Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Switch) - premiera, cena, informacje o grze
Choć wydany pierwotnie w 2013 roku Super Mario 3D World w żadnym wypadku nie był sprzedażowym niewypałem, nie ulega wątpliwości, że gra, gdyby tylko ukazała się na popularniejszej platformie, mogłaby liczyć na zdecydowanie lepszy wynik. I tak Super Mario 3D World + Bowser’s Fury to kolejny tytuł Nintendo z czasów Wii U, który ukazuje się na odnoszącym sukcesy Switchu, by w pełni rozwinąć skrzydła i trafić do szerszego grona odbiorców.
Premiera
Ogólnoświatowa premiera Super Mario 3D World + Bowser’s Fury odbędzie się 12 lutego 2021 roku. Tytuł ukaże się na Nintendo Switch.
Cena
Edycja standardowa - 249,80 zł (eShop)
Polonizacja
Gra (najprawdopodobniej) nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej.
Fabuła
Fabuła, podobnie jak w większości gier z Mario w roli głównej, jest minimalistyczna i ma charakter czysto pretekstowy. Akcja rozgrywa się tym razem w królestwie Sprixie, które miało pecha znaleźć się na celowniku wiecznie knującego Bowsera. Arcywróg głównego bohatera zaczął bowiem z jakiegoś powodu wyłapywać miejscowe księżniczki i więzić je w słojach.
Dowiedziawszy się przypadkowo o tej intrydze od ostatniej z księżniczek, która sama wkrótce żegna się z wolnością, Mario wraz ze swoją świtą (bratem Luigim, Peach i Toadem) natychmiast udaje się do Sprixie z odsieczą.
Rozgrywka
Super Mario 3D World
Super Mario 3D World to platformówka, która -- jak tłumaczyli twórcy -- stanowi swego rodzaju pomost między dwuwymiarowymi i trójwymiarowymi odsłonami serii. Swobodzie poruszania towarzyszą tu elementy i rozwiązania charakterystyczne dla klasycznych, dwuwymiarowych części Super Mario: bardziej liniowa konstrukcja plansz, konieczność dotarcia do masztu z zawieszoną na niej flagą czy limit czasu wyznaczony na przejście levelu.
Największą nowością w Super Mario 3D World był pełnoprawny multiplayer umożliwiający przechodzenie gry razem z drugą, trzecią i czwartą osobą - patent nieobecny wcześniej w głównych odsłonach serii, a do którego implementacji Nintendo przymierzało się już w czasach Super Mario 64 (druga osoba miała grać Luigim, lecz ze względu na ograniczenia Nintendo 64 developerzy zrezygnowali z tego pomysłu). Co z tym idzie, Mario nie jest tu jedyną grywalną postacią. Kontrolować możemy też Luigiego, księżniczkę Peach, Toada bądź Rosalinę (ta ostatnia odblokowywana jest dopiero po ukończeniu kampanii).
Bohaterowie różnią się pod względem umiejętnościami: Mario jest najbardziej zbalansowany ze wszystkich; Luigi skacze wysoko, lecz od swojego brata odstaje pod względem ‘przyczepności’ (ma większe trudności z wyhamowaniem po rozpędzeniu się); Peach potrafi utrzymywać się dłużej w powietrzu, ale jednocześnie wolniej biega; Toadowi najgorzej wychodzą skoki, choć jest najszybszy, z kolei Rosalina dysponuje swoim obrotowym atakiem z Super Mario Galaxy będąc przy tym najwolniejszą ze wszystkich dostępnych postaci.
Zdolności bohaterów modyfikują dodatkowo power-upy porozmieszczane na planszach. Oprócz tych znanych z wcześniejszych części, jak chociażby ognisty kwiatek dający możliwość ciskania ognistymi kulami lub boomerang flower pozwalający rzucać bumerangiem, w Super Mario 3D World pojawia się dla przykładu kostium kota (dostępny po zebraniu dzwoneczka), dzięki któremu można poruszać się szybciej, atakować przeciwników pazurami i wspinać po stromych ścianach, wisienki klonujące kierowaną przez nas postać, pudła strzelające kulami armatnimi czy maska goomby, po założeniu której inne goomby nie widzą w nas wroga.
Na przejście w Super Mario 3D World czeka dwanaście światów (osiem podstawowych plus cztery bonusowe), a każdy z nich składa się z pewnej liczby plansz. Na każdym levelu znaleźć możemy trzy zielone gwiazdki odblokowujące dostęp do dodatkowych wyzwań. O ile samo przejście ‘głównego wątku’ nie powinno sprawiać większych trudności doświadczonym graczom, gromadzenie gwiazdek i post-game ze swoją zawartością poprzeczkę zawieszają już znacznie wyżej.
Wersja na Nintendo Switch oferuje kilka nowości w porównaniu z oryginałem wydanym na Wii U. Ta najważniejsza to sieciowy multiplayer (wymaga wykupienia abonamentu), ale oprócz niego podkręcono też tempo rozgrywki, dodano możliwość pozyskiwania power-upów dzięki figurkom amiibo, funkcję Snapshot, która jest tutejszym odpowiednikiem trybu fotograficznego, oraz znaleziono nowe zastosowanie dla znaczków/naklejek (stamps) zdobywanych w trakcie zabawy. Pierwotnie udostępnione z myślą o serwisie społecznościowym Miiverse, tutaj pozwalają ozdobić fotografowane otoczenie.
Bowser’s Fury
Poza pomniejszymi usprawnieniami i dodatkami twórcy udostępnili także zupełnie nową kampanię, Bowser’s Fury, która dostępna jest jako oddzielna pozycja do wyboru z poziomu menu głównego.
Jeśli chodzi o założenia zabawy, Bowser’s Fury znacząco odbiega od schematu rozgrywki Super Mario 3D World. Tym razem trafiamy do lokacji zwanej Lake Lapcat terroryzowanej przez gigantycznego Bowsera. Rzecz nie polega na przejściu z punktu A do punktu B, tylko na przeczesywaniu sporych rozmiarów mapy w poszukiwaniu specjalnych znajdziek, tzw. Cat Shines. Jeśli zdobędziemy ich wystarczająco dużo, wielki dzwon umiejscowiony na planszy odzyska swoją moc, pozwalając również Mario zwiększyć gabaryty i w efekcie stanąć do walki z przeciwnikiem jak równy z równym.
Realizację zadania utrudniają nam nie tylko porozmieszczane na planszy przeszkadzajki, ale też sam Bowser. Co pewien czas wpada nawet w furię, co diametralnie zmienia warunki panujące w Lake Lapcat (rzecz jasna na naszą niekorzyść) - niebo zasnuwają ciemne chmury, pojawiają się błyskawice i szereg nowych niebezpieczeństw.
W Bowser’s Fury można grać z drugą osobą - przejmuje ona wówczas kontrolę nad współpracującym z Mario Bowserem Jr., który dysponuje własnym wachlarzem umiejętności. Luigi, Toad, Peach i Rosalina są w nowej kampanii nieobecni.
Video - Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
Przeczytaj również
Komentarze (53)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych