Scarlet Nexus (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, PC) - co wiemy o grze
Scarlet Nexus to nowa ambitna gra action-RPG autorstwa Bandai Namco, przy której uwija się doświadczony zespół złożony z twórców hitów wydawanych pod szyldem tej japońskiej firmy, takich jak God Eater (w swoim czasie najgroźniejszy konkurent Monster Huntera), Code Vein (inspirowany grami From action-RPG, który osiągnął dobre wyniki sprzedaży) czy Tales of Vesperia (jedna z bardziej cenionych odsłon cyklu). Ich starania mają dać początek nowej serii.
Premiera
Bandai Namco nie podało jak dotąd, kiedy gra miałaby się pojawić, choć można zakładać, że do sprzedaży trafi jakoś w przyszłym roku. Scarlet Nexus ukaże się na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X.
Polonizacja
Jak na razie brak informacji na ten temat. Najprawdopodobniej jednak Scarlet Nexus nie będzie dostępne w polskiej wersji językowej.
Fabuła i założenia
Akcja Scarlet Nexus rozgrywa się w nie tak dalekiej przyszłości. Odkrycie specjalnego hormonu w ludzkim mózgu staje się naukowym przełomem i cezurą, która wytycza granice starej i nowej rzeczywistości. Od tej pory nawet szary obywatel może korzystać ze zdolności psychokinetycznych, tj. używać swojego mózgu do interakcji z otoczeniem.
Odkrycie hormonu ma też jednak swoje poważne konsekwencje. ‘Podrasowane’ w wyniku wiekopomnych naukowych odkryć mózgi stają się łakomym kąskiem dla tzw. Innych (Other) - tajemniczych istot o nieznanym pochodzeniu, które pewnego dnia przybywają nagle z nieba. Inwazja rychło przerywa sielankę nowej wspaniałej epoki, a beznadzieję sytuacji dodatkowo pogłębia fakt, iż najeźdźcy są niemalże niezniszczalni - konwencjonalna broń nie jest ich bowiem w stanie zabić.
By stawić czoło ofensywie, do życia powołany zostaje specjalny oddział Other Suppression Force (OSF). Jego członek, świeżo przyjęty Yuito Sumeragi, jest głównym bohaterem Scarlet Nexus. Wraz ze swoimi towarzyszami, osobami ze szczególnym talentem do mocy psychokinetycznych, które są jedyną bronią zdolną pokonać Innych, będzie on musiał dać odpór nieprzyjaciołom i przy okazji dowiedzieć się prawdy o różnych zagadnieniach, zwłaszcza genezie supermocy i pochodzeniu wroga.
Rozgrywka
Scarlet Nexus to gra action-RPG, za której produkcję odpowiadają twórcy serii God Eater, Code Vein oraz kilku odsłon Tales of (Vesperia, Symphonia, Abyss). Bandai Namco, jak mówi reżyser Kenji Anabuki, sporo czerpie zwłaszcza z Tales of, wskazując w tym kontekście system walki, system rozwoju, rozwój bohaterów i wyważenie proporcji między fabułą a gameplayem. Anabuki stwierdził, że jego zespół od dawna celował w zmianę klimatów, tj. odejścia od fantasy na rzecz współczesności z pewną domieszką science-fiction i surrealizmu (czego przykładem bywają nierzeczywiste rozmiary i kształty budynków). - [Od dawna] Myśleliśmy o supermocach jako jednym z filarów rozgrywki. W grach fantasy możemy używać magii, ale do futurystycznego settingu supermoce pasują lepiej - wyjaśnił reżyser. Wyraził przy tym nadzieję, że gracze dostrzegą w Scarlet Nexus początek zupełnie nowej serii.
Jedną z głównych atrakcji Scarlet Nexus ma być widowiskowy, a jednocześnie intuicyjny system walki. Gra promowana jest hasłem, że cały świat może być naszą bronią. Dzięki pozazmysłowym supermocom Yuito Sumeragi może używać do walki najróżniejszych elementów otoczenia: począwszy od słupów, skrzynek pocztowych czy pomniejszych gratów walających się po ulicach, a skończywszy chociażby na samochodach lub pociągach. Aby móc podnieść dany obiekt, musimy przytrzymać stosowny przycisk odpowiednio długo. Im jest on cięższy, tym dłużej należy wykonywać tę czynność. To też jeden z przykładów intuicyjnego sterowania i przystępnej rozgrywki, na co wskazywał reżyser. Scarlet Nexus ma być generalnie pozbawione przytłaczającej liczby wskaźników i pomimo zręcznościowego systemu walki nie będzie wymagać od grających uczenia się skomplikowanych kombinacji przycisków.
Robienie użytku z dobrodziejstw supermocy to jednak nie wszystko. Głębi rozgrywce ma dodawać również obecność standardowego uzbrojenia, np. mieczów. Na naszej drodze spotkamy różne rodzaje przeciwników, co może wymagać regularnych zmian strategii i sposobów działania. Jednocześnie na względzie mieć należy, że o ile Innych da się nadwątlić zwykłym uzbrojeniem, o tyle ich rdzeń zniszczyć da się wyłącznie za pomocą zdolności psychokinetycznych - tutejszego osinowego kołka.
Twórcy nie ujawnili jak dotąd informacji nt. struktury gry. Można jednak domniemywać, że będzie ona questowa, przywodząc na myśl np. wspomnianą wyżej serię God Eater. Nie wiadomo też, czy developer zaimplementuje jakieś funkcje sieciowe (są na to jednak spore szanse).
Wspominając z kolei o wersjach na PlayStation 5 i Xbox Series, przedstawiciele Bandai Namco napomknęli, że posiadacze nowych sprzętów mogą oczekiwać grafiki wyświetlanej w rozdzielczości 4K, szybszych loadingów dzięki dyskom SSD i płynniejszej animacji. Osoby, które zakupią Scarlet Nexus na Xbox One będą także mogły skorzystać z funkcji Smart Delivery i zagrać w lepszą wersję gry na Xbox Series X za darmo.
Video - Scarlet Nexus
Przeczytaj również
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych