S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

8,2
90 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
GSC Game World
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-32
Premiery
Świat:
20.03.2007
Europa:
23.03.2007
Polska:
13.04.2007
Producent:
GSC Game World
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-32
Premiery
Świat:
20.03.2007
Europa:
23.03.2007
Polska:
13.04.2007

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - opis gry

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez ukraińskie studio GSC Game World i wydana przez THQ na komputery osobiste. Tytuł był inspirowany “Piknikiem na skraju drogi”, powieścią science fiction autorstwa braci Strugackich.

Akcja gry toczy się w alternatywnej rzeczywistości. Katastrofa elektrowni jądrowej w Czarnobylu ma tutaj o wiele poważniejsze konsekwencje niż w rzeczywistości. Na terenach wokół niej, które zostają nazwane “Zoną”, pojawiają się zmutowane zwierzęta, bandyci oraz dziwaczne anomalie mające jedną wspólną cechę - są śmiertelnie niebezpieczne. Mimo jednak tych wszystkich plag miejsce przyciąga naukowców, podróżników i poszukiwaczy ‘skarbów’ zwanych stalkerami. My wcielamy się właśnie w takiego stalkera, choć z amnezją, który budzi się w wiosce niedaleko Zony i na swoim PDA ma tylko jedną wiadomość mówiącą mu, że ma zabić faceta o pseudonimie Strelok.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nasz podopieczny porusza się po otwartym terenie o powierzchni -- według twórców -- trzydziestu kilometrów kwadratowych. Tutejsza zona składa się w sumie z osiemnastu lokacji ‘odgrodzonych’ loadingami. Produkcja Ukraińców posiada pewne cechy RPG. Wprawdzie nie ma tu rozwijania parametrów, ale główny bohater jest w stanie nawiązywać relacje z napotykanymi NPC-ami. Ci często należą do jakich frakcji, przez co pomoc im może nam podwyższyć reputację w danej grupie, a ta z kolei pozwala zdobyć dostęp do ciekawych informacji i przydatnych przedmiotów. W grze zaimplementowano system zmiennych pór dnia.

W S.T.A.L.K.E.R. spore znaczenie ma zarządzanie ekwipunkiem. Po pierwsze, ilość miejsca w inwentarzu jest ograniczona, po drugie, bronie i pancerze z czasem niszczeją. Nasz podopieczny ma do dyspozycji także znaleźne artefakty, choć zaznaczyć warto, iż wyekwipowanie ich ma zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Stalker musi także w trakcie swoich poczynań zważać na poziom promieniowania, głód i stan krwawiących ran, jeśli takowe posiada.

Gra oprócz singla posiada multiplayer dla maksymalnie 32 osób.

Wideo - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper