Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze
Wydane osiem lat temu Kingdoms of Amalur: Reckoning było ciekawym przedsięwzięciem stworzonym przez zespół sformowany przez Curta Schilinga, byłego bejsbolistę znanego z występów w Major League Baseball. Grę oceniano pozytywnie, lecz nie udało jej się trafić pod strzechy wystarczająco dużej liczby graczy, czego z pewnością oczekiwał ówczesny wydawca, czyli Electronic Arts. Zbrojące się w ostatnich latach na potęgę THQ Nordic dostrzegło jednak w marce potencjał. Manifestacją tej wiary będzie remaster, Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, którego premiera odbędzie się w sierpniu.
Premiera - Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
Premiera Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning odbędzie się 18 sierpnia 2020 roku. Gra zostanie wydana na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Edycje
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning będzie dostępne w dwóch wersjach: edycji standardowej oraz kolekcjonerskiej. Ta druga, prócz samej gry, zawierać ma także:
- Figurkę Alyn Shir
- Ścieżkę dźwiękową na płycie CD
- Brelok do kluczy
- Pięć artworków
Fabuła
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning to remaster Kingdoms of Amalur: Reckoning, gry wydanej pierwotnie w 2012 roku na PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Tytuł został w swoim czasie ciepło przyjęty przez graczy i media branżowe. W pracach nad nim brali udział Ken Rolston, który w CV miał prace nad kilkoma częściami serii The Elder Scrolls, pisarz Robert Anthony Salvatore (odpowiedzialny za wykreowanie świata i jego mitologii), znany rysownik Todd McFarlane (w roli ilustratora) oraz Grant Kirkhope (jako kompozytor muzyki). Spiritus movens projektu był natomiast Curt Schiling, ex-bejsbolista.
Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie Amalur, który jest domem dla kilku królestw i zamieszkujących w nich ludów, ras itd. Kraje te żyją z sobą w harmonii do czasu wojennej zawieruchy wywołanej przez niejakiego Gadflowa, który prowadzi swe armie na wschód, do miejsca, gdzie według wierzeń odrodzić ma się bóg zwany Tirnoch. W chwili rozpoczęcia gry wojna trwa już ponad dziesięć lat.
Głównym bohaterem (lub bohaterką) Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest Fateless One, ktoś, kto został bez przeznaczenia - przypadek w tutejszym uniwersum niezwykły, gdyż los każdej żywej istoty jest w nim z góry ustalony. Po śmierci na polu bitwy niespodziewanie powraca on do życia w masowym grobie pośród stosów niezliczonej liczby trupów, po czym -- pozbawiony pamięci -- wyrusza w szeroki świat, by dowiedzieć się prawdy o swoim pochodzeniu. W pierwszej kolejności postanawia odnaleźć niejakiego Fomorousa Huguesa, naukowca odpowiedzialnego za tzw. Studnię Dusz.
Rozgrywka
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning pozwala nam stworzyć własną postać. Zadecydować możemy nie tylko o wyglądzie i płci Fateless One, ale też o rasie (jednej z czterech zamieszkujących Amalur) i bóstwie opiekuńczym. Te dwa ostatnie wybory wpływają na to, jakie bonusy i perki otrzyma nasz avatar.
Rozgrywka, jak wyjaśniał wspomniany Schiling, stara się łączyć cechy serii God of War i The Elder Scrolls IV: Oblivion. System walki jest zręcznościowy, a nasza postać może korzystać z najróżniejszych rodzajów broni - zarówno tych przydatnych do bitki na krótszy dystans, jak i służących do rażenia nieprzyjaciół z większych odległości. Dynamikę starć podnosi dodatkowo możliwość klecenia combosów, wykonywania uników, a także -- od czasu do czasu -- sekwencje QTE. Patentem zasługującym na wzmiankę w tym kontekście jest również tzw. Reckoning Mode, specjalny stan, w który wejść można po nagromadzeniu fate points. W jego trakcie rośnie potencjał bojowy podopiecznego, a czas wokół zaczyna płynąć wolniej.
Choć system walki jest zręcznościowy, w Kingdoms of Amalur nie brakuje elementów i rozwiązań charakterystycznych dla RPG. Z biegiem czasu ciułamy oczywiście doświadczenie, które pozwala wbijać na wyższy poziom. Za to z kolei otrzymujemy punkty pozwalające odblokowywać nowe skille na drzewkach umiejętności. Twórcy przygotowali trzy klasy: Might, Finesse i Sorcery.
Wiele pracy włożono w wykreowanie Amalur. Wspomniany R.A. Salvatore, który publikował m.in. w New York Times, stworzył uniwersum z bogatą historią liczącą 10 tysięcy lat (pierwotnie spisywał on ją z myślą o niewydanej grze MMORPG o nazwie roboczej Copernicus). Świat składa się z pięciu regionów, a sama jego struktura jest otwarta, dając nam sporo swobody i możliwości w kwestii tego, jak poprowadzić przygodę. Oprócz questów powiązanych z głównym wątkiem scenarzyści przygotowali oczywiście dużo zadań pobocznych o najrozmaitszej tonacji: z politycznymi intrygami, romansami czy humorem.
Krainy Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning zamieszkuje też dużo NPC-ów, z którymi można wejść w interakcję: konwersować z nimi (system dialogowy przypomina ten z serii Mass Effect), okradać lub zabijać. Bycie zakapiorem i socjopatą do kwadratu nie jest jednak na dłuższą metę szczególnie opłacalne. Nasze decyzje mają bowiem swoje następstwa i konsekwencje.
Nowości i zmiany - Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest przede wszystkim remasterem, dlatego liczba zmian względem pierwowzoru nie jest duża. Nowa wersja na pewno doczeka się poprawionej oprawy audiowizualnej i pewnych modyfikacji, które mają uczynić rozgrywkę bardziej dopracowaną. Na razie jednak nie poinformowano na czym te zmiany miałyby konkretnie polegać.
Nabywcy edycji Re-Reckoning mogą też liczyć, że otrzymają w pakiecie wszystkie wydane dodatki i rozszerzenia udostępnione po premierze oryginału - od Teeth of Naros do Legend of Ded Kel.
Przeczytaj również
Komentarze (22)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych