S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

5,8
9 oceny

Ocena wg platformy:

XSX|S 6.2
PC 6.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
GSC Game World
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP
Premiery
Świat:
20.11.2024
Europa:
20.11.2024
Polska:
20.11.2024
Producent:
GSC Game World
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strzelanina FPP
Premiery
Świat:
20.11.2024
Europa:
20.11.2024
Polska:
20.11.2024

Poradnik S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

STALKER 2 gold
Mateusz Wróbel

Mateusz Wróbel

STALKER 2 - poradnik. Solucja, misje główne, questy poboczne, zagadki, mechaniki, walka, mapa, trofea
XSX|S PC

Recenzja redakcji

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
8.5
S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla — recenzja gry. Powrót do Zony po 15 latach
XSX|S PC

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - opis gry

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Heart of Chernobyl) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio GSC Game World. Tytuł ukazał się na PC i Xbox Series X|S.

Fabuła - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Dalsza część tekstu pod wideo

Skif, nasz główny bohater, ogólnie rzecz biorąc, jest nikim. Trafia do Zony, by wypróbować urządzenie pozwalające odszukiwać artefakty. Szybko się przekonuje o tym, że tutejszy świat rządzi się swoimi sprawami i nie może liczyć na pomoc innych. Po krótkim prologu naszym zadaniem jest odkryć, kto nas wystawił do wiatru i ukradł skaner.

Rozgrywka - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Pod względem rozgrywki S.T.A.L.K.E.R. 2 to nadal jest FPS z drobnymi elementami immersive simu, w którym ogromne znaczenie ma umiejętne zarządzanie ekwipunkiem. Non stop stajemy przed dylematami, czy może warto sprzedać parę apteczek i paczek amunicji, by móc zabrać z sobą z ruin ciekawy osprzęt na handel.  A może warto zaryzykować i przeładować się, co ma bezpośrednie przełożenie na zmęczenie naszej postaci, a co za tym idzie, manewrowanie w intensywnych sytuacjach. Skif ma ograniczoną pojemność swojego, umownego plecaka, a jedyną opcją, by nieść więcej, to… ulepszenie broni, by ta ważyła mniej. Kilogram tu, pół kilograma tam i już możemy z sobą zabrać dużo więcej.

Do tego potrzebna jest jednak kasa, tutaj w formie kredytów. Bierzemy ją albo z handlu, albo za wykonywanie zadań i zleceń dla frakcji. Te pierwsze są jednorazowe, co oczywiste. Zlecenia wykonywać możemy wielokrotnie, choć nagrody za nie nie są aż tak imponujące i warto w ich przypadkach sobie przeliczyć, czy nagroda warta jest zużytych zasobów. Bo o ile odstrzelenie jakiegoś bandyty może być proste, tak zdobycie artefaktu lub odzyskanie paczki może się po drodze skomplikować przez niespodziewany atak sfory napromieniowanych psów. S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla nie wybacza, nawet na normalnym poziomie trudności.

Liczba rzeczy, która jest w stanie nas zabić — imponuje. Dostać kulkę? Oklepane. Wykrwawić się po ataku psów? Nad wyraz częste. Zrobić kilka kroków za daleko i wleźć do strefy, gdzie promieniowanie zabija w dwie sekundy? Do tego pomniejsze anomalie pokroju wyładowań elektrycznych, wirów powietrza, ognistych słupów czy trujących oparów.

Gra oferuje tryb wieloosobowy, jednak został on udostępniony pewien czas po premierze.

Wideo - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper