Tales of Vesperia - opis gry
Tales of Vesperia jest kolejną odsłoną cyklu gier RPG stworzoną przez japońskie studio Namco Tales i wydaną w Europie przez Namco Bandai Games na konsolę Xbox 360. Vesperia ukazała się także na PlayStation 3, ale wyłącznie na terenie Japonii.
Historia, jaką opowiada Tales of Vesperia, jest dość standardowa jak na japoński tytuł z gatunku RPG. Główny bohater gry, Yuri, który jest byłym rycerzem imperium, wyraża swój sprzeciw wobec rządom imperatora i polityków. Pomimo tego, że na zewnątrz wydaje się czasem cyniczny i sarkastyczny, to w środku ma bardzo dobrze poukładane priorytety moralne, co sprawia, że szybko staje się wiarygodnym liderem grupy młodych ludzi, którzy tak jak on chcą coś zmienić w otaczającej ich rzeczywistości. I przy okazji poznać lepiej samych siebie.
Vesperia nie odeszła wcale od podstaw zabawy znanych z serii Tales of... - przez około połowę gry gracz przemieszcza się głównym bohaterem po sporych rozmiarów globie, eksplorując po drodze miasta, wioski oraz pola bitwy. Batalie przebiegają tradycyjnie na innym ekranie, niż ten, na którym przemierzamy normalnie świat Tales of Vesperia.
Kamera ukazuje pole walki nieco z boku, przywołując efekt znany z bijatyk 3D - postać, którą steruje gracz, może biegać jedynie w lewo i w prawo. Kiedy jednak przytrzymamy lewy trigger pada okaże się, że możemy swobodnie wbiegać w głąb ekranu, jak na pełnoprawnej trójwymiarowej arenie. Daje to możliwość robienia skomplikowanych manewrów, w tym np. ucieczki przed bossem. Walki przebiegają w czasie rzeczywistym i są bardzo dynamiczne.
W przypadku Tales of Vesperia mamy do czynienia z jedną z najpiękniejszych gier RPG wykonanych techniką cel-shading. Uwagę zwracają pięknie animowane cut-scenki, w których występują bardzo zaawansowane graficznie modele postaci, przypominające bohaterów wyjętych z wysokobudżetowego filmu anime.
Komentarze (23)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych