Counter-Strike 2

Nowy CS:GO 2 - 5 rzeczy, które chciałbym ujrzeć w nowej produkcji Valve

Mateusz Wróbel | 19.08.2023, 09:00

Counter-Strike 2 ma do nas dojechać jeszcze w 2023 roku. Znaki na niebie (a więc informacje od insiderów) początkowo wskazywały, że zagramy jeszcze w tegoroczne wakacje, ale sierpniowi bliżej końca niż początku i osobiście zakładam, że Valve będzie chciało zainteresować swoją społeczność nowym CS-em we wrześniu, aby nie pchać się w pełną hitów AAA jesień. Jak finalnie będzie, zobaczymy. 

Jako osoba będąca blisko od młodych lat z Counter-Strike Global Offensive niżej wymieniam 5 - dla mnie - kluczowych kwestii, których dodanie lub zmodernizowanie oczekiwałbym od nowego Counter-Strike'a. Zbędnie nie przedłużając, oto one:

Dalsza część tekstu pod wideo

Czarny efekt flashbangu

Flashbangi to w mojej opinii najważniejszy typ granatów w CS:GO. Bez nich na wyższych rangach wręcz niemożliwe jest zatrzymanie ataku terrorystów czy zaskoczenie antyterrorystów przed odpowiednio obronieniem/wejściem na obszar, gdzie podkładamy bombę. Najgorzej jednak, gdy gramy późnym wieczorem czy w nocy i nadziejemy się na takiego "flesza" - nagle cały ekran monitora staje się biały, co negatywnie wpływa na oczy. Valve mogłoby zmniejszyć ten efekt (co jednak może wpłynąć na balans gry) lub dodać opcję, w której wybuch granatu błyskowego przybierałby czarny kolor. Dobrze zostało to ukazane na powyższym materiale.

Więcej rang i dokładniejszy matchmaking

Na tle Faceita zwykły tryb rankingowy w CS:GO wypada bardzo blado. Jest to jednak spowodowane rangami, które są rozdawane bez większego namysłu - ot, wystarczy pograć w drużynie z kimś, kto robi dwa razy więcej zabójstw w całym meczu, podłożyć kilka razy bombę w celu zdobycia MVP i w przypadku wygranego rankeda zbliżamy się do wyższej rangi. Następnie taka "podciągana" osoba gra samemu i niestety jej akcje nie przypominają takich, których oczekuje się od wysokich rang. System rang powinien składać się z większej ilości odznak lub oceniać każdego gracza indywidualnie.

Podział rozgrywek na sezony + nagrody

Przepustki sezonowe w CS:GO wspominam bardzo dobrze. Były w nich zadania, które mogliśmy wykonywać, a następnie odbierać np. skrzynki. Wydarzenia okresowe obecnie są rzadkością i myślę, że dobrze byłoby, aby zabawa w nowym CS-ie była podzielona na sezony. W trakcie każdego z nich również moglibyśmy zdobywać monety, które potem wymienimy na rozmaite przedmioty (najlepiej te wymienialne na rynku), a po sezonie resetowałyby się także rangi, zachęcając przy tym do ciągłej rozgrywki.

Możliwość wyłączenia skinów + personalizacja broni

Skiny CS:GO 2

Dodatków kosmetycznych w CS:GO jest co niemiara. Jedni uważają, że im lepszy skin, tym lepszy skill, drudzy traktują to jako dodatek, a tym trzecim tylko one przeszkadzają, bo potrafią zdekoncentrować. Powiedzmy sobie szczerze - w tejże ogromnej społeczności dalej są osoby, które traktują strzelanki typu CS, Call of Duty czy Battlefield bardziej poważnie i nie widzi im się bieganie z kałachem różowego koloru. Valve mogłoby pomyśleć o takich osobach i udostępnić opcję, która z poziomu konta danego gracza ustawiałaby wszystkie skórki na broni na te standardowe. 

Z drugiej strony ucieszyłbym się także z personalizacji broni. Oczywiście w trybach rankingowych wszyscy powinni mieć identyczne szanse, lecz w dodatkowych trybach ciekawie byłoby móc dodać do giwery np. celownik kolimatorowy czy na szybko zmienić lufę, aby broń była celniejsza na bliskie/dalsze odległości.

Więcej kreatywnych trybów

W przerwie od grania deathmatchy, rankedów, uproszczonych czy demolek ucieszyłbym się z innych trybów w CS2 - takich bardziej zrzeszających społeczność. Już w CS:GO istnieje masa map, gdzie musimy wykonywać jakieś dodatkowe misje, bawić się w parkour, a nawet i w chowanego... i szczerze powiedziawszy, takie zabawy wypadają niezwykle dobrze. Gdyby tylko Valve pomyślało o czymś podobnym...

Źródło: Opracowanie własne
Mateusz Wróbel Strona autora
Na pokładzie PPE od połowy 2019 roku. Wielki miłośnik gier wideo oraz Formuły 1, czasami zdarzy mu się sięgnąć również po jakiś serial. Uwielbia gry stawiające największy nacisk na emocjonalną, pełną zwrotów akcji fabułę i jest zdania, że Mass Effect to najlepsza trylogia, jaka kiedykolwiek powstała.
cropper