Far Cry 2 - opis gry
Far Cry 2 jest strzelaniną z pierwszej osoby z akcją umiejscowioną w otwartym świecie. Deweloperem i wydawcą gry jest Ubisoft, a Far Cry 2 ukazał się na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360 w 2008 roku. Studio Crytek, które odpowiada za oryginał, nie brało udziału w procesie powstawania „dwójki”.
Na początku możemy dokonać wyboru, jaką postacią pokierujemy. Decyzja ta nie ma jednak większego znaczenia, a bohaterowie, których nie wybierzemy podczas rozgrywki będą pełnić funkcję "kumpli" naszego protagonisty. Akcja gry ma miejsce w 2008 roku w środkowej Afryce, ale fabuła w Far Cry 2 ma znaczenie marginalne. Gracz wie jedynie, że głównym celem jest znalezienie i zlikwidowanie osobnika o ksywie Szakal. Jegomość to główny antagonista w grze, który zarabia pieniądze, zaopatrując w broń dwie walczące ze sobą frakcje, APR oraz UFLL, dla których należy wykonywać zlecenia. Na wstępie główny bohater dowiaduje się, że zaraził się malarią, która może doprowadzić do śmierci, a jedynym ratunkiem jest stałe zażywanie leków. Aby je zdobyć, trzeba będzie wykonywać misje.
Teren, jaki oddano nam do dyspozycji, liczy sobie 50 km2. Akcję śledzimy w trybie FPP, a wymiany ognia obywają się podobnie jak w innych pierwszoosobowych shooterach. Gracz może wykonywać misje popychające fabułę do przodu, opcjonalne side-questy, jak również poświecić czas na zbieractwo. Do celu prowadzi z reguły wiele ścieżek i to od nas zależy, w jaki sposób podejdziemy do zadania polegającego na zniszczeniu bazy wroga. Ogromne tereny przemierzać można z pomocą pojazdów, jednak te często się psują, podobnie jak stara broń. Należy je wówczas naprawić, a jeśli to nie skutkuje, wydać zgromadzone środki na nowy środek lokomocji lub pukawkę. Główny bohater choruje na malarię, ważne więc, aby zawsze mieć pod ręką niezbędne lekarstwa. Istnieje także możliwość zabawy online dla maksymalnie szesnastu graczy.
Deweloper Far Cry 2, Ubisoft Montreal, użył swojego autorskiego silnika Dunia, który pozwolił na wykreowanie ogromnego świata gry. Wprawdzie nie wszędzie można się dostać, nie brakuje również sztucznych ścian i ograniczeń, mimo to teren, jaki oddano nam do dyspozycji, jest naprawdę spory, a graficznie prezentuje się co najmniej solidnie.
Komentarze (48)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych