S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - opis gry
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Heart of Chernobyl) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio GSC Game World. Tytuł ukazał się na PC i Xbox Series X|S.
Fabuła - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Skif, nasz główny bohater, ogólnie rzecz biorąc, jest nikim. Trafia do Zony, by wypróbować urządzenie pozwalające odszukiwać artefakty. Szybko się przekonuje o tym, że tutejszy świat rządzi się swoimi sprawami i nie może liczyć na pomoc innych. Po krótkim prologu naszym zadaniem jest odkryć, kto nas wystawił do wiatru i ukradł skaner.
Rozgrywka - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Pod względem rozgrywki S.T.A.L.K.E.R. 2 to nadal jest FPS z drobnymi elementami immersive simu, w którym ogromne znaczenie ma umiejętne zarządzanie ekwipunkiem. Non stop stajemy przed dylematami, czy może warto sprzedać parę apteczek i paczek amunicji, by móc zabrać z sobą z ruin ciekawy osprzęt na handel. A może warto zaryzykować i przeładować się, co ma bezpośrednie przełożenie na zmęczenie naszej postaci, a co za tym idzie, manewrowanie w intensywnych sytuacjach. Skif ma ograniczoną pojemność swojego, umownego plecaka, a jedyną opcją, by nieść więcej, to… ulepszenie broni, by ta ważyła mniej. Kilogram tu, pół kilograma tam i już możemy z sobą zabrać dużo więcej.
Do tego potrzebna jest jednak kasa, tutaj w formie kredytów. Bierzemy ją albo z handlu, albo za wykonywanie zadań i zleceń dla frakcji. Te pierwsze są jednorazowe, co oczywiste. Zlecenia wykonywać możemy wielokrotnie, choć nagrody za nie nie są aż tak imponujące i warto w ich przypadkach sobie przeliczyć, czy nagroda warta jest zużytych zasobów. Bo o ile odstrzelenie jakiegoś bandyty może być proste, tak zdobycie artefaktu lub odzyskanie paczki może się po drodze skomplikować przez niespodziewany atak sfory napromieniowanych psów. S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla nie wybacza, nawet na normalnym poziomie trudności.
Liczba rzeczy, która jest w stanie nas zabić — imponuje. Dostać kulkę? Oklepane. Wykrwawić się po ataku psów? Nad wyraz częste. Zrobić kilka kroków za daleko i wleźć do strefy, gdzie promieniowanie zabija w dwie sekundy? Do tego pomniejsze anomalie pokroju wyładowań elektrycznych, wirów powietrza, ognistych słupów czy trujących oparów.
Gra oferuje tryb wieloosobowy, jednak został on udostępniony pewien czas po premierze.
Galeria - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl








Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych