Sackboy: Wielka Przygoda (PS4, PS5) - premiera, cena, informacje o grze
Seria LittleBigPlanet na jakiś czas poszła w odstawkę, lecz podobny los nie spotkał Sackboya - jedną z maskotek Sony (zwłaszcza z czasów PS3). Już w przyszłym miesiącu premierę mieć będzie Sackboy: Wielka Przygoda, pełnokrwisty trójwymiarowy platformer autorstwa Sumo Digital, który po swojemu próbuje tchnąć nowe życie w hasło “play, create, share”.
Premiera
Sackboy: Wielka Przygoda ukaże się na PlayStation 4 i PlayStation 5. Ta pierwsza wersja będzie miała swoją ogólnoświatową premierę 12 listopada, druga trafi zaś do sprzedaży w Europie 19 listopada wraz z nową konsolą Sony.
Cena
Gra będzie dostępna w dwóch edycjach.
Standardowa (PS4, PS5) - 299,00 zł (PS Store)
Deluxe (PS4, PS5) - 389,00 zł (PS Store)
Edycja Deluxe oprócz gry oferuje dodatkowo:
- Cyfrowy artbook
- Cyfrową ścieżkę dźwiękową
- Cztery kostiumy dla Sackboya
- Cztery gesty dla Sackboya
- 20 avatarów
Polonizacja
Gra będzie dostępna w polskiej wersji językowej (napisy).
Fabuła
Nikczemny Vex, istota stworzona z chaosu i strachu, porywa przyjaciół Sackboya, a następnie zmusza ich do pracy nad urządzeniem zwanym Wichrzycielem, który przemienić ma sielankowy, przyjazny Świat Rzemiosła w wyzutą z życia krainę koszmarów. Ostatnią instancją mogącą powstrzymać zwycięski pochód antagonisty i jego sił zła jest pradawny zakon Włóczkowych Rycerzy, do którego dołącza Sackboy - główny bohater opowieści.
Rozgrywka
Sackboy: Wielka Przygoda to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez Sumo Digital, brytyjskie studio odpowiedzialne m.in. za LittleBigPlanet 3. - Po rozpoczęciu prac nad tym projektem zaczęliśmy zadawać sobie pytanie, co dalej z Sackboyem. Powiedzieliśmy sobie, że stworzymy możliwie najlepszą platformówkę 3D, a jeśli zachowamy skupienie, damy radę zrealizować ten cel - powiedział Ned Waterhouse, reżyser gry, omawiając pierwszy etap produkcji. Waterhouse stwierdził, że po zakończeniu prac nad LBP3 zespół chciał spróbować czegoś nowego, a okazję dostrzegł w dodaniu głębi aspektowi platformówkowemu. Od tego założenia prowadziła już prosta droga do daleko idącej redefinicji filozofii stanowiącej istotę LittleBigPlanet - hasła “graj, twórz, dziel się”.
Graj i twórz
Sackboy: Wielka Przygoda nie oferuje rozbudowanego edytora na modłę LittleBigPlanet, który -- po przejściu podstawowego trybu -- stanowiłby w zasadzie nieograniczone źródło nowych wyzwań i atrakcji. Zamiast tego Sumo Digital podjęło starania, by dostarczyć graczom jak najwięcej zawartości wartej swojej ceny. A, zauważa trzeźwo Waterhouse, jest to cena gry AAA.
Świat Rzemiosła składa się z pięciu regionów - pięciu podstawowych oraz jednego bonusowego dostępnego w ramach endgame po pokonaniu ostatniego bossa. Twórcy podkreślają i zapewniają, że wykreowane przez nich uniwersum cechuje wielka różnorodność - Sackboy w trakcie swojej przygody odwiedza lokacje inspirowane Himalajami i dżunglą amazońską, trafia do podwodnych i podziemnych światów, eksploruje kosmos itd. Reżyser gry wspomina o “setkach plansz”, dodając przy tym, iż każdy level to unikat, wyzwanie oferujące coś nowego, a nie recykling assetów służący do sztucznego rozdmuchiwania zawartości.
Zróżnicowane plansze to także zróżnicowane przeszkadzajki. W radzeniu sobie z nimi Sackboyowi pomaga szeroki wachlarz umiejętności - znacznie szerszy niż w serii LittleBigPlanet, czego przykładem np. dodanie turlania i trzepotania rękami. Projektanci z Sumo Digital starali się znaleźć złoty środek między przystępnością a wyzwaniem satysfakcjonującym najbardziej doświadczonych graczy. Efekt? Podstawowe poziomy zostały skonstruowane tak, żeby można je było przejść korzystając z najbardziej podstawowych zdolności głównego bohatera, z kolei reszta (znalezienie wszystkich sekretów, zdobycie złotej rangi, endgame, platynowe trofeum) poważniej przetestuje zręczność i refleks grających. Zaliczenie jednego z bonusowych, ekstremalnych leveli zajmuje dla przykładu dziesięć minut i trzeba się z nim uporać nie tracąc życia.
Na tym nie koniec. Pomocą służy też kilka innych patentów. Wezwać można chociażby “copter”, jeśli gramy z innymi. Jeżeli postać przewodnika jest w stanie przejść planszę, inni też będą w stanie to zrobić. Oprócz tego można też wyłączyć licznik żyć, a w przypadku gdy jesteśmy subskrybentami usługi PlayStation Plus, skorzystać z funkcji, jakie przynosi interfejs PlayStation 5, poprzez który otrzymujemy informacje o przygotowanych przez twórców zadaniach i filmiki instruktażowe.
Jak wspomniano, w Sackboy: Wielka Przygoda nie zaimplementowano edytora. Pewnym odpowiednikiem jest za to możliwość modyfikowania wyglądu głównego bohatera. Dostępnych (przynajmniej na start) będzie kilkadziesiąt kostiumów, których poszczególne części można kustomizować według własnego uznania.
Dziel się
Multiplayer to główny filar Sackboy: Wielka Przygoda. - Chcieliśmy stworzyć świetną platformówkę, ale ta platformówka powinna być jeszcze lepsza, kiedy grasz w nią ze znajomymi - przekonywał Ned Waterhouse. Gra pozwala na wspólną zabawę maksymalnie czterem osobom jednocześnie.
Tryb wieloosobowy, jak wynika z wypowiedzi reżysera, nie będzie czymś dokoptowanym na siłę. Sumo Digital przygotowało pewną liczbę poziomów wymagających współpracy. Pojawią się co-opowe mechaniki i różne rodzaje interakcji między postaciami graczy, np. chwytanie i rzucanie kompanami. Waterhouse zażartował nawet, że niektóre z nich mogą doprowadzić do świątecznych scysji w rodzinach.
Video - Sackboy: Wielka Przygoda
Przeczytaj również
Komentarze (51)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych