Nowy CS:GO 2 - 5 rzeczy, które chciałbym ujrzeć w nowej produkcji Valve
Counter-Strike 2 ma do nas dojechać jeszcze w 2023 roku. Znaki na niebie (a więc informacje od insiderów) początkowo wskazywały, że zagramy jeszcze w tegoroczne wakacje, ale sierpniowi bliżej końca niż początku i osobiście zakładam, że Valve będzie chciało zainteresować swoją społeczność nowym CS-em we wrześniu, aby nie pchać się w pełną hitów AAA jesień. Jak finalnie będzie, zobaczymy.
Jako osoba będąca blisko od młodych lat z Counter-Strike Global Offensive niżej wymieniam 5 - dla mnie - kluczowych kwestii, których dodanie lub zmodernizowanie oczekiwałbym od nowego Counter-Strike'a. Zbędnie nie przedłużając, oto one:
Czarny efekt flashbangu
Flashbangi to w mojej opinii najważniejszy typ granatów w CS:GO. Bez nich na wyższych rangach wręcz niemożliwe jest zatrzymanie ataku terrorystów czy zaskoczenie antyterrorystów przed odpowiednio obronieniem/wejściem na obszar, gdzie podkładamy bombę. Najgorzej jednak, gdy gramy późnym wieczorem czy w nocy i nadziejemy się na takiego "flesza" - nagle cały ekran monitora staje się biały, co negatywnie wpływa na oczy. Valve mogłoby zmniejszyć ten efekt (co jednak może wpłynąć na balans gry) lub dodać opcję, w której wybuch granatu błyskowego przybierałby czarny kolor. Dobrze zostało to ukazane na powyższym materiale.
Więcej rang i dokładniejszy matchmaking
Na tle Faceita zwykły tryb rankingowy w CS:GO wypada bardzo blado. Jest to jednak spowodowane rangami, które są rozdawane bez większego namysłu - ot, wystarczy pograć w drużynie z kimś, kto robi dwa razy więcej zabójstw w całym meczu, podłożyć kilka razy bombę w celu zdobycia MVP i w przypadku wygranego rankeda zbliżamy się do wyższej rangi. Następnie taka "podciągana" osoba gra samemu i niestety jej akcje nie przypominają takich, których oczekuje się od wysokich rang. System rang powinien składać się z większej ilości odznak lub oceniać każdego gracza indywidualnie.
Podział rozgrywek na sezony + nagrody
Przepustki sezonowe w CS:GO wspominam bardzo dobrze. Były w nich zadania, które mogliśmy wykonywać, a następnie odbierać np. skrzynki. Wydarzenia okresowe obecnie są rzadkością i myślę, że dobrze byłoby, aby zabawa w nowym CS-ie była podzielona na sezony. W trakcie każdego z nich również moglibyśmy zdobywać monety, które potem wymienimy na rozmaite przedmioty (najlepiej te wymienialne na rynku), a po sezonie resetowałyby się także rangi, zachęcając przy tym do ciągłej rozgrywki.
Możliwość wyłączenia skinów + personalizacja broni
Dodatków kosmetycznych w CS:GO jest co niemiara. Jedni uważają, że im lepszy skin, tym lepszy skill, drudzy traktują to jako dodatek, a tym trzecim tylko one przeszkadzają, bo potrafią zdekoncentrować. Powiedzmy sobie szczerze - w tejże ogromnej społeczności dalej są osoby, które traktują strzelanki typu CS, Call of Duty czy Battlefield bardziej poważnie i nie widzi im się bieganie z kałachem różowego koloru. Valve mogłoby pomyśleć o takich osobach i udostępnić opcję, która z poziomu konta danego gracza ustawiałaby wszystkie skórki na broni na te standardowe.
Z drugiej strony ucieszyłbym się także z personalizacji broni. Oczywiście w trybach rankingowych wszyscy powinni mieć identyczne szanse, lecz w dodatkowych trybach ciekawie byłoby móc dodać do giwery np. celownik kolimatorowy czy na szybko zmienić lufę, aby broń była celniejsza na bliskie/dalsze odległości.
Więcej kreatywnych trybów
W przerwie od grania deathmatchy, rankedów, uproszczonych czy demolek ucieszyłbym się z innych trybów w CS2 - takich bardziej zrzeszających społeczność. Już w CS:GO istnieje masa map, gdzie musimy wykonywać jakieś dodatkowe misje, bawić się w parkour, a nawet i w chowanego... i szczerze powiedziawszy, takie zabawy wypadają niezwykle dobrze. Gdyby tylko Valve pomyślało o czymś podobnym...
Przeczytaj również
Komentarze (32)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych