprzedziło wydanie remasterów DmC, DMC4 i kolekcji pierwszych trzech części (oraz pojawienie się różnych mniej lub bardziej wiarygodnych doniesień), trzeba było czekać do czerwca 2018 roku. Pierwotnie miało do tego dojść rok wcześniej, lecz Capcom uznał, że dobrym pomysłem będzie ujawnienie DMC5 wraz z remake’iem Resident Evil 2.
Fabuła
Jeśli chodzi o fabułę, gra jest kontynuacją wspomnianego Devil May Cry 2 z PS2, czyli -- według powszechnej opinii -- czarnej owcy cyklu DMC, ale też jednocześnie chronologicznie najbardziej wysuniętego w przyszłość jego odcinka. Historia skupia się na trzech postaciach, a punktem wyjścia jest dla niej wizyta tajemniczego mężczyzny zwanego “V” (Vitale) w agencji Devil May Cry prowadzonej przez łowcę demonów Dantego. Gdzie indziej Nero wraz z pomocą Nico, swoim mechanikiem (tj. mechaniczką), próbuje z kolei odnaleźć zakapturzonego mężczyznę, który pozbawił go Devil Bringera, prawej ręki, dzięki której dysponował on supermocami. Drogi tej trójki krzyżują się w Red Grave City, fikcyjnym mieście inspirowanym współczesnym Londynem, które staje się epicentrum inwazji demonów.
Choć w przeszłości fabuła nie uchodziła za główną atrakcję DMC, Itsuno stwierdził w jednym z przedpremierowych wywiadów, że chce tym razem poruszyć emocje grających (a nawet doprowadzić ich do łez).
Gameplay
DMC5 działa na silniku RE Engine, którego po raz pierwszy użyto przy produkcji Resident Evil 7. Gra stara się łączyć cechy dwóch nurtów serii - gameplayowo nawiązuje do pierwszej czwórki, pod względem estetyki (mniej stylizowanej i bardziej realistycznej) zaś do DmC. Funkcję reżysera pełnił Itsuno, a jego zespół złożony był z weteranów, którzy w niektórych przypadkach z DMC mają do czynienia od samych początków cyklu, czyli od pierwowzoru z 2001 roku.
Jak mówił Hideaki Itsuno, celem jego i jego zespołu było stworzenie najlepszej gry akcji epoki Heisei (epoka trwająca w Japonii od prawie trzydziestu lat, która dobiegnie końca, gdy w przyszłym roku dojdzie do abdykacji obecnie panującego cesarza). Do naszej dyspozycji oddano trzy grywalne postacie różniące się znacząco stylem walki i umiejętnościami. Jest to Nero, który do bitki wykorzystuje mechaniczne protezy zwane “devil breakers” zastępujące Devil Bringera (można je zmieniać), rewolweru czy miecza Red Queen; ma on być dobrym wyborem zwłaszcza dla osób, które chcą czegoś bardziej przystępnego. Dante natomiast korzysta z miecza Rebellion, miecza Spardy, z tzw. devil arms (w tym z Cerberusa znanego z DMC3), ognistych rękawic, a nawet z motocykla (pomysł ten miał być zrealizowany już na PS2, jednak konsola nie była sobie w stanie z nim poradzić); jego umiejętności są bardziej zróżnicowane, dlatego jest lepszym wyborem dla zaawansowanych graczy. Vitale natomiast to prawdziwy oryginał - korzysta z laski i księgi, przyzywając do pomocy demony, jak Griffon (orzeł), Shadow (pantera) czy Nightmare (golem).
W zależności od sytuacji w trakcie rozgrywki przejmiemy kontrolę nad którąś z wymienionych postaci lub będziemy mogli wybrać, kim chcemy zagrać.
Za walkę jesteśmy oceniani - im bardziej efektowny styl, tym lepsza nota. Nota ma z kolei wpływać na ścieżkę dźwiękową (muzyka będzie donośniejsza).
W grze zaimplementowano system rozwoju pozwalający usprawniać umiejętności podopiecznych. Potrzebne są do tego orby, tutejsza waluta, którą zdobywamy eliminując przeciwników. W tym kontekście warto wspomnieć, iż Capcom dodał również system mikrotransakcji, który umożliwi kupowanie orbów za prawdziwe pieniądze.
Oprócz trybu fabularnego gra oferuje także kilka innych atrakcji, jak Void (rozbudowany tryb treningowy pozwalający szlifować umiejętności), tryb fotograficzny i galerię.
Devil May Cry 5 ma działać w 60 klatkach na sekundę na wszystkich platformach.
Wymagania sprzętowe
Minimalne:
- System operacyjny: WINDOWS® 7 (64-BIT)
- Procesor: Intel® Core™ i7-4770 3.4GHz lub lepszy
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX760 lub lepsza
- DirectX: Wersja 11
- Miejsce na dysku: 35 GB dostępnej przestrzeni
Zalecane:
- System operacyjny: WINDOWS® 7 (64-BIT)
- Procesor: Intel® Core™ i7-4770 3.4GHz lub lepszy
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX960 lub lepsza
- DirectX: Wersja 11
- Miejsce na dysku: 35 GB dostępnej przestrzeni
Opinie
PPE, playtest Rogera.
Demo dobiegło końca a na ekranie pojawił się napis: "Devil May Cry is back". Zaiste! Jeśli Capcom niczego po drodze nie spieprzy w marcu będzie to obowiązkowa pozycja każdego fana slasherów. Bo choć gra jedzie na znanym schemacie to robi to w stylu, któremu wlepiam tłuściutkie S.
Warto obejrzeć
Przeczytaj również
Komentarze (21)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych