Jeździliśmy po polskich trasach w EA Sports WRC 24. Rajd Polski ma wyjątkowo szybkie i wymagające odcinki
EA Sports WRC wzbogaciło się o najnowszy dodatek zawierający Rajd Polski i Rajd Łotwy, który debiutował wczoraj, czyli 8 października 2024 roku. Jako długoletni fan rajdów, muszę powiedzieć, że nowe odcinki specjalne EA Sports WRC 24 wprowadzają powiew świeżości dzięki powrotowi kultowych mazurskich tras, które były nieobecne od pięciu lat.
Dzięki temu DLC gracze mogą doświadczyć realistycznych, pełnych detali tras inspirowanych prawdziwymi OS-ami Rajdu Polski, który ponownie pojawił się w kalendarzu WRC w 2024 roku, a także rajdu Łotwy - chociaż ten wypada nieco mniej emocjonująco. W ramach nowego rozszerzenia do gry dodano dwanaście etapów opartych na dwóch głównych trasach Rajdu Polski, które biegną przez malownicze krajobrazy Mazur. Trasy te oferują zróżnicowane nawierzchnie, od szutrowych dróg po asfaltowe odcinki, które zapewniają autentyczne rajdowe doznania.
Dla przykładu, odcinek Gmina Mrągowo to krótsza trasa, mająca zaledwie 4.4 km, jednak łączy ona różnorodne elementy nawierzchni – dominuje tutaj lekko suchy szuter (65%), a także pojawia się bardziej wymagający asfalt o nierównej powierzchni. Z kolei Swietajno i Jelonek to dłuższe trasy, mierzące odpowiednio 18.5 km i 18.1 km, które są jednymi z najdłuższych w grze, oferując intensywne doznania dzięki szybkim prostym odcinkom i technicznym zakrętom. Odcinki te idealnie odwzorowują charakter Mazur, z ich malowniczymi polami, lasami i jeziorami, nadając unikalny klimat, który wyróżnia Rajd Polski na tle innych rajdów w kalendarzu WRC.
EA Sports WRC 24 wciągnęło mnie teraz jeszcze bardziej
Dodatek do EA Sports WRC z Rajdem Polski nie tylko wprowadza nowe trasy, ale także rozbudowuje różnorodność nawierzchni i warunków pogodowych, które stanowią dodatkowe, emocjonujące wyzwania. Dynamiczna pogoda – od suchego szutru po lekko wilgotny asfalt – sprawia, że każda trasa zmienia swoje oblicze i dostarcza inne doświadczenia w zależności od wyboru pojazdu i ustawień mechanicznych.
Podczas przejazdów po rajdowych trasach Polski byłem mocno zaskoczony, z jaką precyzją odwzorowano te trasy. Śmigamy po naszych pięknych Mazurach, gdzie rajdówki przemykają przez pola, lasy i małe, malownicze wioski. To, co wyróżnia trasy z Polski, to ich szybki i płynny charakter. Wiele długich prostych odcinków pozwala na rozwinięcie dużych prędkości, a ostre zakręty i techniczne sekcje zmuszają gracza do pełnej koncentracji. Ta dynamiczna mieszanka świetnie oddaje ducha Rajdu Polski, jednego z najszybszych w całym kalendarzu WRC. Cieszy mnie bardzo, że wreszcie te zmagania powróciły. Urzekły mnie szczególnie Chełchy i Dybowo, oba o długości 8.5 km (to niemal ta sama trasa, ale w różne strony), które oferują trudne, techniczne fragmenty, wymagające precyzyjnego prowadzenia w mało przyjemnych warunkach. Pięknie wypadają polskie zachody słońca.
Wszystkie nowe trasy z Polski oraz Łotwy
W porównaniu do innych rajdów w grze, takich jak Monte Carlo czy Akropol, Rajd Polski stanowił dla mnie o wiele bardziej unikalne wyzwanie. Nie tylko z powodu większych prędkości na prostych, ale także przez wyboiste i szutrowe nawierzchnie, które wymagają perfekcyjnej kontroli nad pojazdem. Równocześnie Rajd Łotwy, również dodany do gry, oferuje bardziej techniczne wyzwania i wiele stromych podjazdów oraz zjazdów na pofałdowanych drogach. Połączenie tych dwóch rajdów tworzy intrygujący kontrast w rozgrywce – w Polsce liczy się głównie szybkość, natomiast w Łotwie precyzja i wytrzymałość, co mnie akurat mniej przypadło do gustu.
Nowe trasy to nie jedyne nowości. Wraz z dodatkiem gracze otrzymujemy dostęp do kilku nowych samochodów, w tym Toyoty GR Yaris Rally1 Hybrid oraz Fiesty Rally3 Evo. Każdy z pojazdów jest dokładnie odwzorowany pod kątem wizualnym i technicznym, co umożliwia lepsze poznanie charakterystyki różnych aut używanych w WRC. Toyota GR Yaris została zaprojektowana z myślą o maksymalnej efektywności i szybkości, łącząc potężny silnik spalinowy z technologią hybrydową, co pozwala na błyskawiczne przyspieszenie i imponującą kontrolę nad pojazdem. Dzięki aerodynamicznemu kształtowi i lekkości, Yaris świetnie radzi sobie na różnorodnych nawierzchniach, wobec czego idealnie pasuje do wyścigów w naszym pięknym kraju. Możemy także doświadczyć bezpośredniego transferu mocy na wszystkie cztery koła, co daje niezrównaną stabilność i przyczepność nawet na wyboistych trasach.
Co muszę podkreślić, trasy są bogate w detale – od charakterystycznych polskich wiejskich domków, przez liczne zbiorniki wodne, aż po bujne, zielone lasy. Przy każdym odcinku można wyczuć specyficzny klimat, typowy dla Rajdu Polski, który zachwyca swoimi unikalnymi pejzażami. Z kolei Rajd Łotwy wyróżnia się bardziej surowym, północnym klimatem, co daje graczom możliwość zmierzenia się z innymi rodzajami nawierzchni i odmiennymi warunkami atmosferycznymi. Dodatek wprowadza też ponad pięćdziesiąt nowych barw, naklejek i malowań rajdówek.
Jeżeli zastanawiacie się czy warto, to odpowiadam - tak, zdecydowanie!
EA Sports WRC 24 i dodatek Rajd Polski przynosi długo oczekiwaną aktualizację, która z pewnością ucieszy fanów serii. Ja bawiłem się znakomicie, ale też uwielbiam rajdy, więc dla mnie rozgrywka była bardzo emocjonująca. Chociaż domyślam się, że niektórzy gracze mogą odczuwać niedosyt, bo zmiany w grze są bardziej kosmetyczne niż rewolucyjne, dodatek niewątpliwie urozmaica i wzbogaca rozgrywkę. Możliwość jazdy po polskich i łotewskich trasach to świetna okazja do sprawdzenia swoich umiejętności na trudnych, technicznych odcinkach, które dostarczają masę emocji i są pięknie odwzorowane. Moje wrażenia są na ten moment bardzo pozytywne.
Przeczytaj również
Komentarze (20)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych