S.T.A.L.K.E.R. 2 (PC, Xbox Series X|S) - co wiemy o grze
Wygląda na to, że po wielu latach burzliwego procesu produkcji w końcu ma realną szansę się ukazać. Ukraińskie studio GSC Game World, które także w tej dekadzie musiało się wyciągać z niebytu, planuje premierę gry na przyszły rok. Ma to być zdecydowanie najambitniejszy projekt w historii tego niegdyś największego wschodnioeuropejskiego developera. Według szefa GSC będzie on "albo arcydziełem, albo niczym".
Premiera
S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie mieć premierę w 2021 roku. Gra ukaże się na PC oraz Xbox Series X|S (jako konsolowy exclusive). Będzie to jednocześnie pierwsza odsłona cyklu wydana na konsolach.
Historia produkcji
S.T.A.L.K.E.R. 2 jest grą, która przechodziła bardzo burzliwy proces produkcji. Tytuł pierwotnie zapowiedziano w 2010, jednak dwa lata później prace nad nim wstrzymano. Jak wówczas tłumaczono w oficjalnych komunikatach, powodem był brak porozumienia między inwestorami a właścicielami praw do marki S.T.A.L.K.E.R., a także kłopoty finansowe developera, ukraińskiego studia GSC Game World, które przez kilka miesięcy nie wypłacało pensji swoim pracownikom (zaradzić temu miało właśnie pozyskanie nowych inwestorów).
Przez pewien czas GSC funkcjonowało na znacznie mniejszą skalę ograniczając się wyłącznie do zarządzania swoją własnością, a jego pracownicy rozpierzchli się na cztery strony świata, zakładając np. studio Vostok Games, które wyprodukowało strzelaninę MMO Survarium mocno inspirowaną uniwersum S.T.A.L.K.E.R.
Z niebytu Ukraińcy wrócili pod koniec 2014 roku, zapowiadając, że pracują nad nowym projektem. Byli nim, jak się później okazało, Kozacy 3. To właśnie na fanpage’u tej gry zamieszczono zajawkę informującą, że S.T.A.L.K.E.R. 2 istnieje i ukaże się w 2021 roku.
Na razie GSC wydaje się być na dobrej drodze, by zrealizować ten. Zamiar wydania gry w przyszłym roku potwierdzają upublicznione latem podczas Xbox Games Showcase nowe informacje i materiały.
Fabuła
Jak powiedział w jednym z wywiadów Siergiej Grigorowicz, szef GSC Game World, S.T.A.L.K.E.R. 2 nie będzie tą samą grą co projekt, nad którym prace przerwano w 2012 roku. Według pierwotnych planów akcja ‘dwójki’ miała rozgrywać się po wydarzeniach ukazanych w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, a głównym bohaterem miał pozostać Striełok. Aleksiej Sytianow w opublikowanym przed kilku laty wywiadzie ujawnił, że prace nad scenariuszem zostały ukończone, jednak obecnie nie wiadomo, czy i w jakim stopniu będzie on kanwą dla nowej inkarnacji.
S.T.A.L.K.E.R. 2 ponownie zabiera nas do Zony, skażonego obszaru wokół czarnobylskiej elektrowni jądrowej. Jest ona miejscem skrajnie niebezpiecznym: zapuszczającym się do niej grozi nie tylko promieniowanie, ale też różnego rodzaju zmutowane stworzenia i przedziwne anomalie wymykające się logice i ignorujące prawa natury. Mnogość niebezpieczeństw nie powstrzymuje jednak śmiałków organizujących tam wyprawy. - Łowcy nagród przeczesują najdalsze zakamarki Zony, wabieni jej skarbami i tajemnicami. Niektórzy uciekają przed własną przeszłością, inni zaślepieni są wizją bogactw, a jeszcze inni chcą odkryć prawdę. Niezależne od motywacji ludzi tych nazywa się STALKER-ami. Ty jesteś jednym z nich - pisał Zachar Bocharow z GSC, przedstawiając główne założenia gry we wpisie zamieszczonym na blogu Xbox Wire. Zadeklarował w nim jednak przy okazji, że Zona wciąż pozostaje kluczową i wyjątkową 'postacią' uniwersum.
Rozgrywka
GSC Game World do tej pory nie ujawniło żadnych materiałów rozgrywki, można jednak domniemywać, że jej główne założenia względem trzech poprzednich części nie ulegną zmianie. Nadal będziemy mieć do czynienia ze strzelaniną FPP z domieszką elementów survivalowych.
W dotychczas udostępnionych informacjach twórcy zwracają uwagę przede wszystkich na wielki rozmach S.T.A.L.K.E.R. 2. Developerzy podkreślają, że ich wizji nie ogranicza już niedomagający hardware. Zona, do której się udamy, będziemy w pełni otwartym światem - “jednym z największych dotąd”, jak stwierdził wspomniany Bocharow. Twórcy dokładają starań, by “z miłością i pasją” powołać go do życia przy pomocy współczesnych technologii.
Filarem rozgrywki będzie technologia A-Life 2.0, która ma sprawić, że Zona istotnie stanie się tętniącym życiem (na swój sposób...) wiarygodnym światem. Przebywające w niej potwory i Stalkerzy mają na różne sposoby wchodzić ze sobą w interakcję. Dochodzić też będzie do rozmaitych wydarzeń, incydentów i spotkań, które mogą zostać sprokurowane bez naszego w nich udziału, a nawet bez naszej wiedzy.
Swoboda działania to natomiast kolejny ważny aspekt rozgrywki. W trakcie trwania będziemy wielokrotnie zmuszeni podejmować decyzje, zarówno te mające niewielkie przełożenie na otaczającą nas rzeczywistość, jak i naznaczające całą Zonę, co pozwoli wpłynąć na bieg głównego wątku i zakończenie. Zakończeń, tak swoją drogą, ma być “wiele”.
Przejście poprzednich części S.T.A.L.K.E.R. nie będzie konieczne, by odnaleźć się w tutejszym uniwersum, lecz według przytaczanego wcześniej Grigorowicza warto to zrobić dla większej i głębszej immersji.
Video - S.T.A.L.K.E.R. 2
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.
Przeczytaj również
Komentarze (72)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych