S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - opis gry
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Heart of Chernobyl) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio GSC Game World. Tytuł ukazał się na PC i Xbox Series X|S.
Fabuła - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Skif, nasz główny bohater, ogólnie rzecz biorąc, jest nikim. Trafia do Zony, by wypróbować urządzenie pozwalające odszukiwać artefakty. Szybko się przekonuje o tym, że tutejszy świat rządzi się swoimi sprawami i nie może liczyć na pomoc innych. Po krótkim prologu naszym zadaniem jest odkryć, kto nas wystawił do wiatru i ukradł skaner.
Rozgrywka - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Pod względem rozgrywki S.T.A.L.K.E.R. 2 to nadal jest FPS z drobnymi elementami immersive simu, w którym ogromne znaczenie ma umiejętne zarządzanie ekwipunkiem. Non stop stajemy przed dylematami, czy może warto sprzedać parę apteczek i paczek amunicji, by móc zabrać z sobą z ruin ciekawy osprzęt na handel. A może warto zaryzykować i przeładować się, co ma bezpośrednie przełożenie na zmęczenie naszej postaci, a co za tym idzie, manewrowanie w intensywnych sytuacjach. Skif ma ograniczoną pojemność swojego, umownego plecaka, a jedyną opcją, by nieść więcej, to… ulepszenie broni, by ta ważyła mniej. Kilogram tu, pół kilograma tam i już możemy z sobą zabrać dużo więcej.
Do tego potrzebna jest jednak kasa, tutaj w formie kredytów. Bierzemy ją albo z handlu, albo za wykonywanie zadań i zleceń dla frakcji. Te pierwsze są jednorazowe, co oczywiste. Zlecenia wykonywać możemy wielokrotnie, choć nagrody za nie nie są aż tak imponujące i warto w ich przypadkach sobie przeliczyć, czy nagroda warta jest zużytych zasobów. Bo o ile odstrzelenie jakiegoś bandyty może być proste, tak zdobycie artefaktu lub odzyskanie paczki może się po drodze skomplikować przez niespodziewany atak sfory napromieniowanych psów. S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla nie wybacza, nawet na normalnym poziomie trudności.
Liczba rzeczy, która jest w stanie nas zabić — imponuje. Dostać kulkę? Oklepane. Wykrwawić się po ataku psów? Nad wyraz częste. Zrobić kilka kroków za daleko i wleźć do strefy, gdzie promieniowanie zabija w dwie sekundy? Do tego pomniejsze anomalie pokroju wyładowań elektrycznych, wirów powietrza, ognistych słupów czy trujących oparów.
Gra oferuje tryb wieloosobowy, jednak został on udostępniony pewien czas po premierze.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych